Jobs - Jobs - Jobs

Hier is plaats voor discussie over politieke onderwerpen.
Bepaalde dwalingen verdwijnen pas als men ophoudt ze te weerleggen (Otto Weiss 1847)
Gast

03 jul 2016, 10:06

Oei Rafaël, je hebt nu de slapende honden wakker gemaakt. De nodige kanonnen zullen in stelling gebracht worden en banbliksems zullen Uw deel zijn :lol: :lol: :lol:

RAFFAEL

03 jul 2016, 10:22

Dicksy schreef:Oei Rafaël, je hebt nu de slapende honden wakker gemaakt. De nodige kanonnen zullen in stelling gebracht worden en banbliksems zullen Uw deel zijn :lol: :lol: :lol:
Dicksy en dan heb ik er nog vergeten bij te vermelden dat ik 800 Euro terug krijg van de belastingen.Laat die slapende hondjes maar wakker worden ,wat op mijn rekening komt is wat telt.Ge hebt nu altijd mensen die altijd tegen de stroom in willen varen en de waarheid van waar ze ook mag komen niet "willen" aanvaarden,dat hebt ge nu één maal met die harde kern.
Laat ze maar doen en ze mogen van mijn part schrijven wat ze willen,ik kijk alleen naar de feiten en ik vergelijk en dat laatste is belangrijk.

socrates

03 jul 2016, 10:25

Beati pauperes spiritu (BDW) :: :lol:
"NO ONE CAN MAKE YOU UPSET.
YOU CHOOSE TO BE. " Epictetus
Gast

03 jul 2016, 10:44

ik moet ook mijn mening herzien.
Gepensioneerden doen inderdaad veel winst bij de taksshift.

sorry dat ik ooit aan jou getwijfeld heb weverke<;

oomski

03 jul 2016, 10:46

RAFFAEL schreef:
Dicksy schreef:Oei Rafaël, je hebt nu de slapende honden wakker gemaakt. De nodige kanonnen zullen in stelling gebracht worden en banbliksems zullen Uw deel zijn :lol: :lol: :lol:
Dicksy en dan heb ik er nog vergeten bij te vermelden dat ik 800 Euro terug krijg van de belastingen.Laat die slapende hondjes maar wakker worden ,wat op mijn rekening komt is wat telt.Ge hebt nu altijd mensen die altijd tegen de stroom in willen varen en de waarheid van waar ze ook mag komen niet "willen" aanvaarden,dat hebt ge nu één maal met die harde kern.
Laat ze maar doen en ze mogen van mijn part schrijven wat ze willen,ik kijk alleen naar de feiten en ik vergelijk en dat laatste is belangrijk.
Iets veranderd in de situatie?
Veel mogen inbrengen?
Correctie van vorige jaren?
.....?
Wie op wraak zint, houdt zijn eigen wonden open.

Jockey

03 jul 2016, 11:07

oomski schreef:
RAFFAEL schreef:
Veel mogen inbrengen?
.....?
Gaat ge de mensen weer leugenachtig maken? Had verdorie in je carriëre niet zwart gewerkt en nooit gedopt,dan moest je nu niet jaloers zijn...
Weet je,je kan perfect ruzie maken en toch vrienden blijven...
dejules

03 jul 2016, 11:09

albert229 schreef:ik moet ook mijn mening herzien.
Gepensioneerden doen inderdaad veel winst bij de taksshift.

sorry dat ik ooit aan jou getwijfeld heb weverke<;
Vanaf 1 januari 2016 werden de bedrijfsvoorheffingschalen geïndexeerd. Ook werd er bij de berekening van de nieuwe barema’s rekening gehouden met de zogenaamde "taxshift". Die verlaagt de belastingen die bedrijven moeten betalen op de lonen van hun personeel. In ruil daalt de personenbelasting ook een klein beetje. Voor eenzelfde belastbaar pensioen wordt zo vanaf januari een lager bedrag bedrijfsvoorheffing ingehouden. Sommige gepensioneerden ontvangen hierdoor netto iets meer pensioen.

Het hoger netto pensioen geldt voor gepensioneerden met een pensioeninkomen dat hoger is dan om en bij de 1200 euro. Met een lager pensioen betaalt je geen voorheffing en zie je niets van de taxshift.

Daar tegenover staat dat de pensioenen in augustus vorig jaar niet aangepast werden aan de index. Die indexspong hield in dat de normale verhoging van de pensioenen met 2% niet werd toegepast. Daardoor zagen de gepensioneerden een netto verhoging van hun pensioen met 20 euro en meer aan hun neus voorbij gaan

oomski

03 jul 2016, 11:14

Jockey schreef:
oomski schreef:
RAFFAEL schreef:
Veel mogen inbrengen?
.....?
Gaat ge de mensen weer leugenachtig maken? Had verdorie in je carriëre niet zwart gewerkt en nooit gedopt,dan moest je nu niet jaloers zijn...
:lol: Ken je me? Ik heb geen dag gedopt, noch één dag in't zwart gewerkt en ik ben helemaal niet jaloers want ik ben heel tevreden mijn beste.
Maar er verandert zomaar niets aan je belastingen zonder dat er iets veranderd is in je situatie.
Wie op wraak zint, houdt zijn eigen wonden open.

Flashback

03 jul 2016, 11:33

Om even de cijfers van 'dejules' te ondersteunen ...

Vandaag is er interessante informatie beschikbaar gekomen vanuit de hoek van het NSZ. Uit die cijfers blijkt dat er 1.722.086 voltijdse werknemers waren en 883.694 deeltijdsen eind 2015.
Dat zijn er dus 2.605.780 samen.
Als we er de officiële cijfer bij pakken van Statistics BE waren er toen :
- 7.280.778 Belgen tussen 15 en 64 beschikbaar voor arbeid
- 4.499.293 daarvan waren tewerkgesteld
- 421.390 waren op één of andere wijze werkloos
- 2.360.095 waren inactief
We kunnen dus besluiten dat er van die 4.499.293 slechts 2.605.780 tewerkgesteld waren als gewone werknemer !
Waar zitten die andere 1.893.513 dan Wil! ?

ps : Er mag een grafiekje bijgevoegd worden.

De kannibaal

03 jul 2016, 11:52

RAFFAEL schreef:
Ik ben misschien één van die armen maar heb toch 30 euro opslag gekregen bij mijn pensioen.Maakt 360 Euro op jaarbasis.Deze regering is goed bezig om de rotzooi van de vorige regeringen op te ruimen.BV in Limburg zijn er nog nooit zo weinig werklozen geweest en dan spreken we nog niet over die positieve berichten door de Nationale bank in verband met de vele jobs die worden voorspelt en ga zo maar verder.
Een kinderhand is snel gevuld. Uw heeft een gemengde loopbaan gehad, of U behoort tot de categorie armste der armen, hun pensioen werd inderdaad verhoogd.
Laat het U duidelijk zijn dat U statistisch bent ondergebracht bij de armsten van Europa. U leeft ver onder de armoedegrens, maar U bent een gelukkig man, en dat is uiteindelijk het belangrijkste.
Of behoorde U tot de werklozen van Limburg? Het klopt dat vele werklozen in Limburg hun statuut hebben in geruild. Zelfs De Block stond er versteld van:
"Limburg heeft meeste arbeidsongeschikten van Vlaanderen"
Limburg telt van alle Vlaamse provincies verhoudingsgewijs de meeste invaliden: ze zijn al met zijn 30.000 of bijna 6% van de bevolking die verondersteld worden om aan het werk te zijn. De Limburgers bereiden zich voor om samengevoegd te worden met Wallonie. Te samen met Luik en Henegouwen wordt het de kolonie van de zieken en invaliden.
Een merkwaardig verschijnsel dat nader onderzoek vereist, want de industriële luchtvervuiling is er miniem. [/b]
dejules

03 jul 2016, 12:02

De kannibaal schreef:["Limburg heeft meeste arbeidsongeschikten van Vlaanderen"
Limburg telt van alle Vlaamse provincies verhoudingsgewijs de meeste invaliden: ze zijn al met zijn 30.000 of bijna 6% van de bevolking die verondersteld worden om aan het werk te zijn.
Wij hadden in Genk alleen 3 steenkoolmijnen nl Zwartberg, Winterslag en Waterschei. Ook had je Eisden, Houthalen, Beringen, Zolder.
Ook gingen veel mensen in de steenputten werken in Nederlands-Limburg, Duitsland en Wallonië.
Dit was zeer gevaarlijk werk en ongezond (oa stoflong).
Gast

03 jul 2016, 12:06

Vandaag is er interessante informatie beschikbaar gekomen vanuit de hoek van het NSZ. Uit die cijfers blijkt dat er 1.722.086 voltijdse werknemers waren en 883.694 deeltijdsen eind 2015.
Het NSZ stelt ook:
"Wie halftijds aan de slag gaat, zal zijn loon nooit door twee gedeeld zien worden. Meer nog, hij zal een pak meer dan de helft van zijn voltijds loon overhouden omdat hij in een lagere belastingschaal terechtkomt"
Het NSZ vraagt om voltijds werkenden fiscaal meer te stimuleren. "De federale regering beloofde om werk te maken van een grondige belastinghervorming. Dan moet ze in één beweging de personenbelasting mee hervormen zodat een inkomen uit voltijdse arbeid niet zo zwaar belast wordt"

Volgens mij staat in het woordje " halftijds " toch ook het woord half ? Halftijds werken = uren : 2 = loon als fulltimer : 2 = 50/50 en niet 100%/62% zoals het NSZ ook stelt :roll:
Gast

03 jul 2016, 12:09

De kannibaal schreef:
RAFFAEL schreef:
Ik ben misschien één van die armen maar heb toch 30 euro opslag gekregen bij mijn pensioen.Maakt 360 Euro op jaarbasis.Deze regering is goed bezig om de rotzooi van de vorige regeringen op te ruimen.BV in Limburg zijn er nog nooit zo weinig werklozen geweest en dan spreken we nog niet over die positieve berichten door de Nationale bank in verband met de vele jobs die worden voorspelt en ga zo maar verder.
Een kinderhand is snel gevuld. Uw heeft een gemengde loopbaan gehad, of U behoort tot de categorie armste der armen, hun pensioen werd inderdaad verhoogd.
Laat het U duidelijk zijn dat U statistisch bent ondergebracht bij de armsten van Europa. U leeft ver onder de armoedegrens, maar U bent een gelukkig man, en dat is uiteindelijk het belangrijkste.
Of behoorde U tot de werklozen van Limburg? Het klopt dat vele werklozen in Limburg hun statuut hebben in geruild. Zelfs De Block stond er versteld van:
"Limburg heeft meeste arbeidsongeschikten van Vlaanderen"
Limburg telt van alle Vlaamse provincies verhoudingsgewijs de meeste invaliden: ze zijn al met zijn 30.000 of bijna 6% van de bevolking die verondersteld worden om aan het werk te zijn. De Limburgers bereiden zich voor om samengevoegd te worden met Wallonie. Te samen met Luik en Henegouwen wordt het de kolonie van de zieken en invaliden.
Een merkwaardig verschijnsel dat nader onderzoek vereist, want de industriële luchtvervuiling is er miniem. [/b]
amai,zeg!360 euro meer per jaar! nog 60 euro bij en je kan de verhoogde bijdragen op elektriciteit bijna betalen!!
nu nog zo'n 600 euro opslag om te rest van de nieuwe belastingen te betalen en je bent effen!
Gast

03 jul 2016, 12:12

ik ga nva nog moeten gelijk geven!
iedereen doet winst bij de taksshift!!
de bedrijven betaln miljarden minder bijdragen, al de anderen hebben ook meer over op het einde van het jaar en de regering krijgt toch zo'n 4 miljard meer binnen.

en dan nog zijn er mensen die hun "verhaal" niet geloven!

allemaal de schuld van de sossen! die maken de mensne altijd verkeerde dingen wijs!
jezus vermenigvuldigde de vissen, weverke vermenigvuldigt het geld! hhahaha
dejules

03 jul 2016, 12:22

Dicksy schreef:
Het NSZ stelt ook:
"Wie halftijds aan de slag gaat, zal zijn loon nooit door twee gedeeld zien worden. Meer nog, hij zal een pak meer dan de helft van zijn voltijds loon overhouden omdat hij in een lagere belastingschaal terechtkomt"
Het NSZ vraagt om voltijds werkenden fiscaal meer te stimuleren. "De federale regering beloofde om werk te maken van een grondige belastinghervorming. Dan moet ze in één beweging de personenbelasting mee hervormen zodat een inkomen uit voltijdse arbeid niet zo zwaar belast wordt"

Volgens mij staat in het woordje " halftijds " toch ook het woord half ? Halftijds werken = uren : 2 = loon als fulltimer : 2 = 50/50 en niet 100%/62% zoals het NSZ ook stelt :roll:
Slaat dat ook op onderwijzend personeel met uurroosters van 20u/week + 4 maanden betaald verlof?