Probleem met Microsoft Outlook
-
Nouchka - Lid geworden op: 24 feb 2005, 16:32
Nadat ik windows 10 geinstalleerd heb (weet niet of het er iets mee te maken heeft) heb ik problemen met mijn mails. Ik werk met microsoft outlook en regelmatig blokkeert dit en kan ik geen mails meer openen. Dan verschijnt er een venster met : 'Het gegevensbestand Persoonlijke mappen is niet correct gesloten. Dit bestand wordt gecontroleerd op problemen.' Ik ben dan een hele tijd zoet want het duurt en blijft duren en hij vraagt dan ook soms of hij mag controleren in veilige modus. Soms werkt dan alles terug, maar soms verschijnt die tekst van hierboven tot 4 maal toe en blijft hij controleren wat ettelijke minuten in beslag neemt. CCleaner laten werken helpt niet, ook systeemherstel lukt niet. De vorige keren (zeker al een keer of 4 ) heb ik na lang zoeken alles terug in orde gekregen, maar dit keer niet. Ik ben hier al uren mee bezig en nu kan ik terug mijn microsoft outlook openen maar krijg ik de melding dat de limiet overschreden is. Ik probeer om verschillende mappen waar ik mails in bewaar te legen, maar dat lukt niet. Ik krijg steeds volgend venster:
. Dit is me nog nooit gebeurd, want ik heb een serieus Pack van Skynet waar ik nooit geconfronteerd werd met één of andere limiet. Ook herinneringen van mijn agenda die soms verschijnen kan ik niet verwijderen want dan krijg ik dezelfde melding. Mijn man gebruikt een laptop en heeft een gmailadres, maar bij hem heb ik wel onze account van Microsoft outlook bijgevoegd zodat hij op zijn laptop ook onze gemeenschappelijke mails die bij mij op microsoft outlook binnenkomen kan lezen.....Is dat misschien de reden dat ik problemen heb.........nochtans werkt dit al meer dan een jaar probleemloos. Ik begrijp er niks van. Wil wel mails verwijderen maar dat moet eerst lukken. Ik kan dus echt niets meer doen met mijn mails en er komen er ook geen nieuwe meer binnen want dan verschijnt er een foutmelding. Heeft iemand van jullie al van dit probleem gehoord ?
. Dit is me nog nooit gebeurd, want ik heb een serieus Pack van Skynet waar ik nooit geconfronteerd werd met één of andere limiet. Ook herinneringen van mijn agenda die soms verschijnen kan ik niet verwijderen want dan krijg ik dezelfde melding. Mijn man gebruikt een laptop en heeft een gmailadres, maar bij hem heb ik wel onze account van Microsoft outlook bijgevoegd zodat hij op zijn laptop ook onze gemeenschappelijke mails die bij mij op microsoft outlook binnenkomen kan lezen.....Is dat misschien de reden dat ik problemen heb.........nochtans werkt dit al meer dan een jaar probleemloos. Ik begrijp er niks van. Wil wel mails verwijderen maar dat moet eerst lukken. Ik kan dus echt niets meer doen met mijn mails en er komen er ook geen nieuwe meer binnen want dan verschijnt er een foutmelding. Heeft iemand van jullie al van dit probleem gehoord ?Windows 10
intel(R)Core(TM)i7-4770CPU@3.40 GHz
Geheugen: Ram 12,0 GB
Type computer 64-bits besturingssysteem
-
als ik probeer om mails definitief te verwijderen via : shift/Delete dan lukt dit niet. Ook niet op de gewone manier door op het kruisje te klikken of ook niet door rechts te klikken en te kiezen voor verwijderen. Er gebeurt gewoon niets. Telkens verschijnt dat venster met de foutmelding. Als ik niks kan verwijderen zoals ze me vragen om te doen dan kan ik dus ook mijn mailbox niet leeg maken.
Windows 10
-
Paul Siemons - Lid geworden op: 03 feb 2004, 21:22
Heb dat verleden jaar ook eens voorgehad en gedaan wat er in het vak staat en MS Outlook was hersteld .... het programma neemt er wel zijn tijd voor !
-
Doen wat er staat: het programma "scanpst.exe" je Outlookfolders laten herstellenNouchka schreef:Dit is juist het probleem. Ik begrijp niet uit dat venster wat ik juist moet doen ?????
https://www.outlook-apps.com/scanpst-exe-outlook-2013/
https://support.microsoft.com/nl-be/kb/272227
-
Hallo Paul, had ondertussen gevonden waar ik die: scanpst.exe kan vinden, maar als ik die open: wat typ ik dan in het kadertje: 'geef de naam op van het bestand dat u wilt controleren'. en als ik op 'bladeren' klik achter dit venstrtje: wat moet ik dan gaan zoeken en aanklikken ????? Ik ben bang om iets fout te doen.
Windows 10
-
Neen.Nouchka schreef:en ik werk nog op mijn pc met microsoft office 2007 . Maakt dat een verschil voor het herstel ?
-
En hoeveel tijd nam dat ongeveer in beslag ....ik schat dat dat bij mij toch zo'n anderhalf uur heeft geduurd.Nouchka schreef:OEF..........hersteld uitgevoerd en alles terug in orde ! Bedankt voor alle tips.
. Dit wou ik nog vlug melden.