Mails ontvangen en verzenden in het buitenland

Vragen/antwoorden betreffende het Internet.

popol

19 jul 2016, 23:10

Beste vrienden,

mijn broer vertrekt binnen een 2 weken voor een 3-tal maanden naar Brazillie. Omdat hij toch wel graag zijn mails wilt ontvangen en eventueel beantwoorden, heb ik zijn 'webmail' ingesteld - zijn provider is 'internet'. Ik heb zijn gegevens dan ook reeds doorgegeven naar Brazillie en deze kloppen op het eerste zicht, doch hij krijgt ginds geen enkele recente mail binnen !!?? Moeten we nog iets veranderen aan zijn profiel of ontvangstmogelijkheden hier, dus vanuit Belgie ????
Graag 'asap' mogelijk een antwoordje terug aub,
vriendelijke groeten,
Popol :wink:

pcekspeer

19 jul 2016, 23:20

@popol

Wat naar Brazilië sturen om mails te ontvangen en naar waar?

Vertel eerst eens wat er in zijn emailadres staat na het teken @.
:wink:
PC Win7 Prem SP1/64bit/RAM4GB/HD1000GB/IE11//FFox
63.0.3 64bit /Chrome64bit//MSE+Win firewall/WLMail/Gmail/thunderbird/OpenOffice4.1.5/BSA+Micr.SafetyScan+MSRT.-Web Of Trust (WOT)-Spywarebl 5.5--Superantispyw/MBAM/AdwCleaner/JRT/Win10/Ixquick/

popol

19 jul 2016, 23:27

Gewoonweg zijn dagelijkse mails bekijken en eventueel beantwoorden. Hij runt ook zo een beetje een 'fanclub' en om deze te kunnen onderhouden...
Hij vertrekt naar Sao Paulo, en zijn profiel is zijn mailadres van hier - dus eindigend op 'telenet.be'... Zit daar misschien het probleem ?

pcekspeer

20 jul 2016, 00:08

@popol

dubbele posting
Laatst gewijzigd door pcekspeer op 20 jul 2016, 13:02, 1 keer totaal gewijzigd.
PC Win7 Prem SP1/64bit/RAM4GB/HD1000GB/IE11//FFox
63.0.3 64bit /Chrome64bit//MSE+Win firewall/WLMail/Gmail/thunderbird/OpenOffice4.1.5/BSA+Micr.SafetyScan+MSRT.-Web Of Trust (WOT)-Spywarebl 5.5--Superantispyw/MBAM/AdwCleaner/JRT/Win10/Ixquick/

popol

20 jul 2016, 00:25

Ja, dacht ik al - IMAP ipv POP3 !! Doch kan ik dit alsnog van bij mij thuis doen (we wonen toch wel een 25km van elkaar... ) , of moet ik dat bij hem ter plaatse doen (misschien stomme vraag, doch had ook al gedacht aan G-mail te installeren, én heb dit wel degelijk via mijn pc voor hem ingesteld, doch terug verwijdert, daar hij niet meer 'op gebruikelijke' wijze zijn mails kon openen {kwestie van gewoonte, maar ja....}, en hij niet direct hiervan op de hoogte was. Daar ikzelf jaren zeevarende was, en mijn mails ook via G-mail indertijd opende en dan verder ook via de 'webmail', wel van proximus, is me dit altijd goed gelukt.... !!??

paullamb

20 jul 2016, 09:36

Het eenvoudigste is
www.webmail.telenet ( of skynet).be
Inloggen met gebruikersnaam en paswoord.
Ontvangt en verstuurt zonder probleem waar men ook is en internet beschikbaar is.

Sony

20 jul 2016, 11:01

popol
zijn provider is 'internet'
niet dus de provider is Telenet.
Zoals paullamp voorstelde:
https://www2.telenet.be/nl/klantenservi ... t-webmail/
https://webmail.telenet.be/webmail/sso/ ... eckSession

popol

20 jul 2016, 11:39

Oké vrienden, dus als ik goed begrijp is de provider in dit geval 'Internet Explorer', goed - doch ik maak hier opuit dat dit automatisch voor zich spreekt, en dat je moet inloggen zoals beschreven - is allemaal gebeurt, doch waarom komen er dan géén mails binnen momenteel in het buitenland, mn Brazillie in dit geval ??
Vriendelijk dank hoor....

paullamb

20 jul 2016, 11:56

Telenet is de provider
Internetexplorer is helemaal wat anders.

Als uw familielid de webmail ( of gijzelf) goed instelt en er is in Brazilië internet waar hij op WiFi kan gaan ( en dat is ook zeer belangrijk)
Dan is er geen probleem.
Ik was verleden maand in Maleisië, mailen en zelfs bellen (met tringg) ,geen probleem.

popol

20 jul 2016, 15:07

Oké Paullamb - dan was ik toch goed mbt de provider - doch we hebben het ginds al geprobeerd, via de desbetreffende persoon die ginds woonachtig is, hebben we via Skype enzo alles geinstalleerd en dit werkt zo te zien allemaal - doch het enige wat me enigszins zorgen baart en wat ik niet begrijp is dat er geen enkele mail, die wel degelijk dus hier wel binnenkomt, en ginds via de webmail echter niet....
Indien alles geinstalleerd zou zijn en men kan ginds alles openen, dus de webmail van betrokkene persoon, dan ga ik er toch van uit dat ze ginds dezelfde mails moeten binnenkrijgen als hier - of ben ik hierin fout...!!?? :roll:
Bedankt voor je geduld en moeite... :D

paullamb

20 jul 2016, 16:04

Als u hier in Belgie een mail stuurt naar Brazilië en dat is hetzelfde adres als dat er bestaat in Belgie, dan ontvangt de eerste die de PC opent die mail.
In dit geval hier in Belgie dus.
U kan een test doen als volgt
U stuurt me per PB of via een mail ( zie adres onderaan) het mailadres.
Ik stuur op een afgesproken uur een mail. De pc in Belgie moet af staan. Wacht een uurtje en de mail zou dan alleen in Brazilië aangekomen zijn.

Maar in feite , als de Pc in Brazil mails kan versturen, kan u ervan uitgaan dat alles werkt .
Met een gewoon mailprog kan men het zo instellen dat een mail door verschillende pc s kan ontvangen worden. Via Webmail weet ik het niet zeker.

Ps. Bent u niet van Mol?

sacho

20 jul 2016, 16:13

Waarom niet de mail een aantal dagen op de server laten staan.

popol

20 jul 2016, 16:56

Ja Paullamb, ik ben inderdaad van Mol... Moet ik je ergens van kennen misschien..???

Oké - ik denk dat ik het volledig begrijp en het op dergelijke wijze kan overbrengen... Alvast dank voor alle moeite !!!

En zal zeker de test eens doen...

Vriendelijke groetjes,

Popol :wink:

benq

20 jul 2016, 17:22

sacho schreef:Waarom niet de mail een aantal dagen op de server laten staan.
Das te simpel men heeft het graag moeilijk :wink:

paullamb

20 jul 2016, 19:20

Ik zie in webmail de mogelijkheid niet om mails op de server te laten staan.