Misselijk / mottig van de warmte : ben ik de enige ?
-
alfa
Ik heb zo uitgekeken naar mooier weer ; naar zon en blauwe lucht...
naar buitenlopen zonder paraplu en dikker jasje.
Helaas : er zijn nog maar enkele warme dagen geweest en 't is al weer zo ver : ik voel me mottig en misselijk ; soms duizelig. Mijn energie is pakken minder dan gewoonlijk.
Ik was een beetje vergeten dat die voor mij een nevenverschijnsel is van zomer en zon.
----
Ben ik de enige ?
Zijn er nog mensen die zich onwel voelen in dit weer ?
Welke hulpmiddeltjes gebruiken jullie dan om weer tot je positieven te komen ?
naar buitenlopen zonder paraplu en dikker jasje.
Helaas : er zijn nog maar enkele warme dagen geweest en 't is al weer zo ver : ik voel me mottig en misselijk ; soms duizelig. Mijn energie is pakken minder dan gewoonlijk.
Ik was een beetje vergeten dat die voor mij een nevenverschijnsel is van zomer en zon.
----
Ben ik de enige ?
Zijn er nog mensen die zich onwel voelen in dit weer ?
Welke hulpmiddeltjes gebruiken jullie dan om weer tot je positieven te komen ?
-
alfa
Dat klinkt goed, Dafke !
Maar dat helpt uiteraard alleen als je ook 'kan' binnen blijven.
Ik ben meerdere namiddagen per week betrokken bij de verzorging van mijn moeder die 40 km van bij mij woont.
Ik kan die warme autoritten dus niet uitschakelen.
Dié zijn wellicht oorzaak van mijn mottig en misselijk gevoel.
Ik ben meerdere namiddagen per week betrokken bij de verzorging van mijn moeder die 40 km van bij mij woont.
-
Reini - Lid geworden op: 18 jul 2004, 10:46
Zou te weinig vocht mee de oorzaak kunnen zijn ?alfa schreef:Dat klinkt goed, Dafke !
Ik dronk ook steeds te weinig wegens zelden dorstgevoel.
Nu dwing ik mezelf ertoe, meerdere keren water te drinken tussen de maaltijden door.
En...ook binnen blijven in de namiddag en siesta houden, naar het voorbeeld van mensen die in hete landen wonen.
Sluit in die warme dagen ook de hele dag ramen en deuren en overgordijnen , zet ' savonds open ter verluchting.
Bij ons is alles fris binnen.
-
Gast
Een mens zaagt altijd over het weer, dat is een feit.
Ik word niet mottig of misselijk maar boven de 25gr blijf ik als het kan binnen, met airco aan en drink veel plat water.
Ik verlang naar september met koele ochtenden en avonden, en naar oktober met spinnenwebben, mist en dauwdruppels en pompoenen natuurlijk. En de griepspuit niet te vergeten!
Alfa, die ritten in een hete auto zou ik toch vermijden hoor.
Troost je, nog enkele weken en dan komt die heerlijke herfst!
Ik word niet mottig of misselijk maar boven de 25gr blijf ik als het kan binnen, met airco aan en drink veel plat water.
Ik verlang naar september met koele ochtenden en avonden, en naar oktober met spinnenwebben, mist en dauwdruppels en pompoenen natuurlijk. En de griepspuit niet te vergeten!
Alfa, die ritten in een hete auto zou ik toch vermijden hoor.
Troost je, nog enkele weken en dan komt die heerlijke herfst!
-
MyriamC - Lid geworden op: 07 jan 2006, 18:13
Ik heb er ook heel veel last van, vooral als de ozonconcentratie hoog is. De weerman moet het zelfs niet vernoemen, ik voel het zo wel.
Hier ook in living en slaapkamers airco, en in onze auto's uiteraard ook.
Als het boven de 25° is, blijf ik binnen. Als er wat wind is, rijd ik naar zee omdat ik daar wat meer lucht krijg.
Hier ook in living en slaapkamers airco, en in onze auto's uiteraard ook.
Als het boven de 25° is, blijf ik binnen. Als er wat wind is, rijd ik naar zee omdat ik daar wat meer lucht krijg.
-
gerarda - Lid geworden op: 02 feb 2005, 09:55
ben meerdere namiddagen per week betrokken bij de verzorging van mijn moeder die 40 km van bij mij woont.
Alfa hebt ge geen airco in de auto ? of denkt ge er niet aan die open te zetten.Ik doe de airco aan en de venster open.
Ik hou er wel rekening mee dat ik geen trok heb of ge zou dan kunnen ziek worden. mMar ik was ook op de baan met de auto en had er geen probleem mee. En ook zorgen dat ge altijd water bij u hebt ook op de baan ,want 40 km is wel een goed eindje.
Hopelijk word het niet meer zooo warm daar heeft niemand iets aan.
Groetjes Gerarda
Alfa hebt ge geen airco in de auto ? of denkt ge er niet aan die open te zetten.Ik doe de airco aan en de venster open.
Ik hou er wel rekening mee dat ik geen trok heb of ge zou dan kunnen ziek worden. mMar ik was ook op de baan met de auto en had er geen probleem mee. En ook zorgen dat ge altijd water bij u hebt ook op de baan ,want 40 km is wel een goed eindje.
Hopelijk word het niet meer zooo warm daar heeft niemand iets aan.
Groetjes Gerarda
-
alfa
Ik vind het niet fijn te lezen dat ik 'zaag' over het weer.
Als je hoofdpijn hebt en duizelig en braakneigingen bij hitte ; dan zijn dat gewoon vervelende ziekteverschijnselen en is dat geen 'gezaag'.
----
Ik heb hierboven niks gelezen dat ik nog zou kunnen proberen....behalve thuisblijven...maar dat is , gezien de verzorging van mijn moeder , geen optie.
----
De airco is aan in de auto ; Ik drink veel water ; ik heb altijd water mee onderweg ; ik zorg voor licht verteerbare voeding....
----
slotsom....
er is niks aan te doen behalve verdragen
Als je hoofdpijn hebt en duizelig en braakneigingen bij hitte ; dan zijn dat gewoon vervelende ziekteverschijnselen en is dat geen 'gezaag'.
----
Ik heb hierboven niks gelezen dat ik nog zou kunnen proberen....behalve thuisblijven...maar dat is , gezien de verzorging van mijn moeder , geen optie.
----
De airco is aan in de auto ; Ik drink veel water ; ik heb altijd water mee onderweg ; ik zorg voor licht verteerbare voeding....
----
slotsom....
er is niks aan te doen behalve verdragen
-
Gast
Dat heb ik niet zo bedoeld hoor alfa.
ipv "zagen" had ik ook "klagen" kunnen schrijven en nogmaals, dat was in het algemeen bedoeld en niet op jou!
Wat is het ontzettend moeilijk geworden om nog iets "goed" te schrijven!
ipv "zagen" had ik ook "klagen" kunnen schrijven en nogmaals, dat was in het algemeen bedoeld en niet op jou!
Wat is het ontzettend moeilijk geworden om nog iets "goed" te schrijven!