fietsroute overzetten via tablet
-
romia - Lid geworden op: 11 feb 2006, 12:44
ik gebruik nogal veel fietsnet.be om fietsroutes uit te stippelen op de computer via de knooppunten en dan te transporteren naar mijn GPS Mio Cyclo 300 nu is mijn vraag zou dat via mijn tablet Samsung Android 4.2.2 op de een of andere manier ook lukken als ik op reis ben ??
groetjes Romia
HP Pavilion dv8 Notebook pc
Processor : Intel(R)Core(TM)i5 CPU M450 @ 2.40GHz 2.40GHz RAM 4,00 GB 64 bits
-
er is nog een ander probleem ,als ik op mijn tablet een route uitstippel en ik download hem ,dan zie ik hem staan bij mijn downloads en staat er voltooid 0,00 B , dus is dat een leeg dokument ??
groetjes Romia
-
het gaat hier over de tablet eerst moet ik mijn route uitstippelen op de tablet via fietsnet .be en dan moet ik hem downloaden en dan kan ik normaal ( op mijn pc ) de route kopieren en met de gps aangesloten plakken op mijn gps zie hieronder
Hoe kan je een uitgestippelde rit inladen op een Mio Cyclo 300?
mio-cyclo-300-1
Hiervoor moet je je uitgestippelde rit eerst exporteren als GPX-bestand. Dit bestand kan je vervolgens vanop je computer kopiëren naar je Mio Cyclo 300.
Onderstaande stappen geven weer hoe je best tewerk gaat:
1.Stippel een fietsrit uit op de fietsnet website
2.Klik op “Exporteer de route naar je GPS”
3.Laat de optie op "Geen knooppuntnummers" staan. Dit toestel ondersteunt namelijk geen waypoints binnen een GPX-bestand.
4.Vul een naam in voor je rit. Daaraan kun je hem straks herkennen op je toestel
5.Klik “Download GPX”. Kies voor “bestand opslaan”. Het bestand komt vervolgens terecht in je standaard download map
6.Sluit de Mio Cyclo 300 aan op je computer via de USB kabel en schakel hem in
7.Er komen nu normaal gezien twee stations bij op je computer: Mio_system en Mio_data
8.Kopieer het zopas gedownloade GPX-bestand naar Mio_data\Dodge\Tracks
9.Wacht even om het toestel tijd te geven om te synchroniseren
10.Schakel de Mio Cyclo 300 uit en koppel hem los van je computer
11.Schakel de Mio Cyclo 300 terug in
12.Ga naar “Navigeren” en dan naar “Tracks”. Normaal gezien moet je het fietsnet-traject nu zien in de lijst
Hoe kan je een uitgestippelde rit inladen op een Mio Cyclo 300?
mio-cyclo-300-1
Hiervoor moet je je uitgestippelde rit eerst exporteren als GPX-bestand. Dit bestand kan je vervolgens vanop je computer kopiëren naar je Mio Cyclo 300.
Onderstaande stappen geven weer hoe je best tewerk gaat:
1.Stippel een fietsrit uit op de fietsnet website
3.Laat de optie op "Geen knooppuntnummers" staan. Dit toestel ondersteunt namelijk geen waypoints binnen een GPX-bestand.
4.Vul een naam in voor je rit. Daaraan kun je hem straks herkennen op je toestel
5.Klik “Download GPX”. Kies voor “bestand opslaan”. Het bestand komt vervolgens terecht in je standaard download map
6.Sluit de Mio Cyclo 300 aan op je computer via de USB kabel en schakel hem in
7.Er komen nu normaal gezien twee stations bij op je computer: Mio_system en Mio_data
8.Kopieer het zopas gedownloade GPX-bestand naar Mio_data\Dodge\Tracks
9.Wacht even om het toestel tijd te geven om te synchroniseren
10.Schakel de Mio Cyclo 300 uit en koppel hem los van je computer
11.Schakel de Mio Cyclo 300 terug in
12.Ga naar “Navigeren” en dan naar “Tracks”. Normaal gezien moet je het fietsnet-traject nu zien in de lijst
groetjes Romia
-
helaas zoals ik al eerder melde lukt dat niet bij het downloaden zie ik de download maar hij bevat niets zal me er moeten bij neerleggen dat het niet mogelijk is via mijn tablet , in alle geval bedankt voor uw moeite . 
groetjes Romia
-
ferre10 - Lid geworden op: 19 jan 2005, 19:08
volgens mij is er iets mis in je uitleg
hiervoor moet je gps met de pc verbonden zijn en aanstaan. heeft niks te maken met downloaden , het bestand word direct op je toestel geplaatst.
hiervoor moet je toestel niet verbonden zijn met de pc , dit is een gewone download.
grtz
ferre
hiervoor moet je gps met de pc verbonden zijn en aanstaan. heeft niks te maken met downloaden , het bestand word direct op je toestel geplaatst.
hiervoor moet je toestel niet verbonden zijn met de pc , dit is een gewone download.
grtz
ferre
Mini Mac 2 -2024.
-
lode - Lid geworden op: 13 mar 2005, 16:14
uit nieuwsgierigheid dit ook eens geprobeerd.
korte route uitgestippeld,

en dan geklikt op "exporteer"

Dan een type gekozen en zowel een GPX als een TCX bestand gedownload naar bureaublad. Daar staan ze alle twee.

Die GPX kan ik overzetten naar mijn TomTom. Die TCX ken ik niet.
korte route uitgestippeld,

en dan geklikt op "exporteer"

Dan een type gekozen en zowel een GPX als een TCX bestand gedownload naar bureaublad. Daar staan ze alle twee.

Die GPX kan ik overzetten naar mijn TomTom. Die TCX ken ik niet.
1) HP Pavilion P6 2030 be/WIN 7 Home-Premium SP1 / Intel Core i5 2500-3.3GHz/ 8Gb /HD1.5Tb / Externe HD 4TB
2) HP Envy Win 11 / Intel Core I7 / 16 GB/ SSD 256 GB/ HD 1 TB
/Firefox/MS Office 2013/ OpenOffice/ LibreOffice/ Eset Smart Security Premium V17
/Firefox/MS Office 2013/ OpenOffice/ LibreOffice/ Eset Smart Security Premium V17
-
lode - Lid geworden op: 13 mar 2005, 16:14
Nee romia dit was op de pc. Op mijn smartphone werkt fietsnet.be ook niet.
Wat blijkbaar wel werkt is deze, probeer eens
http://www.fietsroute.org/fietsnetwerk
Wat blijkbaar wel werkt is deze, probeer eens
http://www.fietsroute.org/fietsnetwerk
1) HP Pavilion P6 2030 be/WIN 7 Home-Premium SP1 / Intel Core i5 2500-3.3GHz/ 8Gb /HD1.5Tb / Externe HD 4TB