Witte vlekken op armen

Hier is de plaats voor discussie en vragen over fysische ziekten of aandoeningen

Ferna

13 aug 2016, 22:41

Hallo,

Ik heb een flink aantal witte schilferende vlekjes op mijn armen.
Volgens apotheker komt dit door droge huid, en beveelt hij aan mijn armen in te smeren met nivea.
Ik heb dit een week gedaan, maar zie geen noemenswaardige verbetering.

Weet er iemand een beter middel om van die vlekjes af te komen ??

Vast dank voor eventuele reactie(s)

Vriendelijke groet,

Ferna
Er gaat meer boven mijn pet, dan er onder !

Laptop ACER ASPIRE A517-51-S58YI
MS Windows 10 64 Bit SP1 Intelcore i5-CPU @ 1.60 GHz, 8,0 GB RAM
Intel uhd Graphics 620
Firefox- Thunderbird- Norton 360

Reini

13 aug 2016, 23:32

WAAROM WE EEN DROGE HUID KRIJGEN
EEN DROGE HUID – WAT ZIT ERACHTER
Een gezonde huid is zacht en soepel. Vooral in de winter raakt de vochtbalans verstoord. Als het koud is, produceren de talgklieren minder olie en zonder de beschermende laag van lipiden wordt het moeilijker om het vochtniveau van de huid in stand te houden. Bovendien trekken de bloedvaten onder de huid samen wat het zuurstofniveau vermindert.

Het resultaat is dat de huid strak aanvoelt, gaat schilferen en rood wordt. De dunne delen van de huid of gebieden zonder vetlagen onder de huid, zoals de scheenbenen, ellebogen en knieën zijn daar bijzonder gevoelig voor.

U zal dus , zelfs in de zomer , door een of andere reden een dunne huid hebben die daardoor schilfert, misschien gebruik cortison ?
Er bestaat een Nivea crėme met amandel olie, een ware weldaad voor de huid.
Sommige verzorgers gebruiken dit type zelfs om littekens te behandelen.
Toch laten nakijken door een dermatoloog wat de oorzaak is van die droogte. Ik dacht even aan een milde vorm van psoriasis.
Maar dan is de huid eronder ook rood.

socrates

14 aug 2016, 19:49

Een droge huid zou zich niet enkel op de armen voordoen. Mogelijk begin van psoriasis, kijk ook eens naar je vingernagels of daar mogelijk witte streepjes of vlekjes op te zien zijn. Ik zou in elk geval een dermatoloog raadplegen, niet zomaar wat zalf aan smeren. Heb je ook jeuk ?
"NO ONE CAN MAKE YOU UPSET.
YOU CHOOSE TO BE. " Epictetus
Gast

14 aug 2016, 20:28

Ferna

Ik heb dat een beetje aan de ellebogen. Ben bij dermatoloog geweest, nivea smeren zei ze.

Socrates, psoriasis heet in de volksmond niet voor niks "de schubziekte", mijn schoonmoeder leed daaraan, is nog wat anders dan een te droge huid hoor.

Ferna, ga even naar een dermatoloog, dan ben je gerust!

socrates

14 aug 2016, 21:49

*leah* schreef:Ferna

Ik heb dat een beetje aan de ellebogen. Ben bij dermatoloog geweest, nivea smeren zei ze.

Socrates, psoriasis heet in de volksmond niet voor niks "de schubziekte", mijn schoonmoeder leed daaraan, is nog wat anders dan een te droge huid hoor.

Ferna, ga even naar een dermatoloog, dan ben je gerust!
Ferna heeft het ook over "schilferende"vlekjes, Tussen schilfers en schubjes valt het verschil niet meteen op, zeker niet als je ze enkel virtueel kan zien zoals hier het geval is. Psoriasis kan heel onschuldig beginnen, je hoeft er niet mee geboren te worden, ook op late leeftijd kan zich dat nog aandienen, het is wel een erfelijke aandoening.
Als je die te droge huid maar op een deel van je lichaam hebt ligt er mogelijk een externe oorzaak aan de basis, bv. het gebruik van een bepaalde zeep. De huid is toch een geheel, als die te droog is is ze dat toch niet enkel op je armen ?

Ferna

15 aug 2016, 10:40

Allen die gereageerd hebben, mijn hartelijke dank hiervoor.

Ik ga deze week eens luisteren bij de huisarts, en ondertussen Nivea hydraterende body lotion met amandelolie gebruiken, en kijken of de witte plekjes weggaan.

Vriendelijke groet,

Ferna
Gast

15 aug 2016, 10:54

Socrates,

Je kunt ook een gemengde huid hebben, dan is die op sommige plaatsen droog en op andere plaatsen niet.

Ferna,

Een zalf die goed helpt is Elocom, is wel op voorschrift.

socrates

15 aug 2016, 10:58

*leah* schreef:Socrates,

Je kunt ook een gemengde huid hebben, dan is die op sommige plaatsen droog en op andere plaatsen niet.

Ferna,

Een zalf die goed helpt is Elocom, is wel op voorschrift.
Zal dan wel op basis van corticoïden zijn, dat helpt altijd maar zelden definitief.
De huid en haar verzorging is natuurlijk meer een vrouwen^dan een mannenzaak, ik had dan ook uit het oog verloren dat men inderdaad droge en minder droge tot vettige gebieden in de huid kan hebben. Bedankt om mij daaraan te herinneren.Zelf heb ik een ultra droge huid maar rond de neus is die soms, niet altijd, gewoon vettig.
Gast

15 aug 2016, 11:16

Ja Socrates, er zitten wat cortisonen in die zalf. In de winter zijn mijn handen heel droog, ik had zelfs wat eczeem tussen duim en wijsvinger, dan heeft de dermatoloog mij elocom voorgeschreven. Eczeem was vlug weg, nadien nog wel eens terug gekomen maar nooit meer zoals de eerste keer.

Reini

15 aug 2016, 11:19

http://www.nu.nl/overig/2058008/droge-h ... tzuur.html

Lees dit eens Ferna.
Ik gebruik die olie die je in de betere supermarkt kan verkrijgen " 4 oliën", en heb nergens last van.
Als ik te lang wacht om verse te kopen, krijg ik last van droge ellebogen, dat ebde dan weg als ik weer een aantal keren dat op mijn groenten gebruik. Is niet voor de buitenkant, maar als voeding.
Moet koud gebruikt worden, ik doe dat op groentjes die ik als extra bij e middag boterham eet.
Prima voor heel je lichaam en brein trouwens.
Als u meer wil weten, stuur ik je het door langs pb.
Gast

15 aug 2016, 14:07

Reini,

Als je dat wilt mag je die info naar mij ook sturen.

Alvast bedankt!

Reini

15 aug 2016, 14:17

*leah* schreef:Reini,

Als je dat wilt mag je die info naar mij ook sturen.

Alvast bedankt!
Ik ga dat doen Leah !
Normaal zou het hier moeten kunnen, als info, maar wegens reclame mogelijkheid, houd ik me aan de regels.