Recorder voor op analoge tv
-
Polop - Lid geworden op: 02 sep 2014, 21:33
Hallo,
ik kijk nog altijd analoog en zou graag een nieuwe DVD recorder (of iets dergelijks kopen).
Nu valt het mij op dat dit bijna niet meer te koop is.
Ik heb echter wel iets gevonden dat misschien toch voldoet aan wat ik wil:
http://www.conrad.be/ce/nl/product/1170 ... view1&rb=1
Nu is mijn vraag wel: kan ik hiermee effectief gewoon programma's opnemen als ik een analoge tv gebruiker ben?
Van die data die men op die website geeft, versta ik niet veel.
Er staat daar bv bij: Ontvangst DVB-T, HD-kabel , maar wat wil dat zeggen? HD kabel is dat gewone analoge kabel?
DVB-T heb ik al gevonden, dat is antenne, maar dat heb ik niet.
Alvast bedankt
ik kijk nog altijd analoog en zou graag een nieuwe DVD recorder (of iets dergelijks kopen).
Nu valt het mij op dat dit bijna niet meer te koop is.
Ik heb echter wel iets gevonden dat misschien toch voldoet aan wat ik wil:
http://www.conrad.be/ce/nl/product/1170 ... view1&rb=1
Nu is mijn vraag wel: kan ik hiermee effectief gewoon programma's opnemen als ik een analoge tv gebruiker ben?
Van die data die men op die website geeft, versta ik niet veel.
Er staat daar bv bij: Ontvangst DVB-T, HD-kabel , maar wat wil dat zeggen? HD kabel is dat gewone analoge kabel?
DVB-T heb ik al gevonden, dat is antenne, maar dat heb ik niet.
Alvast bedankt
-
hviaene - Lid geworden op: 05 apr 2004, 17:46
Op de site van Samsung staat dit model niet meer op, het is dus nu al een verouderd toestel. Ik kan dus ook niet meer nazien of het nog analoog ontvangt. Verder is het nogal dubbelzinnig: er staat in de titel Twin-HD-DVB-C, dat is digitale kabelontvangst, dus denk ik dat die "twin" slaat op het feit dat er ook een DVB-T (en dat is met een specifiek antennetje) ontvanger is, wat ik bevestigd krijg op andere sites, maar van ananloog ontvangen is er geen spoor.
-
Ja, ik vrees er ook voor!hviaene schreef:Op de site van Samsung staat dit model niet meer op, het is dus nu al een verouderd toestel. Ik kan dus ook niet meer nazien of het nog analoog ontvangt. Verder is het nogal dubbelzinnig: er staat in de titel Twin-HD-DVB-C, dat is digitale kabelontvangst, dus denk ik dat die "twin" slaat op het feit dat er ook een DVB-T (en dat is met een specifiek antennetje) ontvanger is, wat ik bevestigd krijg op andere sites, maar van ananloog ontvangen is er geen spoor.
Ik vind dus niks meer om nog te gebruiken met analoge tv.
-
Danny. - Lid geworden op: 15 mei 2003, 21:42
Polop, ik beschik hier nog over een uitgerangeerde JVC DR-MV1S/DR-MV1B.
De laatste keer dat ik het toestel gebruikt heb had ik nog video cassettes, maar nu niet meer, de dvd recorder is (was de laatste keer dat ik hem gebruikt heb) ook nog OK. Ik weet dus niet of het toestel nog functioneert, maar denk het wel.
Is het dergelijk iets waarnaar je op zoek bent?
Groetjes
Danny
De laatste keer dat ik het toestel gebruikt heb had ik nog video cassettes, maar nu niet meer, de dvd recorder is (was de laatste keer dat ik hem gebruikt heb) ook nog OK. Ik weet dus niet of het toestel nog functioneert, maar denk het wel.
Groetjes
Danny
Windows 11 Home 64-bit, Ram 8GB, Medion Akoya E23403 All-In-One, Microsoft Defender
-
sanne - Lid geworden op: 19 jan 2005, 23:04
Ik heb ook nog een video casette JVC A2/NICAM B.E.S.T picture system, opnemen, afspelen, enz.
Het heeft hier een paar keer dienst gedaan, maar ik gebruik het toestel niet.
Ik heb geen analoge tv verbinding meer.
Straks kan u nog kiezen welk toestel
een wijs mens is hij die weet dat hij niets weet.
-
En wat voor DVD recorder is dat? Je hebt zo verschillende types als ik me niet vergis? DVD-re of +re enzo?Danny. schreef:Polop, ik beschik hier nog over een uitgerangeerde JVC DR-MV1S/DR-MV1B.
Groetjes
Danny
-
Inderdaad! hahasanne schreef:Ik heb ook nog een video casette JVC A2/NICAM B.E.S.T picture system, opnemen, afspelen, enz.
En dat is gewoon enkel met videobanden?