updates

Vragen/antwoorden betreffende computer hardware.

theor950

22 aug 2016, 23:48

Ik werk nog met Windows Vista , maar hoelang nog weet ik niet , deze maand geen updates gekregen ! mercie Microsoft , de life time is voor volgend jaar voorzien , maar je bent nu al bezig mij te verplichten een andere aan te moeten aanschaffen ! dieven ! een toestel dat in feite nog jaren kan meegaan , maar juliie fabriekske in Taiwan moet blijven draaien ! idioot , ongepaste reactie verwijderd door moderator

Canadees

23 aug 2016, 01:11

Dan ben jij één van de weinige die Vista nog gebruiken!
Vista én Windows 8 waren een draak van een besturingssysteem!!!

Niet te vergelijken met Windows XP én Windows 7.
Dát waren en zijn nog de beste besturingssystemen, XP moet men de dag van vandaag niet meer in aanmerking nemen.

Vista, was een flop!

Heb jij spijt dat Vista je in de steek laat - dan ben je helemaal niet meegegaan met de evolutie aangaande computer evolutie!!
Je bent blijven hangen in de "oertijd", want na Vista hebben we al Windows 7 (=nu nog het beste besturingssysteem), Windows 8, Windows 8.1, ... en nu al een jaar Windows 10!

Wil je echt blijven rijden met een 2 Pk-tje of meegaan met de evolutie en genieten van al wat de moderne tijd met zich meebrengt?

Enige aanpassing is dan wél nodig!

sacho

23 aug 2016, 09:17

De enige flop waren win98 eerste editie, millennium(niet verwarren met 2000) en win 8.
Een laptop Vista met genoeg Ram geheugen(3 of 4) en een DualCore processor kan gemakkelijk een 7 en win10 aan.
Ik heb hier een vista testcomputer die nog perfect werkt.

lode

23 aug 2016, 09:18

theor950,

Uw posting is beschamend en hoort hier niet thuis.
1) HP Pavilion P6 2030 be/WIN 7 Home-Premium SP1 / Intel Core i5 2500-3.3GHz/ 8Gb /HD1.5Tb / Externe HD 4TB
2) HP Envy Win 11 / Intel Core I7 / 16 GB/ SSD 256 GB/ HD 1 TB
/Firefox/MS Office 2013/ OpenOffice/ LibreOffice/ Eset Smart Security Premium V17

hviaene

23 aug 2016, 09:22

Tja, ik kan de reaktie van Canadees wel begrijpen, en hij schijnt mij wel een en ander te kennen , ik ken hem niet persoonlijk. Maar van de andere kant, Windows 7 propageren als het beste OS , en niet spreken over Linux, geeft voor mij ook geen blijk van een wijdere blik op het computergebeuren.
Heeft Canadees geen ondervinding met Linux?? Indien niet, dat is geen schande, eerder een beperking.
Maar kom aub niet aandraven met de dooddoeners dat het toch anders is dan Windows en dat er beperkingen zijn. Ik heb hééél gewone gebruikers op Linux gezet en die spreken niet meer van Windows dit of dat. Kennen die iets van Linux, bijlange niet, net zomin als ze iets van Windows kennen. Al wat ze weten (moeten weten) is waar ze hun bestanden vinden en hoe ze mail, tekst e.d. moeten openen.
En o ja, oude toestellen zoals printers, scanners e.d. heb ik nog nooit moeten wegdoen omdat die met nieuwe versies van Linux niet meer werkten. Dat is wat anders dan mensen die nu met Windows 10 in de loop van de jaren voor een derde keer een nog goede printer moeten wegdoen.

Canadees

23 aug 2016, 09:50

@ hviaene,

Inderdaad, ik heb nog geen ervaring met Linux.
Dat is nog een "gat" in mijn opvoeding! :)

Alhoewel, ik zou er eens werk moeten van maken om één van mijn testcomputers te laten kennismaken met Linux.

Is toch een hele boterham:
https://sites.google.com/site/computertip/2

Maar, ... zoals zo vele "op rust gestelden" tijd te kort! :lol:

hviaene

24 aug 2016, 10:00

Helemaal links staat ook weer zo'n halve waarheid: "Linux Mint en Ubuntu: de makkelijkste soorten Linux die er zijn."
Ik denk dat eerlijker was geweest "Linux Mint en Ubuntu: de makkelijkste soorten Linux die ik ken". Ik heb hier een Mint in een virtualbox staan, maar blijf bij mijn Mageia, die heeft een Configuration Center waar de hele Ubuntu familie nog niet kan aan tippen.

pcekspeer

30 aug 2016, 20:27

@theor

Geen WinUpd. ontvangen?
https://technet.microsoft.com/en-us/lib ... 6-aug.aspx
Afbeelding
Kijk eens bij Geïnstall.upd of die er niet tussen staat?

Hier kan je dit KB downl. voor VistaSP2:
https://technet.microsoft.com/library/security/MS16-101

Je krijgt nog updates tot:
Afbeelding
:wink:
PC Win7 Prem SP1/64bit/RAM4GB/HD1000GB/IE11//FFox
63.0.3 64bit /Chrome64bit//MSE+Win firewall/WLMail/Gmail/thunderbird/OpenOffice4.1.5/BSA+Micr.SafetyScan+MSRT.-Web Of Trust (WOT)-Spywarebl 5.5--Superantispyw/MBAM/AdwCleaner/JRT/Win10/Ixquick/

dafke

15 sep 2016, 07:28

Ge hebt misschien wel waarden die wij niet hebben Manieren daarentegen....

Canadees

15 sep 2016, 09:52

@theor950,

Jawadde, ... en dat voor een senior, ...!!!

Hou u maar al vast aan de takken van de bomen!

Met onderstaande in gedachten, ....

verhaegen schreef:niet terzake doende antwoorden zijn verwijderd door mij , verhaegen
als men stoom wil afblazen, moet men dat niet op een forum van computerproblemen doen

verhaegen schreef: .....
van mij moet niemand schrik hebben om een ban te krijgen
zolang men zich fatsoenlijk gedraagt
ik ben altijd héél tolerant geweest , dikwijls te tolerant
maar als men gebruikers begint te terroriseren , af te dreigen ,denken dat men de wetten kan stellen , gebruikers kleineren , enz.
ja dan zal ik gepast reageren , en een straf uitvoeren die aangepast is aan de overtreding
van mij krijgt iemand altijd méér dan één kans hoor
verhaegen schreef: ....
en is het tevens een verwittiging , om dergelijke kwetsende taal niet te gebruiken tenzij men wil dat ik .....
.....
Bron: http://www.seniorennet.be/forum/viewtop ... sc&start=0

verhaegen
Support SeniorenNet

15 sep 2016, 10:02

theor950

uw taal en uitlatingen worden niet op prijs gesteld door mijzelf en de gebruikers op seniorennet
als u zich niet gedraagt volgens de menselijke normen en waarden
zal ik me verplicht zien om u van seniorennet te verwijderen , en u de toegang tot seniorennet voor onbepaalde tijd te ontzeggen

en ik verwacht dan ook een verontschuldiging van u , voor de beledigende taal die u geuit hebt tegen andere gebruikers van dit topic

met alle achting en respekt
verhaegen

lode

15 sep 2016, 10:07

Bij deze heb ik een klacht ingediend bij de klachtencommissie .
1) HP Pavilion P6 2030 be/WIN 7 Home-Premium SP1 / Intel Core i5 2500-3.3GHz/ 8Gb /HD1.5Tb / Externe HD 4TB
2) HP Envy Win 11 / Intel Core I7 / 16 GB/ SSD 256 GB/ HD 1 TB
/Firefox/MS Office 2013/ OpenOffice/ LibreOffice/ Eset Smart Security Premium V17

theor950

22 sep 2016, 20:35

verhaegen gelieve bij deze zo rap mogelijk te doen ! lijdt je ook al aan dementie ? kieken !

verhaegen
Support SeniorenNet

22 sep 2016, 20:54

wél beste theor950

bij deze zal ik u de toegang tot seniorennet ontzeggen voor onbepaalde tijd wegens u welbekende redenen

met alle achting voor de medeposters in dit topic
namens :
verhaegen

Canadees

23 sep 2016, 11:51

....
In hoeverre is/was "theor950" wel geloofwaardig of heeft/had hij last van zijn geheugen?
Let vooral op de datums (groen gekleurd) van zijn postings!!!

Hij opent dit topic:
[color=green]Op 22 Aug 2016 om 23.48 uur,[/color] theor950 schreef:Ik werk nog met Windows Vista , maar hoelang nog weet ik niet , deze maand geen updates gekregen ! mercie Microsoft , de life time is voor volgend jaar voorzien , maar je bent nu al bezig mij te verplichten een andere aan te moeten aanschaffen ! dieven ! een toestel dat in feite nog jaren kan meegaan , maar juliie fabriekske in Taiwan moet blijven draaien ! idioot , ongepaste reactie verwijderd door moderator

En nogmaals:
[color=green]Op 13 Sep 2016 om 21.35 uur,[/color] theor950 schreef:Ik heb nog steeds mijn Windows Vista , die het nog uitstekend doet , en volgens Microsoft zou die tot april 2017 updates moeten krijgen , dan stoppen ze ermee , maar het nu reeds 2 maanden dat ik geen enkele update bekom , voor de beveiliging e.d. nog iemand ? mvg
Bron: http://www.seniorennet.be/forum/viewtop ... =#4517630n:

Maar ... nu even terug in de tijd, hoe rijmt dit met wat hij schrijft:
[color=green]Op 28 Jul 2016 om 00.10 uur,[/color] theor950 schreef:weeral ééntje , die klikken er maar op los en weet niet echt op wat ! waarom geen Windows 10 ? snap het g*dverd*mme echt niet , willen jullie blijven stilstaan ? ik heb nu sinds 3 dagen een nieuwe pc , voorheen Windows Vista , nu Windows 10 , en ik wil geen andere meer ! wat een vooruitgang !!! alles mooi ge-ordend , een paar dagen geleden las ik hier ergens die van Windows Vista naar Windows 10 , totaal uit de lucht gegrepen , onmogelijk , het bewijs hier in dit onderwerp ! zelfs van Win 8.1 gaat het dikwijls niet . en dan nog vertellen dat het zo erop gekomen is , Fideel Castro heeft het misschien gedaan ? vraag het hem . :oops: :twisted: :evil: :?:
Bron: http://www.seniorennet.be/forum/viewtop ... t=#4503591

Mij is toch altijd geleerd dat de maand "Juli" vóór de maand "Augustus" én al zeker vóór de maand "September" komt !!! :lol:

TS heeft volgens zijn eigen postings al een nieuwe PC met Windows 10 gekocht op 25 Juli 2016 (= 3 dagen voor 28 Juli 2016), maar .... nog steeds werkt met Vista???
Want in Augustus schrijft hij dat "hij niet weet hoelang nog", (alhoewel hij naar eigen zeggen al een andere had!), en dat men hem aan het "verplichten is een andere te moeten aanschaffen"!
Nogmaals, had hij dan al gene nieuwe, van de 25 ste Juli????

Kunnen jullie nog volgen? 8O