My Cloud

Vragen/antwoorden betreffende computer hardware.

Robert BLOMME

20 sep 2016, 15:48

Beste Seniorennet vrienden,

Ik heb bij mijn laptop met Windows 10 externe harde schijven. Deze hebben een naam (letter) en kunnen elkeen gebruikt worden. Daarbij heb ik een andere externe harde schijf of een My Cloud. Deze is geïnstalleerd en herkent als actief op de laptop. Dus zou ik normaal daarop ook gegevens zoals foto's, bestanden en ook Backups moeten kunnen plaatsen. Maar ik kan er spijtig genoeg niet bij om er mee te werken. Deze zou normaal moeten voorkomen onder NETWERK Locaties.
Misschien is er iemand onder jullie die al met deze externe harde schijf werkt en deze dus goed geplaatst is. Misschien hebt U ook ervaring met het plaatsen en configureren ervan. Dat laatste is zeker van groot belang. Wie kan me hierbij helpen?

Ik hoop langs deze weg een positief antwoord te mogen ontvangen.

Met dank en vriendelijke groeten,

Robert BLOMME
Met sportieve groeten aan alle vrienden van het
Seniorennet,
Robert BLOMME

Sony

20 sep 2016, 16:14

Robert BLOMME,
Deze zou normaal moeten voorkomen onder NETWERK Locaties.
Dat denk ik niet, die andere externe schijven vallen ook niet
onder netwerk maar onder computer.
Klik eens op het zoek symbool (loep) en typ verkenner, normaal
moet je nu de schijf zien staan.

Sony

Robert BLOMME

20 sep 2016, 17:05

Beste Sony,
Bedankt voor de vlugge reactie. Ik begrijp Uw stelling dat de externe harde schijf My Cloud ook zou moeten voorkomen onder "Deze PC" en dan zou deze evenals andere externe harde schijven herkenbaar zijn. Maar ik denk dat het hier even wat anders is. Alle externe harde schijven zijn aangesloten via een USK-kabel. Maar een My Cloud is niet met een USB-kabel verbonden maar wel via Bleutooth. Er is dus geen kabelverbinding tussen mijn Laptop en de My Cloud externe harde schijf. Deze is wel zichtbaar door mijn Laptop en functioneert normaal. Deze is dus wel degelijk goed geïnstalleerd. Maar ik kan er niet naar wegschrijven. Onlangs heb ik via Computer - Software ook een bericht verstuurd hierover en daar staan in Bijlage alle mogelijke printscreens betreffende deze My Cloud. Alzowel bij verkenner, en daar komt die wel degelijk voor onder Netwerk. Maar daar bij het openen krijg ik gewoon de gegevens over deze schijf. Er is wel een icoon geplaatst op de statusbalk en als ik deze open, dan krijg ik de inhoud van de schijf zoals deze moet zijn. Maar ikzelf kan eer dus niet naar wegschrijven, nog foto's opslaan of Backups maken. Het is heel eigenaardig, maar ik zou deze schijf een naam moeten kunnen geven (letter M of zo) net zoals al de externe harde schijven een letter hebben als naam.
Het wordt een moeilijk geval. Nu alvast bedankt voor de inlichting welke ik van je mocht krijgen.
Met vriendelijke groeten en tot mails

Robert BLOMME
Met sportieve groeten aan alle vrienden van het
Seniorennet,
Robert BLOMME

verhaegen
Support SeniorenNet

20 sep 2016, 18:42

http://setup.wd2go.com/?mod=product&device=mc

daar kan je stap per stap leren met die cloud die u hebt

(start learning)

gaat niet via bleuthoot maar via lan en uw internetmodem