Problemen met bellen via bluetooth

Vragen/antwoorden betreffende
gsm, gps, Ipod, Ipad,smartphones, tablets...

Ferna

28 sep 2016, 22:27

Hallo,

Ik heb in mijn auto ( peugeot 308 new) een bluetooth telefoon.
Ik ben daar zeer tevreden over, alleen stelt zich regelmatig volgend probleem:
Als ik bel terwijl Wifi aanstaat, heb ik dikwijls een zeer slechte verbinding, gesprek verloopt met horten en stoten.
Als ik Wifi uitschakel zodat ik op 4G zit, ondervind ik geen enkel probleem meer.
Wifi zit echter in mijn abonnementskosten inbegrepen, en ik heb maar 5 GB mobiel, als die op zijn moet ik extra betalen.
Gaarne zou ik dus een ongestoorde telefoon hebben, onder Wifi.

Kan ik iets instellen om het probleem op te lossen ???

Vast dank voor eventuele reactie(s)

Vriendelijke groet,

Ferna
Er gaat meer boven mijn pet, dan er onder !

Laptop ACER ASPIRE A517-51-S58YI
MS Windows 10 64 Bit SP1 Intelcore i5-CPU @ 1.60 GHz, 8,0 GB RAM
Intel uhd Graphics 620
Firefox- Thunderbird- Norton 360

ferre10

29 sep 2016, 08:07

als je gewoon wil bellen heb je toch geen wifi of 4G nodig.
gewoon via BT.
greetz
ferre
Mini Mac 2 -2024.

Danny.

29 sep 2016, 09:24

Ferna, wat je daar zegt betreffende die wifi verbinding, dat zal dan toch wel tijdens het rijden zijn zeker.

Indien dat zo is, dan moet je eens proberen te begrijpen hoe een wifi verbinding werkt, namelijk dat uw toestel steeds probeert de beste verbinding te leggen, en het is ook mogelijk dat er plaatsen zijn dat je een heel slechte wifi verbinding kan vinden.

Zie eens op volgende link, daar kan je ook een kaart raadplegen waar die zo gezegde hotspots te vinden zijn: http://www.proximus.be/support/nl/id_sf ... of-4g.html

Groetjes

Danny
Windows 11 Home 64-bit, Ram 8GB, Medion Akoya E23403 All-In-One, Microsoft Defender

hoshinkido
Locatie: HOOG EN HEEL DROOG en zonder bubbels ,bubbels genoeg

29 sep 2016, 10:05

wifi heb je niet nodig als je rijd ,die moet je uitschakelen..anders heb je geen verbinding of slechte verbinding.dat is de oorzaak van uw probleem :wink:
medion AKOYA i5 -10400 windows11
512GB optane H10 8GB DDR4
WI-FI 6AX201 bitdefender antivirus

dafke

30 sep 2016, 16:14

Ge moet niets uitschakelen Dat moet vanzelf gaan Als ik thuis ben heb ik wifi en onderweg internet Mijn smartphone verbind automatisch met mijn autoradio via bleutooth Steeds als ik instap krijg ik het bericht assistance aan of uit (afhankelijk hoe het is ingesteld)Heb ik mijn smartphone niet bij dan zegt hij (stem) geen verbinding Ik rij met een Ford Ik denk niet dat er daarom verschil is Het systeem is hetzelfde Bleutooth moet natuurlijk wel ingeschakeld zijn op uw smartphone!

Danny.

30 sep 2016, 19:04

Dafke, Ferna wil enkel per wifi werken, en niet per internet wegens te betalen :wink:

Groetjes

Dannyt
Windows 11 Home 64-bit, Ram 8GB, Medion Akoya E23403 All-In-One, Microsoft Defender

dafke

30 sep 2016, 19:36

Wifi kun je alleen hebben binnen het bereik van internet of een homespot Om te tëlefoneren in de auto heb je alleen bleutooth nodig De radio moet de telefoon herkennen en andersom en het telefoonboek van de smartphone moet ook gekend zijn om zelf te telefoneren NIet om een oproep te ontvangen Ik heb ook zo een radio in de auto Data mag gerust uitstaan!

dafke

30 sep 2016, 19:40

Sorry ik bedoel hotspot niet homespot

Danny.

30 sep 2016, 20:47

dafke schreef:Wifi kun je alleen hebben binnen het bereik van internet of een homespot ...
Dat is wat er hier hoger ook, weliswaar met andere woorden, uitgelegd werd, wifi is niet voor mobiel (auto) ...

Groetjes

Danny

Ferna

30 sep 2016, 22:25

Hartelijk dank voor de reacties.

Wifi gebruik ik inderdaad niet in de auto.

Maar als wifi aanstaat heb ik dus wel die vervelende storing- niet altijd maar toch zéér frequent.
Maar ik vergeet die telkens uit te schakelen als ik met de auto ga rijden !!, en als ik dan tijdens zo'n rit een telefoontje wil plegen, of ik een telefoontje binnenkrijg zou ik wel eerst moeten stoppen om de zaak uit te zetten, en dat is niet altijd te doen .
Ik hoopte dat ik iets kon instellen op mijn smartphone, zodat die storing opgeheven kan worden.

Ik hoop zo toch een beetje duidelijk te zijn geweest.

Nogmaals mijn dank, en vriendelijke groeten,

Ferna

dafke

01 okt 2016, 07:50

Ferna er scheelt iets aan uw telefooninstellingen Wifi schakelt normaal automatisch uit als ge geen bereik hebt En in de auto hebt ge nooit Wifi bereik

Sony

01 okt 2016, 10:19

Ferna
Wifi gebruik ik inderdaad niet in de auto.
Schakel de wifi op
je smartphone uit als je die niet gebruikt, niet alleen zal die dan niet meer
storen tijdens een bluetooth verbinding maar zal je batterij-lading ook
langer meegaan.
(ingeschakeld gaat die altijd op zoek naar een mogelijke verbinding).

Sony

dafke

01 okt 2016, 10:30

Als ge wifi uitschakeld heb je thuis GEEN gratis internet op uw telefoon Ge kunt het in of uitschakelen maar dat word heel dikwijls vergeten Met de radio heeft dat allemaal niks te maken Die vraagt alleen bleutooth

Ferna

01 okt 2016, 22:30

Als ik wifi uitschakel Sony, gaat hij automatisch naar 4 G ( mobiel)
Ik heb bij Orange bij mijn abonnement 500 MB/maand voor mobiel internet, daar heb ik normaal ruim voldoende aan.
Maar als ik Wifi uitschakel en altijd voor mobiel zou kiezen, dan wordt die 500 mb snel opgebruikt, en moet ik 500 Mb bij bestellen.
Ook al zit ik niet op internet toch wordt er om een of andere reden volume verbruikt !!, ik weet niet waardoor.

Vriendelijke groet.

Ferna

Sony

02 okt 2016, 09:20

Ferna
Als ik wifi uitschakel Sony, gaat hij automatisch naar 4 G ( mobiel)
Welk merk en type is die smartphone ? Normaal moet je dat kunnen uitschakelen.
Ook al zit ik niet op internet toch wordt er om een of andere reden volume verbruikt !!, ik weet niet waardoor.
Dat komt door apps die zonder je tussenkomst update uitvoeren.
Ook je veranderende locatie wordt geregistreerd.

Sony