WAT STAAT EROP DE FOTO
-
socrates - Lid geworden op: 05 nov 2005, 19:32
Het mag uiteraard niet te makkelijk zijn maar ook niet haast onmogelijk voor wie het object niet kent of in dit geval de auteur van de foto. (dat kan wel tellen als connectie; wetenschapsfilosoof en fysicus!)lotte1 schreef:Iedereen heeft zo zijn connecties hé Socrates
hoewel het een toffe topic is
zijn de opgaven soms ondoorgrondelijk voor een leek
"NO ONE CAN MAKE YOU UPSET.
YOU CHOOSE TO BE. " Epictetus
-
Dat zwarte ringetje doet mij aan een veel kleiner object denken, kan het de huls zijn van een gommetje boven op een potlood ? Ik zie daar sporen in van tanden ?? iemand heeft er wellicht op gebeten ?
-
Reini - Lid geworden op: 18 jul 2004, 10:46
Daar is niet in gebeten Soc, het zijn drukpunten om het voorwerp aan iets vast te maken ; bv het metaal aan een potlood, of het onderstuk aan een gloeilamp.socrates schreef:Wie zou daarin kunnen bijten ?klok schreef:zoals lotte zegt ,schroefdop van warmwaterkruik of termos![]()
Het kan beiden maar mogelijk nog iets anders.
-
Sita
Ik denk hetzelfde als socrates.socrates schreef: kan het de huls zijn van een gommetje boven op een potlood ?
Al vraag ik me af of de afdruk van tanden is
-
Ik ben het eens zowel met reini die zegt dat het drukpunten zijn, als met Sita die zegt dat het geen tanden zijn. De afdrukken zijn bij nader inzicht inderdaad te regelmatig en te scherp afgelijnd om van willekeurig kauwen te komen. Die "putjes" zijn waarschijnlijk machinaal aangebracht.Sita schreef:Ik denk hetzelfde als socrates.socrates schreef: kan het de huls zijn van een gommetje boven op een potlood ?
Al vraag ik me af of de afdruk van tanden is
-
Voor zover mij bekend zit er aan een lamp die ingedraaid wordt geen borgvijsje, dat is hoogstens het geval bij een minilamp met gladde voet, waarvan de voet in de sokkel wordt ingeschoven, niet ingedraaid of gevezen.Reini schreef:Socket van een lamp zou ook perfect kunnen klok.
Borgvijsje : mooi woord dat ik weeral bijleerde.
-
Ja, ik zie een borgschroefje maar dat dient in dit voorbeeld toch niet om de lamp vast te houden, enkel om het snoer het verschuiven te beletten ? De gloeilamp wordt met haar van draad voorziene voet in de fitting gedraaid toch ?klok schreef:Socrates, dit is een socket ,boven zie je ook een borgvijs .
de getoonde foto van kaatje is van een ouder model .