Oplossing gezocht: externe harde schijven werken niet meer

Vragen/antwoorden betreffende computer hardware.
inina

05 okt 2016, 15:03

Enkele van mijn externe harde schijven en usb poorten waarop mijn bestanden werden bewaard , werken niet meer. Ik krijg OFWEL een boodschap dat de schijf moet geformateerd worden, maar dan ben ik al mijn oude bestanden die erop staan kwijt. Ofwel wordt de schijf gewoon niet meer herkend door mijn computer.

Ik heb reeds een usb werkelijk geformateerd, maar eigenaardig genoeg blijft de computer zeggen dat de schijf moet georrmateerd worden en kan er niks op geslagen worden.

Ik vind de mogelijkheid dat ik al mijn bestanden en foto's zou verliezen zeer erg, vandaar mijn vraag aan de eventuele bollebozen op dit forum die daarvoor een oplossing zouden kunnen bieden.

hartelijk dank bij voorbaat voor jullie hulp.
Inina

pcekspeer

05 okt 2016, 16:14

@inina

De externe al getest bij de buurvrouw of familielid?
De USB-poort al getest met sticks enz.?
:wink:
PC Win7 Prem SP1/64bit/RAM4GB/HD1000GB/IE11//FFox
63.0.3 64bit /Chrome64bit//MSE+Win firewall/WLMail/Gmail/thunderbird/OpenOffice4.1.5/BSA+Micr.SafetyScan+MSRT.-Web Of Trust (WOT)-Spywarebl 5.5--Superantispyw/MBAM/AdwCleaner/JRT/Win10/Ixquick/
inina

05 okt 2016, 19:36

Testen van deze ext harde schijven en usb sticks bij anderen werd nog niet gedaan. Zou dat een verschil geven? Op mijn schijven staan onder andere back ups en ik dacht dat die alleen op mijn computer kunnen teruggeplaatst worden en dus werken. Klopt deze mening dan niet? En wat kan de reden zijn dat deze schijven op vreemde computers wel zouden werken?

Graag wat meer duidelijkheid hieromtrent indien mogellijk.

dank bij voorbaat voor uw hulp

pcekspeer

05 okt 2016, 19:52

@inina

Er staan maar 2 vraagjes, je reageert slechts op eentje.

De 2de vraag was of een USB-stick of gelijk welk toestelletje functioneert als je die plugt in een USB-poortje.
--Heb je dat geprobeerd?
Want als dat toestelletje wel werkt op dat poortje en je externe niet, dan zit het fout bij je externe.
Doet het toestelletje het niet in dat poortje dan schort er iets aan die USB-poort en schort het dus niet aan de externe.
Volg je?
--Zijn er meerdere usb-poortjes op je pc waarin je de externe kan pluggen?
Daarom is het handig mocht je een 2de pc hebben om die externe te testen, maar niet iedereen heeft meerdere pc's. Maar je kan die externe ook simpel koppelen aan een pc/laptop van een kennis/vriend/vriendin/pc-boer/enz.
Je zal dan direct kunnen vaststellen of jouw externe door die pc/laptop wel herkend wordt of ook niet...Of er nu iets op die externe staat of niet.
63.0.3 64bit /Chrome64bit//MSE+Win firewall/WLMail/Gmail/thunderbird/OpenOffice4.1.5/BSA+Micr.SafetyScan+MSRT.-Web Of Trust (WOT)-Spywarebl 5.5--Superantispyw/MBAM/AdwCleaner/JRT/Win10/Ixquick/

verhaegen
Support SeniorenNet

06 okt 2016, 09:20

Testen van deze ext harde schijven en usb sticks bij anderen werd nog niet gedaan
dus eerst doen hoor , vooraleer .....
inina

06 okt 2016, 12:21

Beste forumleden,

Ik heb ondertussen:

1. de usb stick geprobeerd op een andere computer/laptop en deze gaf ook daar de boodschap " de schijf moet voor het eerste gebruik geformateerd worden, wil u de schijf nu formateren?", terwijl ik zeker weet dat er reeds vroeger bestanden werden opgeslagen!
2. de grote externe harde schijf geeft zowel op mijn desktop als op de laptop van mijn dochter hetvolgende: het blauwe controle lampje van de schijf brandt, maar de schijf wordt niet herkend in "deze computer" en kan dus onmogelijk gebruikt worden.

Ik weet eigenlijk niet of dit hardware of software problemen zijn en wat de oorzaak kan zijn van de moeilijkheden?

graag tips van mensen op het forum wat ik nu nog kan of moet doen om de schijven terug te doen werken en hopelijk mijn bestanden niet te verliezen?

Dank bij voorbaat en vriendelijke groeten
Inina

Charlie Maru

06 okt 2016, 12:31

inina schreef: Ik heb ondertussen:

1. de usb stick geprobeerd op een andere computer/laptop en deze gaf ook daar de boodschap " de schijf moet voor het eerste gebruik geformateerd worden, wil u de schijf nu formateren?", terwijl ik zeker weet dat er reeds vroeger bestanden werden opgeslagen!
2. de grote externe harde schijf geeft zowel op mijn desktop als op de laptop van mijn dochter hetvolgende: het blauwe controle lampje van de schijf brandt, maar de schijf wordt niet herkend in "deze computer" en kan dus onmogelijk gebruikt worden.

Ik weet eigenlijk niet of dit hardware of software problemen zijn en wat de oorzaak kan zijn van de moeilijkheden?

graag tips van mensen op het forum wat ik nu nog kan of moet doen om de schijven terug te doen werken en hopelijk mijn bestanden niet te verliezen?
Al eens gekeken wat "schrijfbeheer" vertelt over diene stick en die schijf :?:

pcekspeer

06 okt 2016, 12:34

@inina

Oef.
Je kan de harde schijf ook nog eens laten testen door progr. vd fabrikant.
Welk is het merk vd externe?
inina

07 okt 2016, 18:07

Het merk van de externe harde schijf is MEDION het USB stick heeft geen merk en ik weet ook niet meer waar ik het heb aangekocht. ik weet niet waar ik schrijfbeheer moet zoeken en wat je bedoelt met controle van programma.......van de schijf?????? zoals me wordt aangeraden door leden van dit forum.

pcekspeer

07 okt 2016, 19:21

@inina

Zolang de externe niet kan worden herkend door de pc, kan je verder niets doen hoor. Harde schijf die niet meer werkt laten uitlezen is zonder garantie, maar ook het testen/recupereren is niet gratis maar kost aardig wat duiten.
Als de externe echt een fysiek defect heeft kan je best stoppen met herstelpogingen want die kunnen averechts werken.
Jij alleen kan weten of het verlies je zoveel waard is.
Probeer nog eens te koppelen bij een andere pc/laptop?
http://www.seagate.com/be/nl/services-software/recover/

http://www.seagate.com/be/nl/services-s ... contact_us