Beste cdr's om audio op te zetten
-
bojangles - Lid geworden op: 20 aug 2015, 15:50
Ik heb in de loop der jaren heel wat muziek verzameld en gebrand op cd-r's. Sommige van die cd-r's zijn meer dan 10 jaar geleden gebrand (door mezelf of door anderen) en spelen nog perfect. Andere cdr's zijn slechts één jaar oud en je hoort vervelende geluiden (diginoise) tijdens het afspelen. Ik gebruikte in al die jaren verschillende merken en ik kleefde ook telkens een labeltje op de cdr. Van sommige labels weet ik zeker dat de lijm de oorzaak van het diginoise is. Van andere is het misschien de brandsnelheid of het gebruikte merk. Ik probeer nu altijd op een zo laag mogelijke snelheid te branden.
Heeft iemand van jullie jarenlange ervaring met een goed cdr-merk en wil mij dit laten weten ? Dan kan ik in het vervolg enkel nog deze cdr's gebruiken.
P.S. Gelukkig heb ik al mijn muziek ook op harddisks staan. Als mijn cd'tje kapot is, dan brand ik 'm gewoon opnieuw, maar 't zou leuk zijn als dit niet na een paar jaar al moet gebeuren.
Groeten,
Bojangles
Heeft iemand van jullie jarenlange ervaring met een goed cdr-merk en wil mij dit laten weten ? Dan kan ik in het vervolg enkel nog deze cdr's gebruiken.
P.S. Gelukkig heb ik al mijn muziek ook op harddisks staan. Als mijn cd'tje kapot is, dan brand ik 'm gewoon opnieuw, maar 't zou leuk zijn als dit niet na een paar jaar al moet gebeuren.
Groeten,
Bojangles
-
hviaene - Lid geworden op: 05 apr 2004, 17:46
Er bestaan/bestonden?? speciale klevers om op CD's te plakken. Als je gewone klevers gebruikt, dan weet je niet welke oplosmiddelen erin gebrukt worden, en die kunnen langzaam maar zeker in de CD migreren en die beschadigen. Ik gebruik geen labels, maar schrijf met de hand met een speciale stift voor CD's. GEEN gewone alcoholstift gebruiken, want na een paar jaar kan de reflekterende aluminiumlaag gewoon loskomen en afpellen.bojangles schreef:Ik heb in de loop der jaren heel wat muziek verzameld en gebrand op cd-r's. Sommige van die cd-r's zijn meer dan 10 jaar geleden gebrand (door mezelf of door anderen) en spelen nog perfect. Andere cdr's zijn slechts één jaar oud en je hoort vervelende geluiden (diginoise) tijdens het afspelen. Ik gebruikte in al die jaren verschillende merken en ik kleefde ook telkens een labeltje op de cdr. Van sommige labels weet ik zeker dat de lijm de oorzaak van het diginoise is. Van andere is het misschien de brandsnelheid of het gebruikte merk. Ik probeer nu altijd op een zo laag mogelijke snelheid te branden.
Groeten,
Bojangles
Ofwel kun je Lightscribe CD's kopen (kosten wat meer) en de gepaste software en dan kun je met de brander een tekst (of foto) in zwart-wit branden op de tekstzijde van de CD.
-
En heb je dan nooit cdr's gehad die na enkele jaren toch onbeluisterbaar werden ? Ik vraag me af of de sticker (label) nu de oorzaak zou kunnen zijn van het defect. Zo ja, dan moet ik een andere oplossing zoeken en overstappen naar lightscribe cdr's.
-
hollygan - Lid geworden op: 26 apr 2003, 22:38
beetje laat denk ik, ik gebruikte jarenlang lightscribe maar vind ze nu in geen enkele winkel meerbojangles schreef:.....Zo ja, dan moet ik een andere oplossing zoeken en overstappen naar lightscribe cdr's.....
lightscribe dvd nog wel al worden die ook schaars
-
Ja, dat had ik ook gegoogeld. Die Lightscribe's zijn uit de mode.
Als het werkelijk het label is dat het diginoise verooorzaakt (en ik lees nu op verschillende websites dat dit mogelijks het geval is) weet iemand dan welke labels ik het best gebruik ?
Als het werkelijk het label is dat het diginoise verooorzaakt (en ik lees nu op verschillende websites dat dit mogelijks het geval is) weet iemand dan welke labels ik het best gebruik ?
-
pcekspeer - Lid geworden op: 06 aug 2010, 12:44
https://www.123inkt.be/123inkt-cd-dvd-p ... GwodGCwIVA
Commentaren eens lezen?
http://www.lg.com/us/burners-drives/lg- ... d-rewriter

Commentaren eens lezen?
http://www.lg.com/us/burners-drives/lg- ... d-rewriter
PC Win7 Prem SP1/64bit/RAM4GB/HD1000GB/IE11//FFox
63.0.3 64bit /Chrome64bit//MSE+Win firewall/WLMail/Gmail/thunderbird/OpenOffice4.1.5/BSA+Micr.SafetyScan+MSRT.-Web Of Trust (WOT)-Spywarebl 5.5--Superantispyw/MBAM/AdwCleaner/JRT/Win10/Ixquick/
63.0.3 64bit /Chrome64bit//MSE+Win firewall/WLMail/Gmail/thunderbird/OpenOffice4.1.5/BSA+Micr.SafetyScan+MSRT.-Web Of Trust (WOT)-Spywarebl 5.5--Superantispyw/MBAM/AdwCleaner/JRT/Win10/Ixquick/