CRYPTOGRAMMEN
-
Stan* - Lid geworden op: 08 nov 2007, 16:58
chérie schreef:NOTEN? (zijn lekker en je kan ze rapen)
is niet juist chérie
wat de commentaren van socrates en reini betreft , dit is hier een spelprogramma , als je commentaar weet op mijn spelwijze of speelwijze moet je dit melden bij de moderators van seniorennet , niet hier aub.
M U Z I E K brengt mensen samen
-
chérie - Lid geworden op: 16 apr 2008, 14:52
er zijn veel lekkere dingen hé
maar wat kan je zoals rapen?
PEREN? (aardperen zijn syn. voor rapen) en die kan je ook rapen onder de boom en zijn ook lekker
PEREN? (aardperen zijn syn. voor rapen) en die kan je ook rapen onder de boom en zijn ook lekker
een vriend is als een ruwe diamant, alleen jij kan hem doen schitteren
-
Reini - Lid geworden op: 18 jul 2004, 10:46
STAN schreef :
wat de commentaren van socrates en reini betreft , dit is hier een spelprogramma , als je commentaar weet op mijn spelwijze of speelwijze moet je dit melden bij de moderators van seniorennet , niet hier aub.[/quote]
Zover wil ik niet gaan Stan, was slechts bedoeld als teken dat u er een eigen wijze op nahoudt, de spelers die hier al langer meedraaien zullen uw denkwijze beter begrijpen.
wat de commentaren van socrates en reini betreft , dit is hier een spelprogramma , als je commentaar weet op mijn spelwijze of speelwijze moet je dit melden bij de moderators van seniorennet , niet hier aub.[/quote]
Zover wil ik niet gaan Stan, was slechts bedoeld als teken dat u er een eigen wijze op nahoudt, de spelers die hier al langer meedraaien zullen uw denkwijze beter begrijpen.
-
Reini - Lid geworden op: 18 jul 2004, 10:46
Ik dacht er ook aan cherie , maar dan is dit niet cryptisch, gewoon het antwoord op een vraagje.chérie schreef:er zijn veel lekkere dingen hémaar wat kan je zoals rapen?
Ik denk voort
-
socrates - Lid geworden op: 05 nov 2005, 19:32
Dit is toch geen zaak voor de moderatie, ik probeerde gewoon mee te doen aan het spel maar daarvoor is het nodig uw denkwijze en opzet te doorzien. Ik zag een cryptische puzzel als een opgave waarbij men de betekenis van een woord of zin anders geformuleerd krijgt voorgesteld. Nu lijkt me dat in dit spel eerder de vorm van de woorden wordt bedoeld.bv. ing als deel van ingenieur dat dan wordt verbonden met land als plaats waar de werktuigkundige werkt. De speler moet dus niet enkel zoeken naar een betekenis maar ook nog naar een nieuw samengesteld woord, of zie ik dat verkeerd ?Stan* schreef:chérie schreef:NOTEN? (zijn lekker en je kan ze rapen)
is niet juist chérie
wat de commentaren van socrates en reini betreft , dit is hier een spelprogramma , als je commentaar weet op mijn spelwijze of speelwijze moet je dit melden bij de moderators van seniorennet , niet hier aub.
"NO ONE CAN MAKE YOU UPSET.
YOU CHOOSE TO BE. " Epictetus
YOU CHOOSE TO BE. " Epictetus
-
Niet om op te scheppen, maar dit lekkers ligt er schots en scheef bij
Dit nagerecht wordt in doos geleverd
Vreemd soort schuivende schotsen
allemaal dezelfde cryptische omschrijving
hier volgt mijn eigen omschrijving : "de TITANIC vaarde er tegenaan"

Dit nagerecht wordt in doos geleverd
Vreemd soort schuivende schotsen
allemaal dezelfde cryptische omschrijving
hier volgt mijn eigen omschrijving : "de TITANIC vaarde er tegenaan"

-
JAJA sita heeft hemSita schreef:En ik denk aan pakijs.
pakken = zomaar rapen
ijs = lekkers
sita is een goeie
dat weet ik nog uit het verleden
met lotte , lila , troontje, feronia
altijd heeft ze meegedaan voor de kroon
een voorbeeld voor de anderen
Voorlopig klassement :
cherie 2 ptn
Sita 3 ptn
voor sita

-
chérie schreef:LEEF-TIJD? (dejaren, tijd dat je leeft tussen je geboorte en je dood)
prachtig cherie
mooi
jullie zijn mekaar waard (met sita)
dat maakt de zaak , bijzonder spannend
zo moet het zijn
ideaal
was ook een heel mooie denk ik
en prachtig uitgelegd
Voorlopig klassement :
cherie 4 ptn
Sita 3 ptn