CRYPTOGRAMMEN
-
socrates - Lid geworden op: 05 nov 2005, 19:32
Weeral van de eerste poging "boenk" op.chérie schreef:koprol? (hoofd=kop en cilinder=rol, een artiest maakt een koprol)
Dus wellicht 2 punten verdiend.
Waar moet ik ze blijven halen, ik kan niet volgen met bedenken. Maar toch wel proficiat, er zitten hier enkele "straffe" dames op Sennet, Waar blijven de mannen ?
"NO ONE CAN MAKE YOU UPSET.
YOU CHOOSE TO BE. " Epictetus
-
gaat de goeie richting uit is ook juiste aantal letters maar toch niet de oplossing. Ik vermoed dat hoogstgeplaatst waarschijnlijk als twee woorden moet worden beschouwd; de oplossing zijn 15 letters in één woord.lotte1 schreef:Hoogstgeplaatst ?
verheven, overstijgen.
-
Sorry lotte jij hebt gelijk, het zijn er inderdaad maar 15, ik had nochtans geen wijn geproefd, maar ik heb -wegens oogaandoening-. wat moeite met lezen en schrijven op die kleine oppervlakte van een forumvenster,lotte1 schreef:Socrates,
ik tel er maar vijftien
het wordt verder denken
veel hoger, misschien "lucht"
Je moet het nog heel veel hoger gaan zoeken, lucht is toch geen 15 letterwoord.
Het wordt moeilijk, dus geef ik een grote tip, de eerste letter van het te vinden woord is een "T"
-
Weer mooi gevonden, dit bewijst dat er meerdere oplossingen mogelijk zijn. Het blijkt te moeilijk deze keer, ik geef dan ook nog een tweede letter, de laatste is een "L"lotte1 schreef:Troonopvolgster ?
op een troon zetten - verheffen - overstijgen
-
Reini - Lid geworden op: 18 jul 2004, 10:46
TLOONOPVOLGSTEL , uitgespsloken dool een Chinees.socrates schreef:Weer mooi gevonden, dit bewijst dat er meerdere oplossingen mogelijk zijn. Het blijkt te moeilijk deze keer, ik geef dan ook nog een tweede letter, de laatste is een "L"lotte1 schreef:Troonopvolgster ?
op een troon zetten - verheffen - overstijgen