TRUMP wordt een goede president

Hier is plaats voor discussie over politieke onderwerpen.
Bepaalde dwalingen verdwijnen pas als men ophoudt ze te weerleggen (Otto Weiss 1847)
Ice

11 nov 2016, 12:58

Trump bereikte als eerste de nodige kiesmannen om president te worden ondanks dat hillary meer stemmen behaalde.
Maar....de kiesmannen moeten nu eerst samenkomen en als zij trump niet aanvaarden, dan wordt hillary alsnog president...het is dus nog steeds niet beslist...het kiessysteem is zodanig ingewikkeld gemaakt dat er natuurlijk ook achterpoortjes werden ingebouwd om de 'juiste' kandidaat aan de macht te helpen....
Gast

11 nov 2016, 13:07

Maar....de kiesmannen moeten nu eerst samenkomen en als zij trump niet aanvaarden, dan wordt hillary alsnog president...het is dus nog steeds niet beslist...het kiessysteem is zodanig ingewikkeld gemaakt dat er natuurlijk ook achterpoortjes werden ingebouwd om de 'juiste' kandidaat aan de macht te helpen....
Denk dat ze dat niet zullen riskeren maar inderdaad zeg nooit nooit.

socrates

11 nov 2016, 14:15

Fokke schreef:Er is niets mis met een staatshoofd die de belangen zijn land op de eerste plaats wil dienen. Of "Eigen volk eerst!" als die term niet te beladen is! Noem mij eens één staatshoofd/regering die niet op de eerste plaats de eigen belangen dient? Of zou moeten dienen?
In een ééngemaakte wereld kan geen enkele staat zich zonder brokken te maken nog egocentrisch opstellen. Iedereen weet alles wat er bij de andere gebeurt. Om enigszins in vrede te kunnen leven op deze planeet moeten er ook tussen staten compromissen gesloten worden. Zicht terugplooien op"eigen volk" is zich afsluiten voor de rest van de mensheid. Als andere machtsblokken zoals China en eventueel Rusland zich ook zo gaan opstellen valt de wereldhandel stil en kunnen enkel nog de zelfbedruipende landen overleven. Landen die in de hoek van de honger worden gedreven zullen hoe dan ook geweld gaan gebruiken. De zon voor privé gebruik opeisen leidt onvermijdelijk tot oorlog. Welk Westers land kan nog spreken van "eigen Volk" het zijn allemaal "bastaards". Eigen volk kan worden herleid tot eigen toplaag, die is inderdaad nog altijd homogeen gebleven, maar zonder stevige basis zakt die top in elkaar als een pudding;
"NO ONE CAN MAKE YOU UPSET.
YOU CHOOSE TO BE. " Epictetus

maior domus

11 nov 2016, 14:25

socrates schreef:Voor hem betekent globalisatie het koloniseren van een zo groot mogelijk stuk van de wereld, coca cola moet de hele wereld veroveren
Voor mij dan liever de Cocacolonisatie dan een planetaire onderwerping door de islamieten, want dat is HUN idee van globalisering.
En dan zijn we pas "schoon gezien"!
Ondank is 's werelds loon

socrates

11 nov 2016, 14:42

maior domus schreef:
socrates schreef:Voor hem betekent globalisatie het koloniseren van een zo groot mogelijk stuk van de wereld, coca cola moet de hele wereld veroveren
Voor mij dan liever de Cocacolonisatie dan een planetaire onderwerping door de islamieten, want dat is HUN idee van globalisering.
En dan zijn we pas "schoon gezien"!
Dat kan zelfs een Trump niet voorkomen, de Islam werkt met een ander type wapens dan een raket met atoomkop. Dat vergt andere slimmere verdediging dan traditionele of zelfs nucleaire wapens.
Enkel China kan zich wellicht aan die "wolk" onttrekken.
"NO ONE CAN MAKE YOU UPSET.
YOU CHOOSE TO BE. " Epictetus

Fokke

11 nov 2016, 14:47

socrates schreef:
Fokke schreef:Er is niets mis met een staatshoofd die de belangen zijn land op de eerste plaats wil dienen. Of "Eigen volk eerst!" als die term niet te beladen is! Noem mij eens één staatshoofd/regering die niet op de eerste plaats de eigen belangen dient? Of zou moeten dienen?
In een ééngemaakte wereld kan geen enkele staat zich zonder brokken te maken nog egocentrisch opstellen. Iedereen weet alles wat er bij de andere gebeurt. Om enigszins in vrede te kunnen leven op deze planeet moeten er ook tussen staten compromissen gesloten worden. Zicht terugplooien op"eigen volk" is zich afsluiten voor de rest van de mensheid. Als andere machtsblokken zoals China en eventueel Rusland zich ook zo gaan opstellen valt de wereldhandel stil en kunnen enkel nog de zelfbedruipende landen overleven. Landen die in de hoek van de honger worden gedreven zullen hoe dan ook geweld gaan gebruiken. De zon voor privé gebruik opeisen leidt onvermijdelijk tot oorlog. Welk Westers land kan nog spreken van "eigen Volk" het zijn allemaal "bastaards". Eigen volk kan worden herleid tot eigen toplaag, die is inderdaad nog altijd homogeen gebleven, maar zonder stevige basis zakt die top in elkaar als een pudding;
Ai; ik ben al jaren verkeerd bezig door mijn voordeur niet wagenwijd open te zetten voor wie aan mijn privérecht zijn gat veegt! Ik leg zelfs geen sleutel onder de mat! :oops:
Weet dan dat uw stem door niemand wordt aanhoord zolang ge stamelend bidt en bedelt bij de poort!
Gast

11 nov 2016, 14:57

Dat kan zelfs een Trump niet voorkomen, de Islam werkt met een ander type wapens dan een raket met atoomkop. Dat vergt andere slimmere verdediging dan traditionele of zelfs nucleaire wapens.
Voorkomen misschien niet maar onder controle of binnen de perken houden wel en niet een ongeleid projectiel afvuren zoals merkel deed en hopen dat het niet op ons eigen smoel terecht komt.
Gast

11 nov 2016, 16:10

Fokke schreef:
socrates schreef:
Ai; ik ben al jaren verkeerd bezig door mijn voordeur niet wagenwijd open te zetten voor wie aan mijn privérecht zijn gat veegt! Ik leg zelfs geen sleutel onder de mat! :oops:
Ik doe al jaren mijn deur niet op slot , kwestie van het slot niet te laten beschadigen of de deur niet hoeven in te beuken. Maar als ik thuis en wakker ben komen ze waarschijnlijk niet levend buiten. :)

Wat Trump betreft , die heeft zowat iedereen tegen die zichzelf serieus vindt , en nu ook al de media. Als die zich blijft gedragen zoals in de campagne vrees ik voor een impeachment op basis van ... "onberekenbaarheid ( gekheid)".

Dicksy schreef:
Voorkomen misschien niet maar onder controle of binnen de perken houden wel en niet een ongeleid projectiel afvuren zoals merkel deed en hopen dat het niet op ons eigen smoel terecht komt.
Trump zal ons niet helpen om ze buiten Europa te houden. We zullen zelf die varkentjes moeten wassen.

P.S. Op de dag van de verkiezingsuitslag zakte de dollar in mekaar. Nu staat die terug al sterker dan maanden geleden. De dollar zakte toen naar +- 0,89 Euro/Dollar en staat nu 0.92 Euro/dollar.
Gast

11 nov 2016, 18:24

P.S. Op de dag van de verkiezingsuitslag zakte de dollar in mekaar. Nu staat die terug al sterker dan maanden geleden. De dollar zakte toen naar +- 0,89 Euro/Dollar en staat nu 0.92 Euro/dollar.
Beurzen reageren altijd zenuwachtig bij elke gebeurtenis, das niks nieuws onder zonder de zon.
MaLoReg

11 nov 2016, 21:30

Daarnet 'De Afspraak' op Canvas.
Mr. Van Rompaey grijs van schrik en wit van haat oei oei en 'onze waarden'.....Onze democratie staat op haar achterste poten want in heel
Europa komt het ontwaken: ASD in Duitsland//M. Le Pen in Frankrijk//
Geert Wilders in Nederland.......en noem maar op.
De Gught tgo De Winter en die laatste heeft dan nog gelijk ook!
Onze waarden..Onze Democratie...wat we nooit durfden zeggen, wat we in stilte allemaal (of bijna allemaal) hoopten:dachten en verwezenlijkt wouden zien...'Het' komt er aan-het zit nu in de maak en als de euforie niet luwt zal men de resultaten zien bij de verkiezingen.
" The Anti Establishment Revolte" !
Gast

11 nov 2016, 22:26

Wat is eigelijk bedoeld met "establishment" Behoort , Trump . Le pen , Wilders en al de andere rare vogels niet tot dat establishment ? De bevolking heeft geen contact meer met "politiekers op het hoger schavot" of op de preekstoel , heeft lak aan duistere corrupte praktijken , heeft lak aan gasten die puur aan politiek doen omdat het financieel voordeel brengt , heeft lak aan politieke families die van vader op zoon de "stiel"met de paplepel leerden , lak aan de kapitaalkrachtige vriendjes die door politiekers gesteund worden voor een wederdienst. Bewijs nu eens dat Trump , Le pen , Wilders NIET tot dat zootje behoort !

plopperdeplop

11 nov 2016, 22:35

Voor de verkiezingen waren Obama en Hiary de baarlijke duivels.Als hij president zou worden (wat hij nu ook is geworden) zou hij niet wachten om Hilary in den bak te gaan steken.Wat bleek rap.Hij kon niet wachten om........met het wierrook vat te zwieren richting die twee demonen .
Om aan politiek te doen moet ge blijkbaar de kunst verstaan om rapper van mening te veranderen dan van onderbroek :lol: :lol: :lol:

maior domus

12 nov 2016, 00:28

plopperdeplop schreef:Voor de verkiezingen waren Obama en Hiary de baarlijke duivels.Als hij president zou worden (wat hij nu ook is geworden) zou hij niet wachten om Hilary in den bak te gaan steken.Wat bleek rap.Hij kon niet wachten om........met het wierrook vat te zwieren richting die twee demonen .
Om aan politiek te doen moet ge blijkbaar de kunst verstaan om rapper van mening te veranderen dan van onderbroek :lol: :lol: :lol:
Zoals ik al zei:
TRUMP wordt een goede president en de soep wordt niet zo heet gegeten als ze wordt opgediend.
Hij zal andere accenten leggen.
Maar hij zal niet op de knop voor wereldoorlog drie drukken.
Zoals de linkiewinkies ons proberen te doen geloven.
Ondank is 's werelds loon
Ice

12 nov 2016, 01:10

The Spirit of Flanders schreef:Wat is eigelijk bedoeld met "establishment" Behoort , Trump . Le pen , Wilders en al de andere rare vogels niet tot dat establishment ? De bevolking heeft geen contact meer met "politiekers op het hoger schavot" of op de preekstoel , heeft lak aan duistere corrupte praktijken , heeft lak aan gasten die puur aan politiek doen omdat het financieel voordeel brengt , heeft lak aan politieke families die van vader op zoon de "stiel"met de paplepel leerden , lak aan de kapitaalkrachtige vriendjes die door politiekers gesteund worden voor een wederdienst. Bewijs nu eens dat Trump , Le pen , Wilders NIET tot dat zootje behoort !
Die 'rare vogels' zijn nog nooit aan de macht geweest.
Dus kun je niet weten of zij tot dat zootje behoren....het zijn alvast de enigen die bindende referenda in hun programma hebben staan dus is het afwachten tot ze aan de macht geraken of ze ook tot het zootje behoren en hun beloftes inslikken ipv ze waar te maken....we hebben alvast een kans op echte democratie (door de macht aan het volk door bindende referenda) bij die rare vogels ipv de huidige dictatuur van landverraders die verdoken blijven oorlog voeren tegen hun eigen bevolking!
Gast

12 nov 2016, 01:28

Ice schreef:
The Spirit of Flanders schreef:Wat is eigelijk bedoeld met "establishment" Behoort , Trump . Le pen , Wilders en al de andere rare vogels niet tot dat establishment ? De bevolking heeft geen contact meer met "politiekers op het hoger schavot" of op de preekstoel , heeft lak aan duistere corrupte praktijken , heeft lak aan gasten die puur aan politiek doen omdat het financieel voordeel brengt , heeft lak aan politieke families die van vader op zoon de "stiel"met de paplepel leerden , lak aan de kapitaalkrachtige vriendjes die door politiekers gesteund worden voor een wederdienst. Bewijs nu eens dat Trump , Le pen , Wilders NIET tot dat zootje behoort !
Die 'rare vogels' zijn nog nooit aan de macht geweest.
Dus kun je niet weten of zij tot dat zootje behoren....het zijn alvast de enigen die bindende referenda in hun programma hebben staan dus is het afwachten tot ze aan de macht geraken of ze ook tot het zootje behoren en hun beloftes inslikken ipv ze waar te maken....we hebben alvast een kans op echte democratie (door de macht aan het volk door bindende referenda) bij die rare vogels ipv de huidige dictatuur van landverraders die verdoken blijven oorlog voeren tegen hun eigen bevolking!
Om referenda te houden hebben we geen rare vogels nodig , alleen wat politieke moed. De Brexit kwam er per refendum. De Associatieovereenkomst tussen de Europese Unie en Oekraïne werd door Nederland per referendum tegengehouden. O.a. de doodstraf werd in bepaalde Staten in de VS terug ingevoerd per referenda , nu tijdens de verkiezing van Trump.