CRYPTOGRAMMEN
-
socrates - Lid geworden op: 05 nov 2005, 19:32
[quote="Sita"
Zeg dat wel, een dichterlijke vrijheid.
Toelaatbaar is een ander paar mouwen
[/quote]
Ik ken de precieze spelregels niet, soms mag er blijkbaar toch met woorden worden gehusseld.
Hier, om het goed te maken een makkelijke nieuwe opgave:
Steiler dan steil in Pb.
Toelaatbaar is een ander paar mouwen
Ik ken de precieze spelregels niet, soms mag er blijkbaar toch met woorden worden gehusseld.
Hier, om het goed te maken een makkelijke nieuwe opgave:
Steiler dan steil in Pb.
"NO ONE CAN MAKE YOU UPSET.
YOU CHOOSE TO BE. " Epictetus
-
Valentijn65 - Lid geworden op: 07 feb 2012, 18:57
Dichterlijke vrijheid? Ben ik mee eens. Maar dan alleen als er geen alternatief voor is. Óf het moet een onwrikbaar begrip zijn. Bv. OK. Genoeg Nederlandse woorden voor OK. Maar het is zó ingeburgerd dat iedereen weet wat er bedoeld wordt.socrates schreef:Goed geredeneerd, er komt dus "grond=veld" in en "scheiding =scheidsrechter" Maar niet goed genoeg; Het blijkbaar te ongewoon begrip "Nomansland" kon niet worden gevonden; De grond voor en na de grens wordt soms als niemand toebehorend beschouwd. Ook bij de stellingenoorlog was er sprake van zo"n gebied dat de strijdende partijen van elkaar scheidt.
Ik ben het ermee eens dat de juiste schrijfwijze "noman's land" is maar zag dit als een toelaatbare dichterlijke vrijheid. Ik geef dus maar een nieuwe opgave. (niemand krijgt punten)
Wat is er trouwens mis met Niemandsland?
Kijk nou!!
-
Men zou het begrip ook kunnen vernederlandsen maar het is vergelijkbaar met OK en wordt dus meestal in het Engels gebruikt. "Niemandsland" zou dus ook kunnen, maar dan met 12 letters, niet zeker dat het dan zou gevonden zijn;Valentijn65 schreef:Dichterlijke vrijheid? Ben ik mee eens. Maar dan alleen als er geen alternatief voor is. Óf het moet een onwrikbaar begrip zijn. Bv. OK. Genoeg Nederlandse woorden voor OK. Maar het is zó ingeburgerd dat iedereen weet wat er bedoeld wordt.socrates schreef:Goed geredeneerd, er komt dus "grond=veld" in en "scheiding =scheidsrechter" Maar niet goed genoeg; Het blijkbaar te ongewoon begrip "Nomansland" kon niet worden gevonden; De grond voor en na de grens wordt soms als niemand toebehorend beschouwd. Ook bij de stellingenoorlog was er sprake van zo"n gebied dat de strijdende partijen van elkaar scheidt.
Ik ben het ermee eens dat de juiste schrijfwijze "noman's land" is maar zag dit als een toelaatbare dichterlijke vrijheid. Ik geef dus maar een nieuwe opgave. (niemand krijgt punten)
-
Sita
socrates schreef:Ik ken de precieze spelregels niet, soms mag er blijkbaar toch met woorden worden gehusseld.Sita schreef:
Toelaatbaar is een ander paar mouwen![]()
Dat was maar om te plagen, socrates.
Het mag al eens wat moeilijker zijn.
Ik weet zelfs niet of er echt "spelregels" zijn voor cryptogrammen.
Dan zou ik wel graag het aantal letters wetenHier, om het goed te maken een makkelijke nieuwe opgave:
Steiler dan steil in Pb.
-
Sorry weeral vergeten, ik moet nog wennen aan de routine van dit spel. Het zijn er, als ik goed heb geteld, (9) lettersSita schreef:socrates schreef:Ik ken de precieze spelregels niet, soms mag er blijkbaar toch met woorden worden gehusseld.Sita schreef:
Toelaatbaar is een ander paar mouwen![]()
Dat was maar om te plagen, socrates.
Het mag al eens wat moeilijker zijn.
Ik weet zelfs niet of er echt "spelregels" zijn voor cryptogrammen.
Dan zou ik wel graag het aantal letters wetenHier, om het goed te maken een makkelijke nieuwe opgave:
Steiler dan steil in Pb.
-
Sita
kuisbaan ? term gebruikt bij het kegelen
kuis = zedig
een baan = is geen snelweg, maar misschien wel een weggetje (een dichterlijke vrijheid)
-------------
Reini 2 punten
kuis = zedig
een baan = is geen snelweg, maar misschien wel een weggetje (een dichterlijke vrijheid)
-------------
Reini 2 punten
-
Het woorddeel "zedigheid "staat er niet voor niks bij. Al jullie suggesties gaan in de richting van een weg. Het begrip weg kan ook wel figuurlijk worden bedoeld. Ook kan snel en weg afzonderlijk worden gezien. Meer ga ik voorlopig niet "bloot"geven;
-
Dit gaat echt wel de goeie richting uit Reini, maar het is toch nog wat anders. Het kan een object op zich zijn maar meestal maakt het deel uit van een groter geheel.Reini schreef:PLASTUIT ?
De vrouw kan daarmee snel haar ding doen en ook snel weer weg, en bovendien nog zedig ook.
Moet niet op haar hurken achter de bosjes gaan zitten.
-
Sita
snapchat ?
Foto's en video's zijn snel weg.
Daardoor zedig ??
Waarschijnlijk te ver gezocht
_______
Lotte 8 punten
Sita 4 punten