hoe een tweede gmail adres toevoegen aan bestaand account

Vragen/antwoorden betreffende e-mail.

nikonboy

18 nov 2016, 18:57

Hallo,

Ik ben sedert gisteren actief in de mailgroep fotografie.
Heel leuk maar mijn inbox loopt over door al die meldingen van activiteit in de mailgroep fotografie.
Ik ben eens gaan lezen in de tips voor gebruik van de mailgroep en het openen van een tweede e-mail adres, speciaal voor deze mailgroep, is een goede optie.

Ik heb nu geprobeerd om een tweede gmail te openen bij mijn bestaande account maar het lukt mij niet. Wanneer ik naar "my account" ga krijg ik een scherm "sign in to add another account". En daarna krijg ik weer het formulier om een nieuw account te openen. Maar dat heb ik niet nodig. Alleen een tweede e-mail adres.

Ga ik naar de "settings" dan lukt het ook niet. Ik ka alleen een reeds bestaand e-mail als backup toevoegen maar geen nieuw maken.

Kan iemand mij hier verder helpen?

Bedankt,

Raf.

Sony

18 nov 2016, 19:47

nikonboy,

maak een email account in M$ Outlook.com of download Thunderbird van
Mozilla en maak daar een account aan.
https://www.mozilla.org/nl/thunderbird/

Sony

janneke dust2

18 nov 2016, 20:04

Als ik alles goed begrepen heb bedoel je met 2de mailadres eigenlijk een alias voor een bestaande mailbox.
Bij Gmail kan je geen alias maken, eigenlijk een geluk voor je want een alias op een bestaande mailbox is geen oplossing voor uw probleem.
Als ge een 2de mailadres maakt op een mailbox en als je dan de mails voor adres1 wil afhalen dan komen alle mails binnen dus ook de mails voor adres2.
Je kan dus best een 2de mailbox (account) maken bij gmail.
Acer Nitro N50-600 ,Win11-64b,i7-3GHz,16GB RAM,500GB SSD,1TB HDD
Laptop HP pavilion, win11 64bit, 16GB RAM, SSD 512GB
Firefox, Microsoft Outlook 2019

nikonboy

18 nov 2016, 20:18

Bedankt voor deze info. Ik maak dus een nieuw account aan voor het nieuwe gmail adres.

janneke dust2

18 nov 2016, 22:19

Ik heb de indruk dat ge webmail (met een browser naar uw mails kijken) gebruikt om uw mails te lezen.
Persoonlijk vindt ik het veel eenvoudiger om een goed mailprogramma te gebruiken als men meerdere mailboxen heeft. In dat mailprogramma heeft men dan een account per mailbox en dan kan men op hetzelfde scherm alle accounts zien mat hun mappen.
Ik heb meerdere accounts:
- privé voor mezelf (telenet)
- privé voor mijn vrouw (telenet)
- Nieuwsbrieven ed voor mij (gmail)
- Nieuwsbrieven ed voor mijn vrouw (gmail)
- voor berichten van forums (gmail)

Dat kan ik allemaal zien in een venster en wanneer er een 1 mail binnenkomt voor een account. Ik gebruik dan ook nog verschillende toestellen om mijn mails te bekijken:
- desktop : outlook 2007 ( deel van MS-office )
- Tablet windows10: Thunderbird van Mozilla
- Smartphone: E-mail app voor android

Op alle toestellen krijg ik dezelfde mails te zien zowel ontvangen als verzonden.

Als ik in het buitenland ben en soms werken die mailprogramma's niet dan gebruik ik webmail en daar zie ik dan ook dezelfde ontvangen en verzonden mails. MAAR dan dan moet ik wel iedere mailbox apart bekijken.
Acer Nitro N50-600 ,Win11-64b,i7-3GHz,16GB RAM,500GB SSD,1TB HDD
Laptop HP pavilion, win11 64bit, 16GB RAM, SSD 512GB
Firefox, Microsoft Outlook 2019

nikonboy

18 nov 2016, 23:17

Bedankt voor deze info janneke.

Ik heb alleen mijn laptop (macbook) en niets anders om mijn mails te bekijken (ook geen smartphone).

Op mijn macbook heb ik standaard een mail programma van apple. Daarin zitten mijn skynet en scarlet mails. Die gebruik ik zoveel mogelijk voor belangrijke zaken.

Mijn gmail (en tot onlangs outlook) bekijk ik via webmail. Ik heb mijn browser (firefox) zo ingesteld dat automatisch mijn mailbox opent als eerste.
Outlook werkte niet meer sinds microsoft de versie gewijzigd heeft en daarom ben ik volledig overgestapt naar gmail.

Beste groeten,

Raf.