CRYPTOGRAMMEN
-
socrates - Lid geworden op: 05 nov 2005, 19:32
Goed geprobeerd Lotte maar wel een moeilijk woord, eigenlijk twee "vreemde" woorden, morse en dia. Niet te ver gaan zoeken. Hemdsmouw is ook een samengesteld woord.lotte1 schreef:als het een samengesteld woord mag zijn dan
Morsedia
morse kan door ongeletterden begrepen worden
een dia is plastisch, 't geeft een beeld
Als je mor sedia zo geschreven zou zien, zou je "morsédia" horen, ik denk niet dat zulk woord in het NL bestaat.
Laatst gewijzigd door socrates op 21 nov 2016, 21:01, 2 keer totaal gewijzigd.
"NO ONE CAN MAKE YOU UPSET.
YOU CHOOSE TO BE. " Epictetus
-
lotte - Lid geworden op: 26 apr 2005, 13:47
Ook waar Reini , maar er zijn zo weinig drie letter woorden die kunnen en cryptisch zijnReini schreef:En in de zin van Socrates zou dat woord ook niet kloppen Lotte, het zou een bijvoeglijk nmwrd moeten wezen.lotte1 schreef:of BEELDTAAL
door de ongeletterden te begrijpen
maar dat zijn 9 letters
dus ook niet goed
-
Het was inderdaad beeldrijk, het taalgebruik dat ook ongeletterden kunnen begrijpen. De Kerk gebruikte indertijd altijd beelden en schilderijen omdat veel kerkgangers ongeletterd waren, naar het schijnt zouden wij trouwens allemaal in beelden denken
Reini had het dus goed gezien en krijgt wellicht 2 punten.Het nadeel van dit spel op internet is dat niet iedereen constant aanwezig kan zijn, ik was er niet toen de juiste oplossing werd ingevoerd, sorry voor de late reactie.
Reini had het dus goed gezien en krijgt wellicht 2 punten.Het nadeel van dit spel op internet is dat niet iedereen constant aanwezig kan zijn, ik was er niet toen de juiste oplossing werd ingevoerd, sorry voor de late reactie.
-
Niet goed lotte, wel goed bedacht, vooral die "rijm" Je moet bij deze opgave alles in zijn figuurlijke betekenis opvatten. Prent is een mogelijk alternatief voor portret, maar dat is niet het te zoeken woord ook niet een deel ervan.