CRYPTOGRAMMEN
-
socrates - Lid geworden op: 05 nov 2005, 19:32
Ik vermoed dat de verklaring meervoudig kan zijn;
1. het gaat dus over zaken die er "waren"
2. een warenhuis was oorspronkelijk enkel een ruimte waar goederen werden opgestapeld, niet verkocht, je kan er NU dus kopen, voordien niet;
2. een warenhuis was oorspronkelijk enkel een ruimte waar goederen werden opgestapeld, niet verkocht, je kan er NU dus kopen, voordien niet;
"NO ONE CAN MAKE YOU UPSET.
YOU CHOOSE TO BE. " Epictetus
-
Reini - Lid geworden op: 18 jul 2004, 10:46
Niet slecht bedacht Socrates, zo ver was ik zelfs niet gekomen, maar het was vrij simpel. Je moest gewoon het woord in 2 kappen.socrates schreef:Ik vermoed dat de verklaring meervoudig kan zijn;
Voordien WAREN het HUIZEN, en geen WARENHUIZEN.
Voordien (waren is verleden tijd) kon je er niets kopen.
-
Nee dat is evident zei ooit een premier, maar het is niet wat ik zocht.Reini schreef:BESEF
Behoeft waarschijnlijk geen uitleg.
Tip: in de opgave zit het woordje "te" ik weet niet hoe dat in spraakkunst wordt genoemd maar hoe klein ook, het is in deze geheimtaal belangrijk.
-
Sita
notie ???
is inzicht - benul - besef
ook een anagram van toen + i
en "te" komt er eveneens in voor
Waarschijnlijk fout, ik denk dat jouw hersenen anders kronkelen

is inzicht - benul - besef
ook een anagram van toen + i
en "te" komt er eveneens in voor
Waarschijnlijk fout, ik denk dat jouw hersenen anders kronkelen
-
Ik vermoed dat ik als zwakke geslacht inderdaad andere kronkels in mijn hersenen heb dan de meeste vrouwen. Toch geloof ik sterk in de gelijkwaadigheid van alle mensen.
Om cryptisch te kunnen zijn moet een opgave toch een minimum aan hersenhorden vertonen. Jouw idee was dus niet iets wat bij mij begon te enz.
Om cryptisch te kunnen zijn moet een opgave toch een minimum aan hersenhorden vertonen. Jouw idee was dus niet iets wat bij mij begon te enz.