Jobs - Jobs - Jobs
-
Fazal
"Service" is al lang een hol woord geworden.
Het is overal en met alles al 'selfservice' geworden.
En dan betaal je nog altijd steeds meer en meer.
Het is overal en met alles al 'selfservice' geworden.
En dan betaal je nog altijd steeds meer en meer.
-
socrates - Lid geworden op: 05 nov 2005, 19:32
In de jaren 50 en 60 toen het Engels nog een "vreemde" taal was hier te lande, zag je vaak in reclame advertenties de tekst " wij verlenen de beste service". Service werd toen nog op zijn Frans uitgesproken. Nu is met de "newspeak" ook de inhoud "dienstverlening" geen verkoopsargument meer.
Het begrip "Service" is nu herleid tot een maximale garantieperiode, Toestellen zijn erop voorzien om liefst pas daarna defect te raken. De verkoper verbindt zich ertoe tijdens die periode je defecte apparaat weer naar een buitenlandse herstelcentrale van de fabrikant te sturen waar het danvaak weken blijft hangen.
Het begrip "Service" is nu herleid tot een maximale garantieperiode, Toestellen zijn erop voorzien om liefst pas daarna defect te raken. De verkoper verbindt zich ertoe tijdens die periode je defecte apparaat weer naar een buitenlandse herstelcentrale van de fabrikant te sturen waar het danvaak weken blijft hangen.
"NO ONE CAN MAKE YOU UPSET.
YOU CHOOSE TO BE. " Epictetus
YOU CHOOSE TO BE. " Epictetus
-
tokkio - Lid geworden op: 04 jan 2004, 15:17
Bij de rekening uittreksels van onze fortis bank was een briefje bij waar opstond dat vanaf volgend jaar iedere geld afhaling in een bank automaat 5€ zal kosten +1% op het afgehaalde bedrag, service noemen ze dat.voorn schreef:Waar ik vroeger 500m moest gaan voor een KBC kantoor is dit opgelopen tot 1.5 km en nu krijg ik een brief met de keuze van 3.5 km.
Service noemt men zoiets.Terwijl er miljarden winst worden gemaakt.
Einde spaarplan; steek mijn geld in vastgoed als de kans zich voordoet.
Zie niet uit naar de dag dat alle problemen opgelost zijn, want dan is men dood.
-
Fazal
Mijn geld zit in een sok, onder mijn matras.
Brengt niets op, maar kost mij ook geen cent.
-
Jockey - Lid geworden op: 08 dec 2009, 23:19
Dat van ons op 'tGooreind zou sluiten. Dan is het dichtsbijzijnde KBC kantoor 5 à 6 km. Voor mij voorlopig niet gelaten maar wat met ouderen die niet meer mobiel zijn?tokkio schreef:Bij de rekening uittreksels van onze fortis bank was een briefje bij waar opstond dat vanaf volgend jaar iedere geld afhaling in een bank automaat 5€ zal kosten +1% op het afgehaalde bedrag, service noemen ze dat.voorn schreef:Waar ik vroeger 500m moest gaan voor een KBC kantoor is dit opgelopen tot 1.5 km en nu krijg ik een brief met de keuze van 3.5 km.
Service noemt men zoiets.Terwijl er miljarden winst worden gemaakt.
Einde spaarplan; steek mijn geld in vastgoed als de kans zich voordoet.
Mogelijk binnenkort allemaal naar 'De bank van de Post' en dan onze centjes afhalen in de gazettenwinkel? (=Postpunt...)
Weet je,je kan perfect ruzie maken en toch vrienden blijven...
-
Men kan niet zonder bank, uw pensioen komt op de bank, u betaald rekeningen van stroom water KI,internet, tv,ezv op de bank,dus ze hebben een macht positie,die misbruiken ze om voortaan allerlei diensten die vroeger gratis waren nu aan te rekenen,het enige dat men nog kan doen is veranderen van bank, vanaf februari 2017 volledig gratis, maar als die ook allemaal volgen hebben we het vlaggen, ze maken ons doelbewust armer,ondanks de mega winsten die zij maken, waar zit de vreg, af slaapt die waakhond?Fazal schreef:Mijn geld zit in een sok, onder mijn matras.
Zie niet uit naar de dag dat alle problemen opgelost zijn, want dan is men dood.
-
Fazal
Welke bank mag dat dan wel zijn?tokkio schreef:het enige dat men nog kan doen is veranderen van bank, vanaf februari 2017 volledig gratis, maar als die ook allemaal volgen hebben we het vlaggen, ze maken ons doelbewust armer,ondanks de mega winsten die zij maken, waar zit de vreg, af slaapt die waakhond?
-
alle banken vanaf februari 2017, dat staat (of komt) in de wet.Fazal schreef:Welke bank mag dat dan wel zijn?tokkio schreef:het enige dat men nog kan doen is veranderen van bank, vanaf februari 2017 volledig gratis, maar als die ook allemaal volgen hebben we het vlaggen, ze maken ons doelbewust armer,ondanks de mega winsten die zij maken, waar zit de vreg, af slaapt die waakhond?
https://www.febelfin.be/nl/dienstverlen ... stapdienst
-
De kannibaal - Lid geworden op: 01 mei 2015, 18:25
De VREG een waakhond?......Dat is een loslopende straatvechter in dienst van de politieker, getraind om de verbruikers af te persen. Een organisatie geschoold in maffia praktijken. Ze zetten zich zogezegd in om de verbruikers te beschermen tegen woekerprijzen van de producenten, maar het gaat om amper 20% van het aandeel van de factuur van de verbruikers. Voor elke 20 € die de verbruiker kan besparen door zesmaandelijks van leverancier te veranderen, verhogen ze het aandeel in de netwerkonkosten, schaamteloos met 100 %. Maffiosi, in dienst van Turtelbomen of Tommeleinen.tokkio schreef:Men kan niet zonder bank, uw pensioen komt op de bank, u betaald rekeningen van stroom water KI,internet, tv,ezv op de bank,dus ze hebben een macht positie,die misbruiken ze om voortaan allerlei diensten die vroeger gratis waren nu aan te rekenen,het enige dat men nog kan doen is veranderen van bank, vanaf februari 2017 volledig gratis, maar als die ook allemaal volgen hebben we het vlaggen, ze maken ons doelbewust armer,ondanks de mega winsten die zij maken, waar zit de vreg, af slaapt die waakhond?Fazal schreef:Mijn geld zit in een sok, onder mijn matras.
Voor mij mag men de waakhond onmiddellijk pijnloos laten inslapen. Het zijn weeral zoveel ambtenaren minder, waarvoor de burger moet opdraaien. In de tijd dat "Ebes" of Electrabel het monopolie bezaten, betaalde ik voor transport en netwerkkosten minder dan een kwart van hetgeen nu moet opgehoest worden, en dan vergeten wij nog eventjes de rest.
-
Fazal
Sorry, ik dacht aan een bank met gratis dienstverlening. Dom natuurlijk.tokkio schreef:alle banken vanaf februari 2017, dat staat (of komt) in de wet.Fazal schreef:Welke bank mag dat dan wel zijn?tokkio schreef:het enige dat men nog kan doen is veranderen van bank, vanaf februari 2017 volledig gratis, maar als die ook allemaal volgen hebben we het vlaggen, ze maken ons doelbewust armer,ondanks de mega winsten die zij maken, waar zit de vreg, af slaapt die waakhond?
https://www.febelfin.be/nl/dienstverlen ... stapdienst
-
Gast
jobs,jobs,jobs!!
dit zijn de nieuwe jobs; voetballers verdienen miljarden in het zwart,
het krapuul moet zich doodwerken voor 8 euro per uur...
sorry, 8.77
De scanner laat de managers van het magazijn toe om perfect te monitoren waar werknemers uithangen en geeft hen een alert als werknemers te traag zijn of te lang pauze nemen. En hoewel de toiletten de enige plaats zijn waar geen camera’s hangen, krijgen de bazen ook meldingen bij elk toiletbezoek.
Tijdens de training werd verteld dat afstanden tot 22 kilometer per dag afleggen normaal is. Ter vergelijking: bij de Britse posterijen is het gemiddelde nog geen 13 kilometer.
Werknemers worden 8,77 euro per uur betaald voor de eerste 40 uur werk
dit zijn de nieuwe jobs; voetballers verdienen miljarden in het zwart,
het krapuul moet zich doodwerken voor 8 euro per uur...
sorry, 8.77
De scanner laat de managers van het magazijn toe om perfect te monitoren waar werknemers uithangen en geeft hen een alert als werknemers te traag zijn of te lang pauze nemen. En hoewel de toiletten de enige plaats zijn waar geen camera’s hangen, krijgen de bazen ook meldingen bij elk toiletbezoek.
Tijdens de training werd verteld dat afstanden tot 22 kilometer per dag afleggen normaal is. Ter vergelijking: bij de Britse posterijen is het gemiddelde nog geen 13 kilometer.
Werknemers worden 8,77 euro per uur betaald voor de eerste 40 uur werk
-
Gast
"Arbeit macht frei" anno 2016 .albert229 schreef:....
-
Gast
er komen twee kasten van mensen: heren en slaven.The Spirit of Flanders schreef:"Arbeit macht frei" anno 2016 .albert229 schreef:....
wat als hetzelfde controle programma zou toegepast worden op onze parlementairen? zie villa politica....
Allemaal ontslagen na één dag?
over het minimumloon spreken we nog niet eens...
-
Gast
Jammer dat de uitspraak ( en zoals altijd door links ) weer uit zijn context moet getrokken worden."Arbeit macht frei"
Maar zal het even ter verduidelijking hierbij zetten:
" De term Arbeit macht Frei werd onder andere gebruikt door de Duitse taalkundige Lorenz Diefenbach. Hij schreef het boek Arbeit macht frei: Erzählung von Lorenz Diefenbach, dat in 1873 uitkwam.
De term Arbeit macht Frei sloeg in dit geval op de mogelijkheden van verbetering van leven die gokkers en fraudeurs die in het boek voorkwamen konden verkrijgen door te gaan werken.
Hierbij doelde Diefenbach niet direct op de Joden. Ook voor de regeringsleden van de Weimarrepubliek was dat niet het geval. Zij gebruikten de leus om publieke werken aan te prijzen, die waren bedoeld om de werkeloosheid tegen te gaan.
De leuze Arbeit macht frei kan dus perfect gebruikt worden om de mensen diets te maken dat hun levenskwaliteit stijgt indien men een job zou hebben of moeite zouden doen naar het zoeken van een job dan levenslang te teren op de sociale zekerheid zonder er een klop te moeten voor doen. Voor wat hoort wat zeggen ze nog altijd.
-
Gast
"Rechtsen" vinden toch voor al van hun wandaden een verbloemende uitleg , nietwaarDicksy schreef:Jammer dat de uitspraak ( en zoals altijd door links ) weer uit zijn context moet getrokken worden."Arbeit macht frei"
Maar zal het even ter verduidelijking hierbij zetten:
" De term Arbeit macht Frei werd onder andere gebruikt door de Duitse taalkundige Lorenz Diefenbach. Hij schreef het boek Arbeit macht frei: Erzählung von Lorenz Diefenbach, dat in 1873 uitkwam.
De term Arbeit macht Frei sloeg in dit geval op de mogelijkheden van verbetering van leven die gokkers en fraudeurs die in het boek voorkwamen konden verkrijgen door te gaan werken.
Hierbij doelde Diefenbach niet direct op de Joden. Ook voor de regeringsleden van de Weimarrepubliek was dat niet het geval. Zij gebruikten de leus om publieke werken aan te prijzen, die waren bedoeld om de werkeloosheid tegen te gaan.
De leuze Arbeit macht frei kan dus perfect gebruikt worden om de mensen diets te maken dat hun levenskwaliteit stijgt indien men een job zou hebben of moeite zouden doen naar het zoeken van een job dan levenslang te teren op de sociale zekerheid zonder er een klop te moeten voor doen. Voor wat hoort wat zeggen ze nog altijd.