gegroet iedereen
-
Bekske - Lid geworden op: 11 apr 2005, 23:48

ik weet en zie ook dat er meer en meer rollators te voor schijn komen .Ik ga er toch al enkele jaren mee .Ja je kunt er boodschappen indoen of opzetten maar nooit veel .Want de rollator weegt op zich al zwaar en dan moet je dat nog op de bus krijgen .Van oudere mensen krijg ik soms hulp .Of zo enkele weken terug op de bus ik stap op .Maar de plaats van invalide is bezet dus ik vraag aan die van vreemde afkomst.Of ze haar buggy wil opzij ezetten of dat zij wil opstaan .Want ze had de twee plaatsen in beslag genomen .Wat krijg ik als antwoord blijf thuis mankepoot .En ik heb zowel recht als u om op deze plaats te zitten .Een oude man is rechtgestaan heeft haar met de arm vastgepakt en haar van de zitplaats getrokken zodat ik kon zitten .Dan heeft ze nog gezegd zal een klacht indienen waarop vele die op de bus zaten zeiden doe maar .Heb al van alles mogen horen omdat ik daar mee ga waarschijnlijk omdat ik nog zo oud niet ben .groetje
-

ben juist weer binnen .Ben blij dat ik warm zit deze morgen stond ik op punt om kleine boodschappen te gaan doen .Ging de bel ik ging zien het was iemand die dagelijks bij een oude man ga .Hij had haar gestuurd in verband met zijn kolenkachel.Die dacht met hem een nieuwe te gaan kopen maar die kachel is maar een goed dik jaar oud .Ik ben dan met haar meeggegaan .Hadvroeger nog zijn kachel schoongemaakt en terug laten branden .Ze bleef maar volhouden dat ze kapot was .Ik heb ze volledig schoon gemaakt ze stak vol assen .Daarna haar gewezen hoe ze een kachel in brand moet doen .Alsook haar gezegd als je straks hier weg ga zorg dat er kolen naast sta zodat hij eventueel een schep er kan opdoen .Ben nu nog eens gaan zien en de kachel branden heel goed .Ook stond er kolen naast de kachel .Heb hem gezegd laat ze morgen de assen eruit schudden en de aslade leeg maken dan blijft ze branden met op tijd ze te vullen .Ik zal proberen op tijd eens te komen zien heb ik hem gezegd maar ik mag niks heffenheb ik duidelijk gezegd.Nu ging hij voor weekend extra kolen in huis laten zetten zodat hij regelmatig ze kon bijvullen .Ze stond perplex als ze in brand was maar ja ik ben er mee groot gebracht met kolen kachels en die jonge mensen niet.Ondanks ik al wel pijn had aan de rug toch nog een beetje boodschappen gedaan moet morgen nog gaan want ik mag me niet overladen .Want een beetje gewicht op de rollator en je moet zien dat je het de bus kunt opzetten en af stappen .Zo weer een goede daad gedaan vandaag groetje
-

ps die feestdagen zeggen me gewoon niks ben toch alleen met die dagen .zal blij zijn als die dagen voorbij zijn .Gisteren is de pc niet open geweest .Had een slechte nacht achter de rug nu nog .Waardoor het komt door de pijn in knie .Was begin van de week met de bus en rollator boodschappen gaan doen .Bij het afstappen voelde ik iets in de knie bewegen.Daarna is de pijn opgekomen .Waardoor de knie enorm opgezwollen is kan amper op mijn been steunen .Gisteren is de huisarts geweest heeft inspuitingen gezet .En moet nu veel rusten knie niet belasten hij denk aan de banden die steun geven aan de knie alsook een scheurtje in menicus .Zo binnen 14 dagen verder zien als de pijn te erg word moet ik hem terug latenkomen dan zo hij zien wat er verder moet gebeuren .geniet van kleine dingen groetje
-
wat de knie betreft die zorgt dat de nachten lang duren vast slapen lukt niet .Bij het minste beweging slaat de knie alarm .En of het in orde ga komen is koffiedik kijken en afwachten .Straks een mail sturen naar die bureau voor volgende week gezinshulp te hebben want moet dan naar de oogarts gaan. En zie het niet zitten om heen en terug 50 minuten te stappen ,25minuten bus en dan nog wachten op bus en hoelang bij de oogarts is een vraagteken.De knie is nog altijd opgezwollen ondanks ik regelmatig ijs op leg en weinig rond loop.Maar dat was te verwachten dat ik dit nog eens ging voor hebben .Maar ja het nemen zoals het is en trachten in beweging wel te blijven nog een fijne dag verder
-

gisteren hier twee hun haar geknipt ze kunnen weer drie maanden verder .De nieuwkomer haar nageltjes zijn nagezien die haar haar groeit niet .Straks komt de huisarts terug voor de knie de kinesist had het gezegd laat de huisarts terug komen ..Want ondanks ijs erop regelmatig en weinig rondlopen blijft het opgezwollen om te zwijgen over de pijn .Ja wat mijn ogen betreft ja ik zie een beetje volgende week dinsdag terug opcontrole voor de bril aan te passen .Nu dagelijks hoofdpijn doordat de bril nog niet aangepast is .En ook blijft de enorme vermoeidheid aan wezig groetje
-
ik kom jullie even zeggen dat ik morgenvroeg hier niet zal verschijnen .De huisarts heeft een brief geschreven en moet morgen vroeg naar spoed er mee gaan .Ik weet wat hij denk ik hoop dat het zo niet is anders ben ik maanden buiten strijd afijn afwachten en hopen dat het nieuws dat ik ga krijgen beter is dan nu .groetje ps maak jullie maar geen zorgen over mij
-

nog een week en we zijn kerstmis .Gisteren dus naar spoed gegaan met brief van huisarts .Vijf uur later naar huis gekomen met een dikke ongemakkelijk kniebrache aan .Dat is zo een rechthoek met gat in voor de knie dat je moet vastmaken met klittenband .Van buiten zoiets blauw gebreid binnen zwart en daar tussen een soort mousse van 2.50 cm.Dat je rond de knie moet doen endie en aan aanspannen met de drie klitbanden .Als ik thuis kwam pc eventje opgezet want was wel enorm moe een mail van de die bureau dat ik dit jaar geen gezinshulp ga hebben .Maar in ziekenhuis heeft die van sociale dienst gebeld voor hulp .Maar de verantwoordelijke kreeg ze niet aan de lijn .Afijn ja terwijl ik aan zien was een mail van die bureau van de persoon waar ze mee gebeld heeft.Dat ze maandag morgen iemand zal sturen voor twee uurtjes .En of ik wilde antwoorden of het in orde was .Ja natuurlijk dan kan er nog boodschappen gedaan worden .Want ik mag voorlopig niks doen en met die brache rond zal het toch niet gaan Ze hebben wel iets gezien maar voor zeker te zijn moet ik maandag in de late namiddag nog een scan passeren .Dan dinsdag naar oogarts en vrijdag kwam de huisarts als het niet dringend was deuitslag van ziekenhuis .Was een vriendelijk verpleegster die mij geholpen heeft .Ze heeft me met een rolstoel zelf vervoerd voor de onderzoeken te laten doen .Het is zij dat de sociale dienst gebeld had van ziekenhuis doordat ik zei dat ik amper gezinshulp heb .Nu ook afwachten of ze nog meer hulp dit jaar gaan sturen .In elk geval heb ik toch al iemand maandag voor een paar uurtjes .Het is weliemand die hier nog niet geweest is.Maar ja ik heb nu hulp nodig .Dus voorlopig nog geen nieuws over de knie dan ik een dikke kniebrache moet dragen groetje