Jobs - Jobs - Jobs
-
Gast
Op hun pootjes vallen kun je het ook noemen maar een zwaar beladen term als " Arbeit macht Frei " kun je ook zien als een gebrek aan argumentatie."Rechtsen" vinden toch voor al van hun wandaden een verbloemende uitleg , nietwaar
En als je dien bedoelt van 80 jaar terug moet ik U teleurstellen want dat was wel degelijk een linkse sujet.
Laatst gewijzigd door Gast op 05 dec 2016, 15:58, 1 keer totaal gewijzigd.
-
dejules
The Spirit of Flanders schreef:De leuze Arbeit macht frei kan dus perfect gebruikt worden om de mensen diets te maken dat hun levenskwaliteit stijgt indien men een job zou hebben of moeite zouden doen naar het zoeken van een job dan levenslang te teren op de sociale zekerheid zonder er een klop te moeten voor doen. Voor wat hoort wat zeggen ze nog altijd.
Er is geen oorzakelijk verband tussen het hebben van een job en een hoge (re) levensstandaard dat bewijzen de miljarden werkende armen in de wereld.
Dit principe geldt enkel als de job duurzaam is, full-time en goed verloond is.
Vandaag krijgt slechts 1/10 werknemers een vast contract en werkt 9/10 in uiterst tijdelijke, slecht betaalde en meestal deeltijdse banen.
Deze generatie is de eerste generatie die het slechter zal hebben dan de ouders, geen eigen huis kan verwerven, een onzekere baan zal hebben en die vroeg uit de arbeidsmarkt zal verstoten worden zonder kans op een nieuwe job of een leefbare uitkering of pensioen.
De man die vd daken roept dat iedereen de handen uit de mouwen moet steken komt uit een gezin waarvan alle leden leefden vd staatsuier. Zijn zus Karina behoort tot het selecte groepje van mensen die meer dan 30 jaar werkloos zijn zonder 1 dag gewerkt te hebben.
Is dat uw groot voorbeeld?
ps Komt U uit de ambtenarij? Statutair?
-
Gast
Doet eigenlijk niet terzake maar zal het nog eens zeggen:ps Komt U uit de ambtenarij? Statutair?
1.- Gepensioneerd ambtenaar
2.- Statutair.
En bespaar mij Uw afgezaagd liedje van benoemd voor het leven etc.......
De discussie gaat over de term Arbeit Macht Frei dat door het linkse heir altijd (mis)gebruikt wordt terwijl het juist door een linkse sujet 80 jaar geleden misbruikt werd maar ze niet willen geweten hebben.
-
Gast
Argumenten ? Het is een pure vaststelling dat arbeiders tegenwoordig als slaven gecontroleerd en behandeld worden !Dicksy schreef:Op hun pootjes vallen kun je het ook noemen maar een term zwaar beladen term als " Arbeit macht Frei " kun je ook zien als een gebrek aan argumentatie."Rechtsen" vinden toch voor al van hun wandaden een verbloemende uitleg , nietwaar![]()
Nog zo iets dat een rechts uitvindsel is. Dat "links sujet" was extreem rechts. Draai maar verder het rad voor eigen ogen , maar slim is het niet.
En als je dien bedoelt van 80 jaar terug moet ik U teleurstellen want dat was wel degelijk een linkse sujet.
Jawel , dat is hier al een tijdje geweten. Dat soort mensen leeft verder in hun eigen wereldvreemd reservaat en met paardekleppen.dejules schreef:....
ps Komt U uit de ambtenarij? Statutair?
-
Gast
Getroost U eens om het hele artikel te lezen misschien gaat ge dan straks nog schrijven dat hij inderdaad links was. Tenzij U natuurlijk afkomt met het argument dat het door een rechtse geschreven is en dan is iedere verdere discussie natuurlijk overbodig !Nog zo iets dat een rechts uitvindsel is. Dat "links sujet" was extreem rechts. Draai maar verder het rad voor eigen ogen , maar slim is het niet.
http://www.meervrijheid.nl/?pagina=1199
-
dejules
Als het gaat om uw eigen "loopbaan" en uw "uitgesteld loon" dan bent U links.Dicksy schreef:Doet eigenlijk niet terzake maar zal het nog eens zeggen:ps Komt U uit de ambtenarij? Statutair?
1.- Gepensioneerd ambtenaar
2.- Statutair.
En bespaar mij Uw afgezaagd liedje van benoemd voor het leven etc.......
De discussie gaat over de term Arbeit Macht Frei dat door het linkse heir altijd (mis)gebruikt wordt terwijl het juist door een linkse sujet 80 jaar geleden misbruikt werd maar ze niet willen geweten hebben.
Maar als het gaat over de mensen die dit moeten opbrengen voor U en uw collega ambtenarenzooi, dan bent U rechts.
Die mensen moeten veel langer werken (die gaan nooit de kans krijgen), mogen niet aansluiten bij een vakbond, moeten desnoods 200 km van hun woonplaats gaan werken in tijdelijke en slecht betaalde contracten, ...
met als enig doel U en uw zooi in weelde te laten leven.
U begrijpt nog steeds niet waarom mensen brexit, trump, anti Renzi, ... stemmen!
-
Gast
Bedankt.met als enig doel U en uw zooi in weelde te laten leven.
En even vermelden dat in het bericht dat U elders gepost hebt dat OESO stelt dat onze pensioenen bij de hoogste van Europa zijn en waarin zij spreken van 75% van het laatste loon moet ik U meedelen dat OESO de bal volledig misslaat.
Ik heb het even voor mij uitgerekend en het is geen 75% maar 84,...%. Deze en het zooitje zullen er van genieten met natuurlijk dank aan de domme kloten zoals U.
-
Gast
Wat 'beters' is dat dan?johan20 schreef:Goed gezegd Dicksy! Dien dejules, zei bijna ... is gewoonweg een van de velen die indertijd een verkeerde jobkeuze gemaakt hebben en dus nu met hun stomme opmerkingen altijd over hetzelfde azijnzeiken, ipv bij het onderwerp te blijven. En neen ik heb geen ambtenarenpensioen, maar nog iets beters!
-
Gast
Blageur !!!Dicksy schreef:Bedankt.met als enig doel U en uw zooi in weelde te laten leven.
En even vermelden dat in het bericht dat U elders gepost hebt dat OESO stelt dat onze pensioenen bij de hoogste van Europa zijn en waarin zij spreken van 75% van het laatste loon moet ik U meedelen dat OESO de bal volledig misslaat.
Ik heb het even voor mij uitgerekend en het is geen 75% maar 84,...%. Deze en het zooitje zullen er van genieten met natuurlijk dank aan de domme kloten zoals U.
-
tokkio - Lid geworden op: 04 jan 2004, 15:17
Beter zou zijn om al het pensioengeld in een pot te zetten en te delen door het aantal gepensioneerde, iedereen tevreden
http://www.hln.be/hln/nl/957/Binnenland ... nden.dhtml
Zie niet uit naar de dag dat alle problemen opgelost zijn, want dan is men dood.
-
Gast
Juist, een veel eerlijker systeem dan nu het geval is.tokkio schreef:Beter zou zijn om al het pensioengeld in een pot te zetten en te delen door het aantal gepensioneerde, iedereen tevreden![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
-
Gast
maatje 39 is niet zo gek dik denk ik maar heb het voor alle zekerheid nog eens nagezien want ik kan mij ook vergissen natuurlijk en het is 84,04% van mijn laatste wedde. Zo dat is ook weer rechtgezet.Dikke nek !!
-
frits1955 - Lid geworden op: 05 nov 2016, 14:48
Om de indruk te vermijden dat de overheidsdiensten levensbeschouwelijk gekleurd zijn, wordt bij de overheid elke verwijzing naar om het even welke levensbeschouwing vermeden. Neutraliteit is dus niet tegen de islam gericht, of tegen de Joden, boedhisten, hindoes of wie dan ook.LUC7515 schreef:En dan spreken wij nog niet over de grootste discriminatie van allemaal.
Wat onze regering betreft mogen mensen “met christelijke emblemen” niet bij de overheid werken , omdat ze alvast tegen moslims zouden zijn. Maar het mes snijdt aan twee kanten, en daarbij snijden onze leiders eigenlijk ook nog eens in eigen vingers. Want als een christelijke aanhanger, die emblemen draagt wegens persoonlijke overtuigingen, niet bij de overheid mag werken, omdat hij vooringenomen zou zijn, discriminerend, racistisch, islamofobisch – dan zou dat automatisch betekenen dat ook moslims eigenlijk niet bij de overheid mogen werken. En dit is zelfs tien keer zo waar, want voor de moslims is het niet eens een persoonlijk anti-christenen, anti-homo, anti-vrouwen enz. mening, maar juist een bevel van niemand minder dan Allah zelf.
Religie is een vrije keuze in het persoonlijke leven - in de publieke ruimte (overheidsdiensten etc) moeten welke godsdienstemblemen dan ook geweerd worden.