mensen van pvda krijgen modaal loon. 1600 schat ik.Fokke schreef:Om over na te denken en "begrip" op te brengen voor een verkozene die "vervreemdt" van zijn kiezers:
Een gewone burger (arbeider/bediende) heeft een wedde van 1500 Euro net. Met 2000 € behoort hij al tot de zeergoedbetaalden (met een hoger diploma!). Wanneer hij zijn dagelijkse uitgaven heeft betaald, zijn lening heeft afgelost, en de uitgaven voor zijn studerende kinderen… dan schiet er misschien 250 Euro over.
Een parlementslid verdient al gauw netto tussen méér dan 5000 Euro per maand. Dat is geen geheim! Als hij de zelfde levensstandaard van een gewone burger met een deftig loon aanhoudt kan hij gemakkelijk 3000 Euro per maand overhouden. Daar moet die gewone burger 12 maanden voor werken. En een legislatuur duurt 4 jaar… dus! Op die vier jaar kan hij méér opzij leggen dan een gewone burger tijdens zijn hele loopbaan. En dan heb ik het nog niet over de schnabbeltjes hier en daar…
Mijn besluit: Voor dat geld mag een vertegenwoordiger des volks op zijn minst zijn volk vertegenwoordigen en niet zichzelf en zijn partij!
de rest gaat naar de partij.
de laatste keer had pvda 800 ooo frank voor de verkeizingscampagne.
De grote partijen zorgen ervoor dat kleintjes geen subsidies krijgen.