Heeft er iemand ervaring met Opera mail?

Vragen/antwoorden betreffende e-mail.

nonno

29 dec 2016, 08:34

Ik zou opera mail willen gaan gebruiken. Heeft iemand hier ervaring mee?

verhaegen
Support SeniorenNet

29 dec 2016, 09:15

ik denk dat het geen slechte keuze is hoor

Atahualpa

30 dec 2016, 00:58

Vertel eens wat meer?
Ik neem aan dat je momenteel één of ander mailprogramma gebruikt, bv. Outlook, Windows Live Mail, Mail, Thunderbird of wat dan ook.
Waarom wil je daar van af?
Ik zou me kunnen voorstellen dat je bv. een gratis alternatief zoekt voor Outlook (en dan is Opera één van de aanraders), maar als je naar een ander programma wil overstappen omdat je huidige programma die-en-die eigenschappen heeft waar je niet van houdt, dan heeft het geen zin je iets aan te raden dat net dezelfde kuren vertoont.)
Even ter info:
Onder het motto "nooit geloven wat er gezegd wordt: zélf proberen" heb ik een week of drie geleden 12 gratis e-mail clients tegelijk geïnstalleerd (jawel, twaalf, en nee, ik ben niet gek, soms wel heel leergierig), alle 12 gelijktijdig actief, dus al mijn mails kwamen de eerste uren 12 keer binnen. Zelfde dag alweer vijf gedeïnstalleerd, en nog een aantal de dagen daarop - momenteel blijven Thunderbird, Seamonkey en Opera nog over. Seamonkey krijgt nog even het voordeel van de twijfel maar gaat er waarschijnlijk ook uit...
Priority is a matter of context

nonno

30 dec 2016, 09:01

Beste Atahualpa,

Vriendelijk bedankt voor de snelle reactie. Het probleem is het volgende : ik heb een flink aantal emailadressen (beroepshalve voor mijn oud bedrijf waar ik werkzaam was tot mijn pensionering, van de diverse clubs en verenigingen waar ik lid van ben enz...) en wil in & oogopslag alles bekijken en eventueel vlug reageren op mails. Ik had vroeger de Windows Live emailclient. Nooit één probleem gekend, in één woord super! Maar helaas Windows wikt en beschikt... IK werd dus eigenlijk gedwongen van over te schakelen --->Outlook.com. Niet tevreden over, duurt soms heel lang vooraleer er mails binnenkomen, regelmatig problemen enz...Heb dan al enkele alternatieven gebruikt (betalend en niet-betalend) maar ook die kunnen niet tippen aan Live. Gebruik nu Thunderbird, maar ook die maat steken vallen (misschien omdat Outlook ook nog geinstalleerd is? Ben dus op zoek naar een GOEDE emailclient (mag betalend zijn ). Na het lezen van uw mail heb ik voor de fun SeaMonkey een geinstalleerd om te kijken wat dit geeft. Na de installatie kom ik echter steeds op een pagina van Mozilla terecht en niet in de mailpagina van Seamonkey... Ik zit dus nog steeds op mijn honger.

verhaegen
Support SeniorenNet

30 dec 2016, 09:20

en welke steken mogen dat dan zijn met thunderbird ?

nonno

30 dec 2016, 10:06

Bij Thunderbird krijg ik regelmatig de volgende mededeling als ik een mail wil verzenden :
Verzenden van het bericht is mislukt. Bericht kon niet worden verzonnen omdat de wachttijd voor de verbinding met uitgaande server (SMTP) is verlopen. Probeer het opnieuw!

Bij het terug proberen dien ik soms wel 20 keer opnieuw te proberen...
Voor de rest heb ik geen probleem met Thunderbird.
Weet iemand misschien hoeveel verschillende emailadressen er kunnen gebruikt worden bij Thunderbird?

verhaegen
Support SeniorenNet

30 dec 2016, 11:41

en zou dat niet eerder aan uw internetverbinding kunnen liggen , modem , lankaart , wifi , ...... ? of configuratie van acounts
dat is mijn veronderstelling

Atahualpa

30 dec 2016, 12:27

Mooi. Dat server time-out gedoe, daar geraak je voorbij: da's een kwestie van instellingen. Suggestie: los dat eerst op in Thunderbird, je gaat in Opera tegen net hetzelfde probleem aanlopen.
Thunderbird en Seamonkey zijn broer-en-zus, vandaar dat je op de Mozilla Support sites terechtkomt (je zit daar dus wel op de juiste plaats).
Verlies je tijd niet aan Seamonkey - nog teveel "issues". Eéntje waarmee jij met je meerdere accounts zeker niet gaat kunnen leven heb ik hier aangekaart:

http://www.seniorennet.be/zoeken?cx=003 ... mputer&sa=

Na drie weken nog geen zinnig antwoord, daar komt dus niks meer van:
Exit Seamonkey.
Maar ik vermeld daar wel de serverinstellingen die je ook in Opera zal nodig hebben.
Helpt dat?

Nog even dit: Thunderbird werkt met de klassieke mappenstructuur waarmee jij dus zeker vertrouwd bent, Opera werkt met labels, zoals Gmail. Ik "voel" dat dat theoretisch een pak voordelen zou moet bieden, maar het labelgedoe "ligt" mij niet echt. Persoonlijke voorkeur.
En tenslotte: niks belet je om Opera voorlopig al parallel met je Outlook en Thunderbird te installeren. Wel een hele hoop dubbele mail te deleten, maar ondertussen kan je de "look and feel" wel beoordelen.

pcekspeer

30 dec 2016, 12:42

@nonno

--Thunderbird mag bijgewerkt worden, klik op Help en op Over Thunderbird.
--Laat Ccleaner eens scannen met de "borstel".

--Controleer eens?

Afbeelding
:wink:
Laatst gewijzigd door pcekspeer op 30 dec 2016, 12:51, 1 keer totaal gewijzigd.
PC Win7 Prem SP1/64bit/RAM4GB/HD1000GB/IE11//FFox
63.0.3 64bit /Chrome64bit//MSE+Win firewall/WLMail/Gmail/thunderbird/OpenOffice4.1.5/BSA+Micr.SafetyScan+MSRT.-Web Of Trust (WOT)-Spywarebl 5.5--Superantispyw/MBAM/AdwCleaner/JRT/Win10/Ixquick/

Atahualpa

30 dec 2016, 12:46

Sorry, een paar tabbladen teveel openstaan en blijkbaar nog niet goed wakker, dit is de link die ik bedoelde:

http://forums.mozillazine.org/viewtopic ... 4467846ab1

verhaegen
Support SeniorenNet

30 dec 2016, 13:01

blijkbaar is der op één of ander ogenblik die adressen gekoppeld aan elkaar
in outlook krijg je die vraag normaal , of je die allemaal wil koppelen
ik denk dat uw probleem daar zit
kan zijn dat in andere programmas hetzelfde gedaan wordt of mogelijk is

Jurcaba

31 dec 2016, 01:06

https://tweakers.net/downloads/36343/op ... -1044.html

Ik blijf wel bij Thunderbird, in gebruik sinds ik internet gebruik.
Nog nooit enig probleem ondervonden.
Super eenvoudig om te blijven gebruiken indien je een nieuwe computer koopt of een nieuwe installatie van je huidige computer.
Mits je uiteraard een back-up maakt of minimaal nog toegang hebt tot je gegevens.
Maximaal aantal accounts; als ik snel zoek 150 bekend.
Zelf heb ik 9 accounts in Thunderbird.
Outlook, Gmail en van provider.
Geen enkel probleem.
Bovendien zijn er veel extensies te krijgen voor Thunderbird, al naar gelang je wensen.