CRYPTOGRAMMEN
-
Sita
Ik gelukkig enkel over gehoord, lotte1lotte1 schreef: Is een aandoening waar 'k gelukkig nog nooit van hoorde.
Maanziekte of lunatisme, vandaar waarschijnlijk het Engelse woord, lunatic ???
Maar nu nog wachten op socrates.
'k Weet nog niet of het antwoord juist is
-
socrates - Lid geworden op: 05 nov 2005, 19:32
Het antwoord was juist en heeft jullie blijkbaar veel nieuwe kennis opgeleverd. Prima en alle respect voor jullie inspanningen. Het internet heeft in dit geval wel niet veel geholpen.
Ik bedenk wel wat nieuws.
Ik bedenk wel wat nieuws.
"NO ONE CAN MAKE YOU UPSET.
YOU CHOOSE TO BE. " Epictetus
-
Sita
epilepsie ? = vallende ziekte
voor een trapezist levensgevaarlijk, zowel letterlijk als de echte aandoening
-
Dat is goed geredeneerd Sita en klopt als een bus, ook het aantal letters, maar ik vermoed dat iemand met epilepsie nooit aan een baan als trapezist zou zijn begonnen. Het antwoord had dus juist kunnen zijn, maar je moet het toch nog "hoger" zoeken.Sita schreef:epilepsie ? = vallende ziekte
-
Ook dat gaat de goeie richting uit en ook weer juist aantal letters, maar nog niet wat ik zoek.lotte1 schreef:Faalangst ?
falen, missen
zal wel levensbedreigend zijn voor een trapezist.
-
Sita
Iemand met acrofobie ook niet, denk iksocrates schreef:maar ik vermoed dat iemand met epilepsie nooit aan een baan als trapezist zou zijn begonnen.
-
Acrofobie kan na verloop van tijd en of na trauma optreden is een psychische aandoening, epilepsie is meestal een genetisch bepaalde fysiologische medische toestand. Epilepsie is via eeg waar te nemen, een fobie niet.Sita schreef:Iemand met acrofobie ook niet, denk iksocrates schreef:maar ik vermoed dat iemand met epilepsie nooit aan een baan als trapezist zou zijn begonnen.