mails worden niet allemaal verstuurd

Vragen/antwoorden betreffende e-mail.

Nouchka

07 jan 2017, 16:29

De laatste update werd gedaan op 13/12/2016 nl.
security update for microsoft office 2007 suites (KB3118301)32-bit edition
Update for microsoft office 2007 (KB2767916) 32-.......... 13/12/2016

maar voor deze updates staat er in de lijst ook nog een update op 7/6/2016:
Update for microsoft office 2010 (KB2881030) 32-bits edition
deze laatste vind ik raar omdat ik geen office 2010 bezit maar wel 2007

Kan ik daar moeilijkheden door hebben ?
Windows 10
intel(R)Core(TM)i7-4770CPU@3.40 GHz
Geheugen: Ram 12,0 GB
Type computer 64-bits besturingssysteem

janneke dust2

07 jan 2017, 20:18

Dat ziet er allemaal goed uit.
Zal nog wat nadenken wat de trage opstart van outlook kan veroorzaken.
Ik heb nu toch een nacht en een ganse dag om na te denken :wink:
Je bent toch niet thuis.
Acer Nitro N50-600 ,Win11-64b,i7-3GHz,16GB RAM,500GB SSD,1TB HDD
Laptop HP pavilion, win11 64bit, 16GB RAM, SSD 512GB
Firefox, Microsoft Outlook 2019

Nouchka

07 jan 2017, 21:32

ik heb de indruk dat de trage opstart van outlook voorbij is. Ik heb hem nu al heel de tijd gebruikt en hij reageert direct.
Dus ik denk dat de herstel cd gebruiken toch zijn nut heeft gehad, of misschien is alles wel gecomprimeerd zonder dat hij een teken gaf dat het comprimeren gelukt was.
Hij heeft er in ieder geval wel zijn tijd voor genomen !!!
Op taakbeheer bleef hij alleszins altijd maar bezig ....
Op mijn bureaublad bleef alles wel gelijk maar..........wie weet .
Ik stel voor dat we het hier bij laten. Ik heb ook geen meldingen meer dat er mails niet zijn toegekomen bij geadresseerden.
Misschien lag het er toch aan dat het web overvol zat op die data: 20 en 21 dec.
Ik werk gewoon verder met microsoft outlook, en als ik het nog eens zou voorhebben dat hij blokkeert als ik te vlug klik om iets te openen, dan keer ik terug naar deze topic en laat ik het weten.
Dan moet jij nu ook je hoofd niet meer breken hierover !
Alvast heel hartelijk dank voor alle hulp en voor het meedenken. Je hebt me heel goed geholpen zoals dat altijd gebeurt als je het seniorennetpanel hulp vraagt ! Merci
Windows 10

Nouchka

08 jan 2017, 22:24

nog 1 vraagje aan jullie.
Dat comprimeren van mijn persoonlijke mappen in microsoft office outlook, kan je dat niet automatisch laten gebeuren?
Ik sprak vandaag met een vriendin en ik vertelde haar dat ik dit weekend geprobeerd had om mijn persoonlijke mappen te comprimeren, en dat daar geen eind aan kwam.
Nu vertelde zij mij:" bij mij is dat ingesteld dat hij dat automatisch doet !"
Dus mijn vraag is: kan dat en indien ja, hoe kan ik dat instellen ???
Windows 10

janneke dust2

08 jan 2017, 23:35

Volgens mijn opzoekingen op het internet zou dit automatisch gebeuren, in de achtergrond, vanaf outlook 2007 als outlook gestart is en de pc geen werk heeft. Nu is de vraag wanneer heeft de pc geen werk.
Ik heb juist een grote kuis gedaan in mijn outlook ik kan dus niet controleren of de omvang van de file aangepast wordt als ik een deel van de mails wis. Ik ga dat wel eens controleren bij mijn volgende opkuis.

Nouchka

10 jan 2017, 00:12

even melden dat ik dacht dat mijn problemen met de mails voorbij waren, maar dit blijkt niet waar te zijn. De opstart is inderdaad geen probleem meer. Hij start van de eerste keer en blokkeert geen enkele keer meer, maar ik kom juist weer tot de ontdekking dat een mail die ik op zondag 8 januari verstuurde aan 1 persoon wel bij mijn verzonden mails staat, maar die persoon heeft hem nooit gekregen ! Heel vervelend. Zal in de toekomst best altijd een leesbevestiging vragen en mijzelf in bcc zetten ter controle. En 8 jan. was wel nadat ik mijn installatie cd gebruikt had om het herstelprogramma te laten lopen en nadat ik geprobeerd had om mijn mails te comprimeren......Heb dus te vroeg victorie gekraaid !
Windows 10

Sony

10 jan 2017, 00:29

Nouchka,
Zal in de toekomst best altijd een leesbevestiging vragen
de correspondent kan dat weigeren.
Heb je naderhand op datzelfde adres nog een e-mail gestuurd ?
Als je geen bericht krijgt in Outlook van onbestelbaar wegens verkeerd
e-mail adres dan moet die de e-meil ontvangen hebben of er scheelt iets
aan zijn/haar computer/e-mail programma.

Sony

Nouchka

10 jan 2017, 10:38

neen het is iemand die ik geregeld mails stuur en daar hij in een volgende mail niet reageerde op mijn mail vreesde ik dat hij de mail niet gekregen had.
Heb hem dan die vorige mail opnieuw gestuurd met de vraag of hij die gekregen heeft en dat bleek niet het geval te zijn.
Ik begrijp wat je zegt dat het aan zijn computer kan liggen, maar welke uitleg heb je dan als je zoals ik in het begin van deze topic vertelde mails stuurt naar verschillende geadresseerden in één en dezelfde mail en dat sommigen het gekregen hebben en anderen niet.
Ook anderen die ik een mail stuurde en alleen bij de geadresseerden stonden kregen soms niets toegestuurd.
De mails staan altijd bij mijn verzonden mails en ik krijg geen melding per mail dat de mail niet kon verzonden worden.
Dat is het mysterieuze in heel dit geval.
Zoals ik al zei: er zit geen lijn in.
Je kunt niet zeggen dat je het hebt met skynet of met telenet.
Bij het gebruik van veel geadresseerden in 1 mail of slechts 1..... ik begrijp het niet, maar het is heel vervelend want zowel ikzelf als mijn man werken in besturen van verenigingen en moeten soms mails sturen naar sprekers die komen enz. om afspraken te maken maar je kan niet checken of ze de mail ook effectief gekregen hebben. Zo kan je niet werken
Windows 10

Sony

10 jan 2017, 12:19

Nouchka,

kun je achterhalen of de correspondenten die de e-mail niet ontvangen
gebruik maken van "hotmail" of "Windows Live Mail", dat zijn op het
ogenblik twee e-mail programma's waarmee men slecht verbinding kan
maken, als het e-mail adres echter correct is zal er inderdaad GEEN
foutmelding van niet bezorgde e-mail vermeld worden.

Sony

janneke dust2

10 jan 2017, 14:09

Ik weet niet hoe je werkt om de email adressen of groepen in te geven.
Als je gewoon manueel werkt en een fout maakt in het mailadres maar het is toch een bestaand emailadres dan krijg je geen foutmelding en de mail komt toch niet toe bij de bedoelde bestemmeling.
Als je een mail stuurt naar verschillende ontvangers en je geeft die manueel in en je maakt ergens een vormfout dan kan het best dat allen die achter die fout komen de mail niet ontvangen.

paullamb

10 jan 2017, 23:49

Dit is een complex verhaal,
U moet ervan uit gaan dat ; indien u een mail verstuurt, of in groep of enkel, dat u altijd een foutmelding krijgt als er ook maar 1 adres fout zou zijn.
Indien iemand de mail niet kan zien,dan is
Die tegengehouden door zijn provider omdat die denkt dat het spam is, de mail tegengehouden is door instellingen in de ontvanger zijn Antivirus, de mail is tegengehouden in de ontvanger zijn instellingen.

Indien u het echt wil weten, dan is het een werk van lange adem.
Nagaan wie wel of niet ontvangt en dit dan toetsen aan wat u verstuurt.
Ik denk ( weet wel zeker) dat het niet aan uw pc of mailprogje ligt.
Het zit bij de ontvanger.

Nouchka

11 jan 2017, 00:17

Ik stuur mijn mails zoals ik altijd doe.
Ik klik op' nieuwe mail' en dan op 'aan', en dan klik ik de mailadressen aan die al jaren 'juist' in mijn contactadressen staan en waar ik ze al jaren zonder problemen naartoe stuur en die ik nooit wijzig tenzij ik een mailadreswijziging krijg.
Ik zet ze wel altijd in bcc.
Ik tik ze dus niet manueel in.
Het kan dus zeker niet liggen aan een foutief ingetikt adres. Het zijn adressen die ik al gebruik zolang als ik mails stuur.
En neen, het zijn geen mails naar Hotmail of gmail....meestal gaat het om mails die ik verstuur naar telenet- of skynetadressen.
En ze staan telkens bij verzonden mails.
En als jullie zeggen dat het zeker niet aan mij ligt maar wel aan de ontvangers......het kan toch niet dat een mail die tegelijkertijd naar zoveel verschillenden wordt gestuurd nu in één keer bij 80% geweigerd wordt als spam. Het zijn ontvangers die ik regelmatig mail.......dan gaan die mails toch niet ineens bij de spam terecht komen.
De mensen die ik heb nagetrokken omdat ik vermoedde dat ze mijn mail niet gekregen hadden op die bepaalde data hebben heel hun inbox, prullenbak en spammap nakgekeken en niets gevonden.
Ik dacht echt na het weekend dat het probleem opgelost was, maar dan ineens krijg je weer een vermoeden van een mail die niet is toegekomen en blijkt je vermoeden terecht. Het kan volgens mij 1 keer voorkomen dat een mail niet toekomt, maar nu zoveel in 1 week ....dan klopt er iets niet. Het probleem is ook dat je er niet mee naar een computerdokter kunt gaan, want die kan moeilijk mails versturen naar jouw mailadressen en hij heeft het ook niet altijd maar af en toe. Ik denk dat ik nu een hele tijd zal werken met het mailprogramma van windows 10. Hopelijk gaat daar alles goed. En als ik toch iets verstuur met microsoft outlook vraag ik sowieso een leesbevestiging en zet ik mezelf in bcc ter controle. Ik vrees dat ik anders niets kan doen !
Windows 10

paullamb

11 jan 2017, 08:36

https://answers.microsoft.com/nl-nl/win ... cc8?page=2.

Zoals ik reeds schreef is het een complex geval.
Zoals bovenstaande link duidt, zijn er nog gevallen geweest, zonder duidelijke reden, laat staan een oplossing.

Persoonlijk zou ik, indien u zeker bent dat uw eigen pc " proper" is
De gegevens van uw account zeker ergens noteren. Deze allemaal verwijderen.
Computer af en na een tiental tellen terug op
En uw accounts terug configureren.
Succes.
Ik geloof dat u wel weg kan met een PC. Er wordt hier de laatste tijd Thunderbird opgehemeld. Ik zou dit ook eens proberen.

janneke dust2

11 jan 2017, 10:18

Dat een deel van de mails naar een groep niet toekomen ligt zeker NIET aan uw PC of mailprogramma omdat het de smtp server is die de mails naar de verschillende bestemmelingen stuur.
Ge stuurt maar 1 mail naar de smtp server.

Sony

11 jan 2017, 11:06

Nouchka,

als de mails in outlook bij de verzonden mails staan en je hebt geen
mail ontvangen die niet werd aangenomen, mag je er van overtuigd zijn dat
er bij de correspondent(en) iets niet in orde is of dat je bericht genegeerd
wordt. Het bericht naar jezelf sturen bewijst, als je het ontvangt, dat het
effectief via de provider verstuurt is. Je kunt nooit bewijzen dat iemand
een e-mail al of niet ontvangen heeft.