steeds minder schijfruimte

Vragen/antwoorden betreffende e-mail.

jean1

15 jan 2017, 10:02

Dag allen.Ik heb Thunderbird-mail op de PC.(Windows 7)Ik krijg steeds minder schijfruimte op de c-schijf.(SSD)Het lijkt alsof al de verwijderde mails opgeslagen worden op de schijf.Ik ben eens gaan kijken in de profielmap van thunderbird.Als ik de IMAP.telenet.be-map open zie ik mappen zoals Inbox en Trash die erg groot zijn.Kan er ergens iets verkeerd ingesteld staan?Weet iemand wat er scheelt want als het zo verder gaat heb ik straks geen plaats meer op de schijf.Met dank en beste groeten.

janneke dust2

15 jan 2017, 10:56

Meestal is het zo dat de ssd schijf een kleine schijf is, maar dat er ook een gewone grotere schijf is. In dat geval dat men de instelling zo dat alle gebruikersgegevens op die andere schijf komen. Dit zijn speciale instellingen en moeten volgens de juiste regels ingesteld worden.

Om de plaats te verkleinen die thunderbird neemt voor de mails kan je het volgende doen.
Klik op bestand, dan klik je comprimeren. Nu zal thunderbird de bestanden tot een minimum beperken, deze worden later weer groter maar dan kan je dit weer herhalen.
Acer Nitro N50-600 ,Win11-64b,i7-3GHz,16GB RAM,500GB SSD,1TB HDD
Laptop HP pavilion, win11 64bit, 16GB RAM, SSD 512GB
Firefox, Microsoft Outlook 2019

jeronimo

15 jan 2017, 10:57

Heb hetzelfde gehad; 0 bites
Heb al mijn updates weg gedaan en nu heb ik bijna 3 gb
niet wat ge zegt telt maar hoe ge het zegt.

jean1

15 jan 2017, 12:17

Aan jannekendust2.Heb gedaan wat U gezegd hebt en probleem is opgelost.Heb 20 GB meer ruimte.Kan dus wel een tijdje voort.Toch vind ik het raar dat je alles niet gewoon kan verwijderen,en dat het dus altijd bij comprimeren blijft.Maar heel erg bedankt voor de oplossing.Deze kwam van pas want ik stond in rood.Met dank en beste groeten.Jean.

hovel

15 jan 2017, 15:39

Je kan instellen wanneer Thunderbird moet comprimeren.
Extra -> Opties -> Geavanceerd -> Netwerk & schijfruimte ->In het vak schijfruimte een vinkje zetten bij "Alle mappen comprimeren als het meer bespaart dan ..." en het aantal MB instellen.

Als de besparing groter wordt dan de ingestelde waarde zal Thunderbird vragen of er gecomprimeerd moet worden.

Suc6

jean1

16 jan 2017, 08:21

Dag.Ben gaan kijken en er staat aangevinkt dat er zou gecomprimeerd
worden als de besparing groter is dan 20 Mb.Buffer staat ingesteld op 350 Mb.Dat is dan blijkbaar niet gebeurd maar ik hou het vanaf nu zelf ook wel in het oog.Bedankt voor de tip.Beste groeten.