Zaken zoals Swiss Leaks, Panama Leaks, Wikileaks, de Publifin affaire en alle soortgelijke schandalen komen naar buiten via het maandenlange onderzoekswerk van honderden journalisten in de hele wereld . Dat is dus allemaal larie en apekool als ik je goed begrijp. Maar blijf gerust bij Uw internetblogs hoor
Kijk Frits deze reactie heeft dan weer betrekking op mijn sport zoals ik hierboven reeds schreef.
Heb jij eigenlijk al enige moeite gedaan om eens uit te vissen hoe honderden journalisten, het consortium, er in geslaagd zijn om het panama onderzoek ( panamaleaks ) jarenlang financieel te voeren en vooral door wie ze gesponsord werden ? Natuurlijk zijn deze feiten er en worden niet betwist. Maar wat voor mij veel interessanter is is het wie en waarom, niet de overtreders, dat is sensatiezucht, maar de onderzoekers zelf. Wat de eigenlijke rol was in dit consortium van deze Knack journalisten ? Als ik zeg dat het volledig nada was, 0,0000000000 zul je me toch niet geloven omdat ik, zoals ik al eerder schreef, ieder zijn bijbel heeft waar hij aan vasthoudt en zijn vertrouwen in stelt. Soms wordt het beschaamd maar dat wil men dan ook niet geweten hebben zoals je zelf aangeeft: " Zo kunnen we blijven elkaar vliegen af te vangen. "
Je komt daar namen in tegen en bedrijven die je dan weer verder kunt gebruiken om verder te graven. Ik gebruik internetblogs, binnen -en buitenlandse kranten en meer om mijn eigen mening te vormen en in de mate van het mogelijke fake van echt nieuws te kunnen onderscheiden.
U geeft mij de raad bij mijn internetblogjes te blijven maar kan ik U dan niet dezelfde raad geven om bij Uw pseudo onderzoekjournalistjes te blijven van DeMorgen, De Standaard en Knack of misschien toch eens even proberen om ook eens kritisch te staan t.o.v Uw bijbelschrijvers !
Nu niet denken dat ik dat ook zelf onderzoek, zo ijdel ben ik nu ook weer niet maar sommige dingen kan men wel op het net vinden en zo alles aan elkaar knopen als men zelf gewoon even wil nadenken.