CRYPTOGRAMMEN
-
socrates - Lid geworden op: 05 nov 2005, 19:32
Ja dat is waar Chérie, maar ik kan dat liedje toch niet zingen hoor. Voor het lied dat ik bedoel moet je trouwens niet eens kunnen zingen.chérie schreef:Green Grass? (of home) is een evergreen van tom jones en er komt 'groen' (green) in
Green green grass of home
"NO ONE CAN MAKE YOU UPSET.
YOU CHOOSE TO BE. " Epictetus
-
Nee hoor Reini het te vinden woord bestaat wel uit dat grote aantal letters maar het is maar één woord.Reini schreef:Ik hoop , zoals het in een cryptische omschrijving betaamt, men toont dat er twee woorden moeten gezocht worden : green grass wordt dan
( 5 , 5 )
Green grass maakte ook geen deel uit van de opgave, dat was een oplossing die chérie voorstelde.
Die evergreen zal iedereen ooit wel eens zingen. (10)
-
Reini - Lid geworden op: 18 jul 2004, 10:46
Natuurlijk, maar het is een algemene opmerking socrates met kleine s.socrates schreef:Nee hoor Reini het te vinden woord bestaat wel uit dat grote aantal letters maar het is maar één woord.Reini schreef:Ik hoop , zoals het in een cryptische omschrijving betaamt, men toont dat er twee woorden moeten gezocht worden : green grass wordt dan
( 5 , 5 )
Green grass maakte ook geen deel uit van de opgave, dat was een oplossing die chérie voorstelde.
Die evergreen zal iedereen ooit wel eens zingen. (10)
Ik ging uit van één woord. Crypto's bestaande uit twee of drie woordjes kunnen immers perfect, maar dat wordt dan ook geduid.
-
Proficiat lotte weeral gevonden !lotte1 schreef:Zwanenzang ?
Is een lied dat de dichter op het laatst van zijn leven geschreven heeft, laatst van ons leven .....op ieder van ons toepasselijk
-
lotte - Lid geworden op: 26 apr 2005, 13:47
Goed dat google hierbij helpt en dan nogsocrates schreef:Vreemd Baltisch taalgebruik(7)
Estisch ?
taal van Estland
in het Ests hebben o.a. zelfstandige naamwoorden
geen geslacht en ook geen lidwoord.
Sommige gebruiken enkel gebarentaal.