CRYPTOGRAMMEN
-
socrates - Lid geworden op: 05 nov 2005, 19:32
Dat komt al erg in de buurt Reini, maar zoals hier 'blijkt' zit er nog een angeltje in de opgave verborgen.Reini schreef:Uw eerste zin staat niet in OVT Soc, daarom was het een beetje verwarrend.
Ik probeer dus nu :
GEKLEURD. Bestaat ook uit acht letters.
Cryptografie heeft natuurlijk niet de bedoeling helder te zijn, hoe verwarrender hoe cryptischer, Wie de sleutel heeft, - in dit geval hem vindt- kan het raadsel immers altijd oplossen; Dat blijkt hier ook telkens weer, tot nog toe zijn al mijn warrige opgaven ontward.
"NO ONE CAN MAKE YOU UPSET.
YOU CHOOSE TO BE. " Epictetus
-
Het "blijkt" door jullie eigen voorstellen dus nog moeilijker te worden
Niet te ver zoeken, het is nog steeds een gangbaar Nederlands woord. Lotte zag in Googelen ook "gelen" en dacht daarbij aan de kleur geel, dat is mij te ver gezocht.Maar het mag uiteraard; Google kan evenwel de sleutel niet zijn, Google is als een "loper" die alle deuren opent, maar als je niet weet welke deur je moet openen biedt dat ook geen soelaas.
-
Iedereen moet leven, ook de spinnen, spinnen zijn echt wel lieve diertjes die ons verlossen van een hoop hinderlijke muggen.
Reini heeft het licht gezien dat is nu duidelijk gebleken, maar zij noemt mij zonder blikken of blozen een spin, kan ze daar geen strafpunten voor krijgen Chérie ?[
Reini heeft het licht gezien dat is nu duidelijk gebleken, maar zij noemt mij zonder blikken of blozen een spin, kan ze daar geen strafpunten voor krijgen Chérie ?[
Laatst gewijzigd door socrates op 01 feb 2017, 21:23, 1 keer totaal gewijzigd.
-
Reini - Lid geworden op: 18 jul 2004, 10:46
Vermits het lieve diertjes zijn, is het dus een compliment om een spin genoemd te worden.socrates schreef:Iedereen moet leven, ook de spinnen, spinnen zijn echt wel lieve diertjes die ons verlossen van een hoop hinderlijke muggen.
Reini heeft het licht gezien dat is nu duidelijk gebleken, maar zij noemt mij zonder blikken of blozen een spin, kan ze daar geen strafpunten voor krijgen Chérie ?
Ik probeer alras een oplossing voor uw volgende crypto.
MOEDERMELK ?
Wordt geproduceerd achter de vrouwelijke borst door het weefsel daar.
-
Dat komt al snel gevaarlijk in de buurt van wat ik voor ogen heb Reini maar het was toch wat anders. Wat weet ik als man ? nu af van moedermelk ?Reini schreef:Vermits het lieve diertjes zijn, is het dus een compliment om een spin genoemd te worden.socrates schreef:Iedereen moet leven, ook de spinnen, spinnen zijn echt wel lieve diertjes die ons verlossen van een hoop hinderlijke muggen.
Reini heeft het licht gezien dat is nu duidelijk gebleken, maar zij noemt mij zonder blikken of blozen een spin, kan ze daar geen strafpunten voor krijgen Chérie ?
Ik probeer alras een oplossing voor uw volgende crypto.
MOEDERMELK ?
Wordt geproduceerd achter de vrouwelijke borst door het weefsel daar.
Laatst gewijzigd door socrates op 01 feb 2017, 20:13, 1 keer totaal gewijzigd.
-
Dat zal wel zo zijn lotte1 maar het raadsel is daarmee toch nog niet opgelost. In de opgave zit meer dan één hint.lotte1 schreef:Verder bouwend op wat Reini aangaf
Borstklier ?
zij is het die periodiek de melk aanmaakt.