Je ontkomt niet aan het verwringen van de logica, Socrates. Ik en wij zijn in deze context complete tegengestelden. Jij blijft maar hineininterpreteren en verder bouwen op jouw foute stelling dat 'het eigen volk' niet 'wij' maar wel 'ik' is.socrates schreef:Men zou ze uiteraard zo kunnen noemen een kind moet tenslotte een naam hebben maar ze "definiëren" is een andere kwestie. "Ikke eerst" klinkt veel realistischer en is zeker dichter bij de waarheid in die kreet.Wil. schreef:Als jouw stelling juist is, dan moet de volgende stelling fout zijn:socrates schreef:Ja als het "Volk" enkel bestaat omdat er ook een ander volk gestaat, betekent de kreet eigen volk eerst in feite ik eerst !Wil. schreef:Dat is een rare redenering: degenen die zich beroepen op het volksgevoel zijn uiteindelijk degenen die zonder de leden van het volk zouden willen leven???
'(...) dan betekent de kreet eigen volk eerst in feite WIJ eerst! '
Ik en wij vallen nl. niet samen. Eén van beide moet fout zijn.
Maar als er alleen Vlamingen waren, konden die mensen dan geen Vlamingen genoemd worden net zoals er Fransen, Duitsers, Zwitsers zijn?Zonder Walen zouden er in dit land geen Vlamingen zijn.
Vlamingen zijn een volk dank zij het verschil; ze vallen op geen enkele andere onaanvechtbare reden te definiëren.
Hoeveel logischer is het niet om te stellen dat 'het volk' en 'wij, het volk' samenvallen.

pSorry, hoor, dat ik je beledigd heb; ik had moeten liegen.