CRYPTOGRAMMEN
-
chérie - Lid geworden op: 16 apr 2008, 14:52
een gans ander probeersel dan als het figuurlijk is:
STADION? (is een synoniem voor 'kuip' en 'kuip' voor badkuip
tegenwoordig veel voetbal, en daar kan je je echt niet in wassen)
een vriend is als een ruwe diamant, alleen jij kan hem doen schitteren
-
socrates - Lid geworden op: 05 nov 2005, 19:32
Nu 7 letters dus correct in aantal maar uitleg klopt toch nog niet. Van het resultaat van de oplossing wordt je in principe inderdaad niet nat, al kan het bij sommigen toch wel spatjes geven.chérie schreef:een gans ander probeersel dan als het figuurlijk is:
Stadion als kuip vind ik niet echt figuurlijk, er zijn nogal wat stadions die er als een kuip uitzien, denk bv maar aan het "Gentse Kuipke".
"NO ONE CAN MAKE YOU UPSET.
YOU CHOOSE TO BE. " Epictetus
-
chérie - Lid geworden op: 16 apr 2008, 14:52
VERFBAD? (geeft soms spatjes, je word niet nat, je wast je er niet in
en is erg in trek tegenwoordig om grijze haren weg te werken, of verf te mengen voor muurschilderen) sluit ook aan bij Lotte haar 'glansrol'
en is erg in trek tegenwoordig om grijze haren weg te werken, of verf te mengen voor muurschilderen) sluit ook aan bij Lotte haar 'glansrol'
een vriend is als een ruwe diamant, alleen jij kan hem doen schitteren
-
Zou ik nooit zijn opgekomen, is toch nog altijd typisch iets voor vrouwen ?chérie schreef:VERFBAD? (geeft soms spatjes, je word niet nat, je wast je er niet in
en is erg in trek tegenwoordig om grijze haren weg te werken, of verf te mengen voor muurschilderen)
Maar als ik het goed heb wordt je haar bij een verfbad toch wel nat ? Ook als je onderaan de ladder staat van waar een pot verf over je heen valt, ben je wel degelijk nat zij het dan in kleur.
Blijkbaar zijn er nog veel 7 letterwoorden met "bad" als deel van een begrip. Nog even en de bel zal gaan klinken.
Ook hier is de helf dus al gevonden maar halve punten worden in dit "spel" niet toegekend.
-
Ja Reini, ik had nochtans al geleerd hoe je de 10 moet overbruggen maar rekenen is nooit mijn sterke kant geweest, op die school willen ze mij trouwens niet meer, als ze mij ziet kan de juf zich niet meer concentreren.Reini schreef:Socrates, terug naar school en leren tellen !![]()
Nu, ik vond de aangereikte oplossingen al zeer goed, het had gekund.
Maar we zoeken nu voort met zeven letters.
Anderzijds mag niet het aantal letters de beslissende factor zijn bij het creatief denken.
-
Reini - Lid geworden op: 18 jul 2004, 10:46
Anderzijds mag niet het aantal letters de beslissende factor zijn bij het creatief denken.
Natuurlijk niet, maar de oplossing moet wel kloppen.
Optellen en aftrekken ging misschien niet zo goed, maar plantrekken daar ben je een crack in

Natuurlijk niet, maar de oplossing moet wel kloppen.
Optellen en aftrekken ging misschien niet zo goed, maar plantrekken daar ben je een crack in
-
Dat je daar nu pas aan denktReini schreef:Wachtebekke !
TAALBAD ?
daar kan je je nooit in wassen en wordt veel gebruikt voor de allochtoontjes oa.
Inderdaad correct uitgelegd reini, zou je het eerder hebben gevonden als ik mij niet van aantal letters had vergist ?
Dat je er soms toch "spatjes" kan van krijgen is omdat sommige mensen "slissen" bij het uitspreken van de letter "S"
-
Reini - Lid geworden op: 18 jul 2004, 10:46
Neen, zeker niet eerder, idee was nog niet opgekomen, die badkuip natuurlijk zette ons op een ander spoor. Wat altijd wel de bedoeling was, normaal ook.socrates schreef:Dat je daar nu pas aan denktReini schreef:Wachtebekke !
TAALBAD ?
daar kan je je nooit in wassen en wordt veel gebruikt voor de allochtoontjes oa.![]()
Inderdaad correct uitgelegd reini, zou je het eerder hebben gevonden als ik mij niet van aantal letters had vergist ?
Dat je er soms toch "spatjes" kan van krijgen is omdat sommige mensen "slissen" bij het uitspreken van de letter "S"
De rest van de crew ook niet .
-
Dat was geen kattenpis ! Ook geen wiswasje of geen kattenwasje. Maar oefening baart kunst dus vooral niet opgeven. Waar blijven trouwens al die andere duizend senioren ?
Nieuwe makkelijke ter afwisseling:
Als iets eruit ziet alsof of het echt is. (12) Bijv. nw.
Nieuwe makkelijke ter afwisseling:
Als iets eruit ziet alsof of het echt is. (12) Bijv. nw.
-
Het aantal letters is correct maar dit is maar één van de mogelijke antwoorden, het is inderdaad schappelijk, maar dat woord is te beperkend het wordt vooral gebruikt in zaken waar dan een kostprijs wordt vernoemd;lotte1 schreef:Aanvaardbaar ?
het is schappelijk het aan te nemen
Het te vinden woord is meer algemeen gebruikelijk maar uiteraard cryptisch.