CRYPTOGRAMMEN
-
socrates - Lid geworden op: 05 nov 2005, 19:32
Sorry voor mijn late reactie, Reini had het inderdaad snel en correct geraden, voorwaar een stevige concurrente. Ik moet mij nu even terugtrekken in mijn "denkgrot" waar de geheime geesten mij hopelijk, nieuwe inspiratie zullen brengen.
PS: Het staat uiteraard iedere "forummer" vrij om hier een inbreng te doen;het Seniorennet is immers geen privé-terrein van een of andere deelnemer;
PS: Het staat uiteraard iedere "forummer" vrij om hier een inbreng te doen;het Seniorennet is immers geen privé-terrein van een of andere deelnemer;
"NO ONE CAN MAKE YOU UPSET.
YOU CHOOSE TO BE. " Epictetus
-
lotte - Lid geworden op: 26 apr 2005, 13:47
socrates schreef:Deze toppers zorgen ervoor dat wij onze volkseer hoog houden. (25) n.w mv.
Kwaliteitsfunctionarissen ?
een topper moet kwaliteit hebben
een functionaris kan zowel in de zorg, de industrie en bij de overheid
een functie vervullen, en zo de faam van het land, het volk hoog houden.
-
Dat is verdomd goed bedacht Lotte en de uitleg klopt ook met die term maar er zijn nog woorden van 25 tekens die er toch nog anders uitzien al zit je zeker in de goeie richting te zoeken. Het NL is een ongewoon plastische taal je kan er veel woorden mee samensmelten cfr. hottentottententen enz. Nog even zoeken je komt er wel uit.lotte1 schreef:socrates schreef:Deze toppers zorgen ervoor dat wij onze volkseer hoog houden. (25) n.w mv.
Kwaliteitsfunctionarissen ?
een topper moet kwaliteit hebben
een functionaris kan zowel in de zorg, de industrie en bij de overheid
een functie vervullen, en zo de faam van het land, het volk hoog houden.
-
lotte - Lid geworden op: 26 apr 2005, 13:47
dacht aan deze in verband met de
"dag van de zorg" van vandaag
is wel geen samensmelten van woorden
en niet zo precies
denk dat het verder zoeken wordt
Dienstverleningskwaliteit ?
kwaliteit - dito
volkseer - burgerzin - dienstverlening - mogelijk.....
en niet zo precies
kwaliteit - dito
-
Inderdaad verder zoeken lotte, maar is het plezier niet zoveel groter naarmate het maar moeilijk wordt bereikt ? Denk eens aan een synoniem voor "top" Toppers in de zorg blijven meestal in de schaduw, deze die ik bedoel zullen eerder de spotlights opzoeken.lotte1 schreef:denk aan deze in verband met de
kwaliteit - dito
-
Ik vrees inderdaad dat dat woord niet echt in de lijst van de Taalunie zal voorkomen, op zijn minst zou ik al spreken van voetballers niet van voetbalspelers; In elk geval kan ik je tippen dat het te vinden woord niet tot de wereld van de sport behoort; Zoeken maar.lotte1 schreef:Hoogsteklasvoetbalspelers ?
is dat geen kunstmatig woord ?
zij, hij die in de hoogste klas mag spelen moet een topper zijn, zijn we fier op
voetbal - een vorm van volksvermaak.
-
Zie je wel, uiteindelijk is er toch altijd iemand die het vindt zelfs al lijkt het haast onmogelijk. Dit is de correcte oplossing Reini, proficiat, jij bent waarschijnlijk een echte Belgische want ik denk dat men dat woord in Nederland niet gebruikt. Stamt waarschijnlijk nog uit de niet zo lang verleden tijd toen men ministers "Excellenties" moest noemen.
Lotte zat heel dicht in de buurt. Ik kan weer een nieuwe uitdaging lanceren. Waar blijven al die andere spellestjesfanaten ?
Lotte zat heel dicht in de buurt. Ik kan weer een nieuwe uitdaging lanceren. Waar blijven al die andere spellestjesfanaten ?