CRYPTOGRAMMEN
-
socrates - Lid geworden op: 05 nov 2005, 19:32
Afslag heeft vele betekenissen reini, maar niet die die we hier zoeken. Wel niet ver uit de buurt, deel van het woord is al OK en aantal letters ook.Reini schreef:AFSLAG ?
het uiteindelijke gevolg na het lange bieden, dat bij Oosterlingen een heel normale zaak is.
Korting dus.
Of je dat bieden dan een "aanslepende" zaak kan noemen weet ik niet zo zeker;
"NO ONE CAN MAKE YOU UPSET.
YOU CHOOSE TO BE. " Epictetus
-
Ja Reini redenering klopt en het woord is al half correct maar niet volledig (vol - ledigReini schreef:OPSLAG ?
Dat kan ferm lang duren eer men overstag gaat. (Loon)
En heeft natuurlijk ook weer een dubbele betekenis : opslag van goederen bv.
-
Het behoefde meerdere slagen maar finaal kwam het er dan toch Lotte,Inderdaad correct uitgelegd, al kan het ook gewoon betekenen; "die ingewikkelde of langdurige zaak werd eindelijk geregeld" "kreeg haar beslag"; Nu kom je dus nog meer "beslagen op het ijs" al moet het toch maar lastig zijn om met hoefijzers rond te lopen.lotte1 schreef:Beslag ?
dwangmaatregel bij een gerechtelijke invordering als uiteindelijk gevolg van een aanslepende zaak.
-
Oké lotte, dat is galant van jou, maar de punten worden verdeeld door Chérie, daar kom ik dus niet in tussen. Ik bedenk ondertussen een nieuwe opgave en hoop op wat meer concurrentie waar blijven al die andere spelletjes spelers hier ??lotte1 schreef:Moet correct blijven, zonder de voorzet van Reini en het "vol-ledig" zou het moeilijker geweest zijn. We kunnen altijd de punten delen, voor mij is mee mogen doen belangrijker.
-
lotte - Lid geworden op: 26 apr 2005, 13:47
Zeker als je het aantal lezers op één dag noteert, is er dan niemand die een gok durft te wagensocrates schreef:Oké lotte, dat is galant van jou, maar de punten worden verdeeld door Chérie, daar kom ik dus niet in tussen. Ik bedenk ondertussen een nieuwe opgave en hoop op wat meer concurrentie waar blijven al die andere spelletjes spelers hier ??lotte1 schreef:Moet correct blijven, zonder de voorzet van Reini en het "vol-ledig" zou het moeilijker geweest zijn. We kunnen altijd de punten delen, voor mij is mee mogen doen belangrijker.
-
Bedoeld is meervoud Lotte
Gaia zal niet graag lezen dat je dierenactivisten mee-eters noemt.
In dit geval betreft het een veeboer lotte, daarmee wordt het aantal mogelijkheden al wat ingeperkt.
Gaia zal niet graag lezen dat je dierenactivisten mee-eters noemt.
In dit geval betreft het een veeboer lotte, daarmee wordt het aantal mogelijkheden al wat ingeperkt.
-
Dat zijn dus vogeltjes, zouden die de boer kwaad doen ?lotte1 schreef:Koewachtertjes ?
of de grasmus, is een mee-eter van de koe
in belangrijke mate afhankelijk van het akkerland
berokkenen er schade aan.