CRYPTOGRAMMEN
-
lotte - Lid geworden op: 26 apr 2005, 13:47
Googlen socratessocrates schreef:Ja met deze overweging zit je wel in de goeie richting lotte, het is evenwel nog niet de juiste. As stadsmus blijf ik nochtans denken dat koeien toch nog altijd meer planten eten dan "zaden" wat graan en maïskorrels tenslotte zijn.lotte1 schreef:Misschien dat deze voldoet aan de opgave
Tarwegalmuggen ?
die leggen hun eitjes in de tarwebloem
de maden vernietigen de korrel
met als logisch gevolg, minder opbrengst,
dus minder inkomen voor de boer.
Bij veel veetelers vervangt tarwe de mais.
-
socrates - Lid geworden op: 05 nov 2005, 19:32
http://www.veldverkenners.be/vraag-van- ... et-een-koe
We reizen hier enkel virtueel maar toch leren we nog elke dag wat nieuws. Hoofdmaaltijd van de koe zal toch wel vooral gras en hooi zijn, de andere componenten zijn wellicht te duur want van industriële oorsprong.
Galmuggen was een goeie vondst maar er is toch minstens nog een andere mogelijkheid die aan de opgave voldoet.
We reizen hier enkel virtueel maar toch leren we nog elke dag wat nieuws. Hoofdmaaltijd van de koe zal toch wel vooral gras en hooi zijn, de andere componenten zijn wellicht te duur want van industriële oorsprong.
Galmuggen was een goeie vondst maar er is toch minstens nog een andere mogelijkheid die aan de opgave voldoet.
"NO ONE CAN MAKE YOU UPSET.
YOU CHOOSE TO BE. " Epictetus
-
Dit was inderdaad te vinden in de lijsten met letterwoorden maar is helaas niet de oplossing van onze huidige "crypto"lotte1 schreef:En we vervolledigen de reeks met 14 letter woorden en de mogelijke oplossing![]()
Graankalenders ?
die tasten de kwaliteit van de voorraden aan
-
Reini - Lid geworden op: 18 jul 2004, 10:46
MOEDERKOREN
is een ziekte die het graan aantast (vergif ! ) en die vroeger werd gebruikt om de weeën bij de zwangere vrouw te starten en dus bij zieke koeien de boer wel naweeën zou bezorgen.
Dus perfect beantwoordend aan de opgave maar niet voldoende letters !
is een ziekte die het graan aantast (vergif ! ) en die vroeger werd gebruikt om de weeën bij de zwangere vrouw te starten en dus bij zieke koeien de boer wel naweeën zou bezorgen.
Dus perfect beantwoordend aan de opgave maar niet voldoende letters !
-
Aan de actie van dit soort mee-eters kan een boer soms lastige naweeën overhouden. nw. mv. (14)
Waar zien jullie een verwijzing naar "veevoeder" in deze opgave ? En zo ja, is dan elk mogelijk voer al vernoemd ,Ik zie twee personages: een boer enkv. en mee-eters. mv.
Waar zien jullie een verwijzing naar "veevoeder" in deze opgave ? En zo ja, is dan elk mogelijk voer al vernoemd ,Ik zie twee personages: een boer enkv. en mee-eters. mv.
-
Niet te ver zoeken, in eerste instantie zit het dicht bij de grond, pas later komt het eventueel dicht bij de mens, met de vervelende gevolgen van dien.chérie schreef:ik heb me al suf gezocht, vind het niet!
-
Maar daarom niet specifiek bij boeren die met het raadsel uit de opgave te maken krijgen;lotte1 schreef:Grasbloemetjes ?
bijen verzamelen stuifmeel, het maakt deel uit van hun voeding.
Bij sommige mensen veroorzaakt stuifmeel vervelende allergische reacties.