CRYPTOGRAMMEN
-
socrates - Lid geworden op: 05 nov 2005, 19:32
Ook weer een heel goeie uitleg lotte maar een tikkeltje tegenstrijdig toch? As je "mooie stukken" mee _huistoe brengt, ben je toch allicht welkom ?lotte schreef:Bewijsstukken ?
mooie kaarten - mooie stukken
niet zo evident om thuis te komen na sommige bewijsstukken
"NO ONE CAN MAKE YOU UPSET.
YOU CHOOSE TO BE. " Epictetus
-
lotte - Lid geworden op: 26 apr 2005, 13:47
Je kunt ook die bewijsstukken als negatief ervarensocrates schreef:Ook weer een heel goeie uitleg lotte maar een tikkeltje tegenstrijdig toch? As je "mooie stukken" mee _huistoe brengt, ben je toch allicht welkom ?lotte schreef:Bewijsstukken ?
dan ligt het moeilijker thuiskomen
-
Inderdaad maar dan zou ik de bewijsstukken toch niet "mooi" noemen ?lotte schreef:Je kunt ook die bewijsstukken als negatief ervarensocrates schreef:Ook weer een heel goeie uitleg lotte maar een tikkeltje tegenstrijdig toch? As je "mooie stukken" mee _huistoe brengt, ben je toch allicht welkom ?lotte schreef:Bewijsstukken ?
dan ligt het moeilijker thuiskomen
Feit is wel dat kaarten van welke aard ook, altijd wel wat tonen, maar ze hoeven daarom het subjectieve stempel "mooi" nog niet te krijgen.
-
Met zulke mooie kaarten is het thuis raken toch niet vanzelfsprekend. (12) n.w. mv.
Tip: iik vervang in de opgave het voorzetsel "met " door "Ondanks" misschien zorgt dat voor een andere denkrichting over die "kaarten"
Tip: iik vervang in de opgave het voorzetsel "met " door "Ondanks" misschien zorgt dat voor een andere denkrichting over die "kaarten"
-
lotte - Lid geworden op: 26 apr 2005, 13:47
Een heel ander probeersel, wel cryptischer
Heksentoeren ?
heksentoeren uithalen zoals in de opgave, waarin staat dat thuis geraken niet vanzelfsprekend is
heksen - betoverende kaarten - bekorende kaarten - mooie kaarten.
Heksentoeren ?
heksentoeren uithalen zoals in de opgave, waarin staat dat thuis geraken niet vanzelfsprekend is
heksen - betoverende kaarten - bekorende kaarten - mooie kaarten.
Laatst gewijzigd door lotte op 03 mei 2017, 22:00, 1 keer totaal gewijzigd.
-
Nee Reini, in de opgave staat toch duidelijk dat het over "kaarten" gaat. Kaarten is een zeer ruim begrip. Eigenlijk allemaal papier of karton waarop of een wegen netwerk of een landschap, of een raster, of een code, of specifieke figuren zijn afgebeeld ;tegenwoordig ook steeds meer vervangen door virtuele exemplaren.
Al die kaarten hebben ook een specifieke functie. Als enige drie cryptoontcijferaars hebben jullie bijna al die soorten kaarten vernoemd, behalve een nog al "voor de hand liggende" soort. We zoeken dus nog maar even tot de "Aha erlebnis" zich nog eens voordoet.
Al die kaarten hebben ook een specifieke functie. Als enige drie cryptoontcijferaars hebben jullie bijna al die soorten kaarten vernoemd, behalve een nog al "voor de hand liggende" soort. We zoeken dus nog maar even tot de "Aha erlebnis" zich nog eens voordoet.
-
Reini - Lid geworden op: 18 jul 2004, 10:46
Nee Reini, in de opgave staat toch duidelijk dat het over "kaarten" gaat. Kaarten is een zeer ruim begrip. Eigenlijk allemaal papier of karton waarop of een wegen netwerk of een landschap.
Zie je ? U vermeld zelf het woord landschap dat ik in het meervoud zette.
Maar ik broed voort hoor.
-
Ja landschappen had natuurlijk gekund, bv.op prentbriefkaarten (zoals dat heet) of op Postkaarten (zoals dat vaak foutief werd genoemd) maar in dit geval was "landschappen" dus ook niet het gezochte antwoord.Reini schreef:Nee Reini, in de opgave staat toch duidelijk dat het over "kaarten" gaat. Kaarten is een zeer ruim begrip. Eigenlijk allemaal papier of karton waarop of een wegen netwerk of een landschap.
Het zijn geen treinkaarten, tramkaarten, buskaarten, geen concert- of bioscoopkaarten, geen landkaarten of stadsplannen, geen simkaarten of telefoonkaarten, geen ....vul in.....maar wel ?????