CRYPTOGRAMMEN
-
lotte - Lid geworden op: 26 apr 2005, 13:47
RITSINZICHT ?Reini schreef:Ik heb er ook eentje gefabriceerd.
Of het nu gaat over een taxiritje of over een mooie rok, sommigen geven daar graag hun uitgebreide mening over. elf (nw)
een taxi moet ook ritsen
een rok heeft een rits
een mening kan een inzicht zijn.
thx Socrates voor de rits
-
Reini - Lid geworden op: 18 jul 2004, 10:46
Ik weet niet of dit woord bestaat, maar in de Nederlandse taal kan veel, men plakt twee woorden aan elkaar en men verstaat elkaar.
Dus goed geprobeerd Lotte, je zit op het goede spoor.
Inzichten is wel niet menig geven aan anderen.
Dus goed geprobeerd Lotte, je zit op het goede spoor.
Inzichten is wel niet menig geven aan anderen.
-
Reini - Lid geworden op: 18 jul 2004, 10:46
Is door de juiste persoon gezegd. Geen makkelijke😁socrates schreef:REDEVOERING ?
Uitgebreid mening geven, voering is in rok maar ook een Taxi kan je voeren is exact 11 letters
Is geen makkelijke !
Toch slaat u hier de nagel op de kop socrates, voering kon op beide slaan, en uitgebreid mening geven is een rede houden.Extra proficiat omdat u ze gewoonlijk maakt, maar niet oplost.
Dit soort verdraaide redenering is denkelijk niet echt geschikt voor mannen.
-
lotte - Lid geworden op: 26 apr 2005, 13:47
Vergissing...er moeten twee rovers zijn vandaar de meervoudsvorm,teveel lettersReini schreef:Oei, het zijn maar zeven letters Lotte, waarom meervoud ?lotte schreef:Valkuilen ?
2 meervoudsvorm
valkuilen _ roofdieren
kuilen - putten
en graag de naam van de roofdieren.
-
socrates - Lid geworden op: 05 nov 2005, 19:32
Sorry ik ga dan maar snel met de eer lopen, ik denk dat het moet zijn "valk-uil"dat zijn samen maar 7 letters dan toch ?
PS: wel twee mooie roofvogels al vind ik roof-vogel een lelijke naam voor die sierlijke en wijze dieren. Zij stelen toch niet (als rovers) als zij hun voedsel zoeken ? Wij eten toch ook andere dieren, zijn wij dan roofzoogdieren ?
Krijg ik nu 2 punten ?
PS: wel twee mooie roofvogels al vind ik roof-vogel een lelijke naam voor die sierlijke en wijze dieren. Zij stelen toch niet (als rovers) als zij hun voedsel zoeken ? Wij eten toch ook andere dieren, zijn wij dan roofzoogdieren ?
Krijg ik nu 2 punten ?
"NO ONE CAN MAKE YOU UPSET.
YOU CHOOSE TO BE. " Epictetus
-
socrates - Lid geworden op: 05 nov 2005, 19:32
Thks lottelotte schreef:t is hier voor de rappe socrates, foon gehad, maar is je gegund
Ter compensatie dan, een nieuwe kopbreker, ten behoeve van de elite van dit Forum.
Als men in mijn (antieke) tijd, dat stuk gereedschap een klein oortje had aangenaaid, dan zou de geschiedenis er nu wellicht heel anders hebben uitgezien. (fenomeen) nw.(6)
"NO ONE CAN MAKE YOU UPSET.
-
chérie - Lid geworden op: 16 apr 2008, 14:52
Lotte 4 p
socrates 4 p
FOPPEN? (pen=gereedschap, foppen=een oor aannaaien of voor de gek houden, en als men dat deed, zou het wel kunnen dat onze geschiedenis anders was)
socrates 4 p
FOPPEN? (pen=gereedschap, foppen=een oor aannaaien of voor de gek houden, en als men dat deed, zou het wel kunnen dat onze geschiedenis anders was)
een vriend is als een ruwe diamant, alleen jij kan hem doen schitteren