CRYPTOGRAMMEN
-
lotte - Lid geworden op: 26 apr 2005, 13:47
misschien islotte schreef:Dacht enkel aan het verband met de gladde ondergrond omdat het toch een crypto is,socrates schreef:Ik ben een bemoeial dat weet ik, maar ik zou ijssla in dit geval niet goedkeuren; Immers in de opgave gaat het niet over de aard of de samenstelling van de groente maar over de vorm, ik denk dan dat bv; een tomaat vanwege haar vorm veel makkelijker zou glijden dan een sla. helaas is die tomaat een "t" te lang.lotte schreef:IJssla ?
gladde ondergrond - ijs
Radijs
beter
-
Reini - Lid geworden op: 18 jul 2004, 10:46
Lotte raadde juist.
Elke zin heeft een onderwerp en de vraag ging over het onderwerp, en dat was de groente.
RADIJS is dus juist.
Ik doe er dan zelf de uitleg maar bij : streng maar rechtvaardig dus.
Rad = rap ; snelle beweging
IJS = gladde ondergrond, samen radijs .
Elke zin heeft een onderwerp en de vraag ging over het onderwerp, en dat was de groente.
RADIJS is dus juist.
-
Onnauwkeurig geweest, nu krijg ik zeker maar één puntjeReini schreef:Lotte raadde juist.
RADIJS is dus juist.
-
Reini - Lid geworden op: 18 jul 2004, 10:46
Ik laat het Salomonsoordeel over aan Chérie , Lottelotte schreef:Onnauwkeurig geweest, nu krijg ik zeker maar één puntjeReini schreef:Lotte raadde juist.
RADIJS is dus juist.
-
socrates - Lid geworden op: 05 nov 2005, 19:32
Misschien krijg ik ook wel een puntje, ik heb er lotte immers attent op gemaakt dat de opgave niet ging over de aard van de groente maar over de vorm. Haar ijssla was dus zeker niet juist net als mijn tomaat. 
"NO ONE CAN MAKE YOU UPSET.
YOU CHOOSE TO BE. " Epictetus
-
Slimme strategie Socratessocrates schreef:Misschien krijg ik ook wel een puntje, ik heb er lotte immers attent op gemaakt dat de opgave niet ging over de aard van de groente maar over de vorm. Haar ijssla was dus zeker niet juist net als mijn tomaat.
-
chérie - Lid geworden op: 16 apr 2008, 14:52
socrates had gelijk wat betreft die ijssla, en ja, radijs is volkomen aanneembaar wat de opgave betreft
ik zal socrates dan maar zijn puntje geven omdat hij het zo lief vraagt,en Lotte op het juist spoor zette, en door zijn vele opgaven zelf niet gauw aan puntjes toe komt
(je ziet ik ben niet 'moeilijk' hé)
Lotte 6 p
socrates 5 p
Reini 2 p
ik zal socrates dan maar zijn puntje geven omdat hij het zo lief vraagt,en Lotte op het juist spoor zette, en door zijn vele opgaven zelf niet gauw aan puntjes toe komt
Lotte 6 p
socrates 5 p
Reini 2 p
een vriend is als een ruwe diamant, alleen jij kan hem doen schitteren
-
Bedankt Chérie, dat is tenmnste rechtvaardig van U. U bent de best mogelijke scheidsrechter die ik ken! Maar opgepast dames, straks sta ik nog aan de leiding;chérie schreef:socrates had gelijk wat betreft die ijssla, en ja, radijs is volkomen aanneembaar wat de opgave betreft![]()
Lotte 6 p
socrates 5 p
Reini 2 p
-
Ja juist geraden en goed uitgelegd lotte, maar veel te snel, zo raak ik nooit op kop hierlotte schreef:Ezelsbruggetje ?
worden bij studenten gebruikt als geheugensteuntje
bruggetje - daar geraak je heelhuids en droog overheen
Zal wel voor een nieuwe zorgen, iets minder doorzichtig;
-
opgaven plaatsen en punten verzamelen gaan niet samen hé socratessocrates schreef:Ja juist geraden en goed uitgelegd lotte, maar veel te snel, zo raak ik nooit op kop hierlotte schreef:Ezelsbruggetje ?
bruggetje - daar geraak je heelhuids en droog overheen![]()
-
Dat is nu eenmaal het droevige lot van de man in deze schepping, maar wij hadden al het voorrecht dat god zelf een man is;lotte schreef:opgaven plaatsen en punten verzamelen gaan niet samen hé socratessocrates schreef:Ja juist geraden en goed uitgelegd lotte, maar veel te snel, zo raak ik nooit op kop hierlotte schreef:Ezelsbruggetje ?
bruggetje - daar geraak je heelhuids en droog overheen![]()