CRYPTOGRAMMEN
-
socrates - Lid geworden op: 05 nov 2005, 19:32
Dat is niet typisch voor socrates maar wel eigen aan de mens, Dat wezen kan tegelijk warm en koud blazen en in de verte turen, maar het voor de hand liggende ziet het dan niet.Reini schreef:Dat is zijn beroep natuurlijk 😊 staat wel ergens vermeld op een pas.socrates schreef:Dat is wel erg ver van huis reini, en wat met het document uit de opgave?Reini schreef:Een VEEDRIJVER mag zich bewegen van hot naar her om zijn verre bestemming te bereiken.
Ver van huis of niet, bij ene socrates kan alles.
"NO ONE CAN MAKE YOU UPSET.
YOU CHOOSE TO BE. " Epictetus
-
Gelukkig niet, maar voor de hand liggend kan je zowel letterlijk als figuurlijk lezen.Reini schreef:Toch niet BLINDHEID ?
Die ziet het voor de hand liggende niet.
Nog steeds geen verwijzing naar het "document" uit de opgave. In een crypto zit de "code" vaak versleuteld in maar één enkel woord, de rest is dan de inkleding die de lezer op het verkeerde been moet zetten.
-
Nu dilemma voor mij dames; de denkrichting is de juiste maar het aantal letters is fout. Hoe het nu moet met de puntentoekenning laat ik aan jullie over.chérie schreef:TREINKAART? (soort abonnement waardoor je vrij overal naar toe kan rijden)
-
Had ik het daar straks niet over "voor de hand liggende" ???chérie schreef:fout is fout! verder zoeken dus!geen compassie
SPOORBOEK? (uitleg is dezelfde)
Ik had Treinkaart al bijna goedgekeurd en dus gaf ik al een nieuwe in. Maar we wachten dus nog even tot de treinkaart en het spoorboekje uit het zicht zijn verdwenen.
-
chérie - Lid geworden op: 16 apr 2008, 14:52
Lotte 2 p
Reini 1 p
chérie 1 p (Reini en Chérie elk één punt omdat r eigenlijk niks beslist is en ze toch in de buurt waren)
US OPEN? (hier spelen atleten, tennissers die dus omdat het 'open' is overal binnen kunnen
Reini 1 p
chérie 1 p (Reini en Chérie elk één punt omdat r eigenlijk niks beslist is en ze toch in de buurt waren)
US OPEN? (hier spelen atleten, tennissers die dus omdat het 'open' is overal binnen kunnen
een vriend is als een ruwe diamant, alleen jij kan hem doen schitteren
-
Wel juiste aantal letters maar dat is een minimumvoorwaarde zoals blijkt uit de strenge uitspraak van Ref Chérie. Geen landkaart dus Reini.Reini schreef:Was LANDKAART al gezegd ? In ieder geval 9 letters.