Wordt arbeid schaars?
-
dejules
U als statutair ambtenaar kent het bedrijfsleven door en door, toch?Wil. schreef: Je moet de basisprincipes van het ondernemen wel begrijpen, anders blijf je best bij je leest.
-
Wil. - Lid geworden op: 15 nov 2005, 19:41
Wel, julio, dat is nu eens een feit, zie. Straf, hé?dejules schreef:U als statutair ambtenaar kent het bedrijfsleven door en door, toch?Wil. schreef: Je moet de basisprincipes van het ondernemen wel begrijpen, anders blijf je best bij je leest.

pSorry, hoor, dat ik je beledigd heb; ik had moeten liegen.-
dejules schreef:EENHEIDSWET ; niets te maken met economische conjunctuur.Wil. schreef:Dat is ook heel normaal en ook een heel gunstig teken:dejules schreef:tien jaar geleden maakte 30% vd bedrijven gebruik van uitzendarbeid, vandaag is dat meer dan verdubbeld.
Er is geen heropleving vd economie

voorn - Lid geworden op: 27 okt 2006, 10:30
Geschikt personeel??
Als men geen tijd meer neemt voor een degelijke opleiding op de werkvloer en men vanaf de eerste minuut alles moet beheersen dan kan men lang zoeken.
Nog deze week in ons gebouw waar ik syndicus ben.
Gat door vallend beton in afloop WC in de grote schacht.
Kereltje wou gat kappen in muur en buis vervangen.
Ik zeg kruip in die schacht met een klein laddertje ( dat het gebouw bezit:)neem een stuk buis van 70 zaag ze langs open en klem ze over gat.
10 minuten werk.Lek gemaakt.
Als men geen tijd meer neemt voor een degelijke opleiding op de werkvloer en men vanaf de eerste minuut alles moet beheersen dan kan men lang zoeken.
Nog deze week in ons gebouw waar ik syndicus ben.
Gat door vallend beton in afloop WC in de grote schacht.
Kereltje wou gat kappen in muur en buis vervangen.
Ik zeg kruip in die schacht met een klein laddertje ( dat het gebouw bezit:)neem een stuk buis van 70 zaag ze langs open en klem ze over gat.
10 minuten werk.Lek gemaakt.
-
dejules
Volgens de gouverneur van de Nationale Bank van België, Jan Smets, is de Belgische economie op de goede weg. Smets zei een en ander in een interview, in La Libre Belgique.Wil. schreef:Hier nog wat FAKE news volgens dejules en co:![]()
"Het herstel in België reflecteert deels het herstel in de eurozone."
Met een groei van 1,5 procent is het herstel weliswaar niet spectaculair, aldus de gouverneur.
Toch denkt Smets dat we kunnen teruggaan naar een groei van 2 à 2,5 procent, het niveau dat ons land vroeger haalde. "Maar daarvoor zijn er structurele hervormingen nodig." Hij wijst onder meer op "een verbetering van de functionering van de arbeidsmarkt, het creëren van een gunstig investeringsklimaat en een aangepaste fiscaliteit. Het accent moet ook liggen op innovatie en onderzoek en ontwikkeling".
http://www.hln.be/hln/nl/957/Binnenland ... cent.dhtml
Er kunnen 50 mensen in de bus en er staan 500 mensen te wachten aan het bushokje op die bus. De ambtenaren komen aan die mensen de kneepjes uitleggen hoe je op die bus kunt geraken. Geraak je toch niet op de bus dan is het jouw fout en heb je niet goed geluisterd naar de ambtenaren! Dat is in een notendop ons werklozenbeleid.
Dit is het land van de ambtenaren, 2.000.000 mensen worden betaald voor hun "werk" door de schatkist. U vindt geen land in Europa dat zo georganiseerd is want dat is waanzin!
Niet 1 patent werd ooit door die ambtenaren aangevraagd, NIET 1.
Een land dat zijn mensen die voor welvaart scheppen slechts de helft vh verlof vd leeglopersklasse gunt alsook een half pensioen, een land met de laagste economische groei vd ontwikkelde landen, een land dat er ondanks een gigantische belastingsdruk en lage rentes niet in slaagt om begrotingen in evenwicht te krijgen, ...
Zo'n land zal nooit het accent leggen op innovatie en onderzoek en ontwikkeling zoals die leegloper vd Nat. Bank verkondigt.
Zo'n land is voorbestemd om in te storten.
Laatst gewijzigd door dejules op 20 mei 2017, 12:10, 1 keer totaal gewijzigd.
-
dejules
Er is geen zoektocht naar personeel.Wil. schreef:Hier nog wat FAKE news volgens dejules en co:![]()
Voka kan geen gunstige werkgelegenheidsstatistieken voorleggen die ze beloofde als ze een tax-shift en indexsprong en goedkope en eenvoudige ontslagmogelijkheden kregen.
De volgende eis komt nu op tafel nl een lagere vennootschapstaxatie EN DAARNA ZAL ER AANGGEWORVEN WORDEN.
U gelooft dat toch ook, ambtenaar?
U moet dat geloven want uiteindelijk is uw enige en rechtvaardige angst : "Wie gaat mij blijven onderhouden"?.
En dat zullen niet de "nieuwe" jobs van de N-VA zijn : de studentenjobs, de flexijobs, de deeltijdse jobkes, de precaire jobs in de uitzendindustrie!
-
Gast
Ik verwacht van u nog altijd het actuele cijfer van OCMW steuntrekkers in Vlaanderen.Wil. schreef:" Dit land is ROT!" (een quote van wie anders dan dejules).
Kijk nu wat we weer voorgelogen krijgen:
Dit is onmogelijk! Er zijn geen jobs en de werkloosheid is torenhoog!
Fake news!
-
Die moogt ge zelf opzoeken, sof. Luiheid is het oorkussen van de duivel.
Haal uit die cijfers eerst de asieleisers uit. Haal er vervolgens ook nog die steuntrekkers uit die een dubbele nationaliteit hebben.
Als er dan nog iets overschiet dan mag je Contador vragen om het cijfer voor te lezen.
Haal uit die cijfers eerst de asieleisers uit. Haal er vervolgens ook nog die steuntrekkers uit die een dubbele nationaliteit hebben.
Als er dan nog iets overschiet dan mag je Contador vragen om het cijfer voor te lezen.

dejules
https://www.accentjobs.be/nl/blog/2016/ ... enner-bentWil. schreef:Die moogt ge zelf opzoeken, sof. Luiheid is het oorkussen van de duivel.
-
boeffer - Lid geworden op: 07 feb 2012, 21:58
Op het buske van Van Den Borre hangt al 5 jaar personeel gezocht . Dat is gewoon reklame ,fake news ,lokkertjes van hier gaat het goed . Dat zou strafbaar moeten zijn ,liegen.
W11 RAM 32 GB SSD 1 TB,16:9=1920*1080 ; 4:3=1440*1080, ik heb steeds mijn helpdesk
-
Hoe weet je dat, boeffer? Ik ken per toeval iemand die een paar maanden geleden nog gesolliciteerd heeft bij VDB en er ook werd aangenomen.boeffer schreef:Op het buske van Van Den Borre hangt al 5 jaar personeel gezocht . Dat is gewoon reklame ,fake news ,lokkertjes van hier gaat het goed . Dat zou strafbaar moeten zijn ,liegen.
Kijk eens op de website: https://www.vandenborre.be/nl/jobs/vacatures/overzicht
Allemaal fake ?

pSorry, hoor, dat ik je beledigd heb; ik had moeten liegen.