CRYPTOGRAMMEN
-
socrates - Lid geworden op: 05 nov 2005, 19:32
Mooi bedacht en dat zo vroeg op de morgen Chérie, maar... een detail in de opgave luidt "schrijlings" zitten, dat zie ik dan toch helemaal niet "zitten" op een lip. Ik zou, als ik jullie was, het hazenpad definitief verlaten. Zoals hier al overduidelijk is gebleken, zijn er meerdere soorten langoren. Al eens bedacht dat sommige daarvan zelfs helemaal geen oren hebben ?chérie schreef:HAZENLIP? (haas=langoor, en volgens spreekwoord: op iemands lip zitten, wat letterlijk toch zeer moeilijk is , betekenis: dicht op elkaar zitten)
Op die langoor kan je maar beter niet schrijlings gaan zitten. (acht)nw.
"NO ONE CAN MAKE YOU UPSET.
YOU CHOOSE TO BE. " Epictetus
-
Geen slecht idee om de dierenwereld eens los te laten lotte, we kunnen nog een hele menagerie opvoeren maar dat is nu toch duidelijk niet het juiste spoor.lotte schreef:ga een bocht nemen![]()
Oppasser ?
die verzorgt de langoren
een passer tekent "wijdbeens" kringen
en op een passer ga je zeker niet zitten
Op een oppasser ga je waarschijnlijk al evenmin schrijlings zitten als op een passer. Nu niet opgeven, we metselen samen verder aan een oplossing.
-
Jij was bij de les lotte, meteen die hint opgemerkt, We zitten nu op het juiste spoor maar we zitten nog niet waar we zouden kunnen zitten, zij het dan ongemakkelijk.lotte schreef:metselen - bouwwerk
Balkbrug ?
balken - het duidelijkste geluid van een ezel
een balkbrug is gemaakt van boomstammen
meestal gelegd over een rivier of sloot
zeker niet aan te raden om erop te zitten
-
Wat is het verband met "bevrucht" lotte ? Voor alle zekerheid, dit is geen selfie, ik ben helemaal geen vakkundig ezelsrugrijder.lotte schreef:is dat een selfie![]()
![]()
Bevrucht ?
niet comfortabel voor geen van beiden
-
lotte - Lid geworden op: 26 apr 2005, 13:47
Op het eerste zicht ziet die ezel er betrekkelijk zwaar uitsocrates schreef:Wat is het verband met "bevrucht" lotte ? Voor alle zekerheid, dit is geen selfie, ik ben helemaal geen vakkundig ezelsrugrijder.lotte schreef:is dat een selfie![]()
![]()
Bevrucht ?
-
Vermits een ezel altijd mannelijk is, is het logisch dat hij er zwaar uitziet, misschien zelfs figuurlijk, maar dat speculeren heeft ons nog steeds niet de nodige cement opgeleverd om al de opgesomde flarden tot een coherent geheel te maken. Er is dus nog werk op de werf.lotte schreef:Op het eerste zicht ziet die ezel er betrekkelijk zwaar uitsocrates schreef:Wat is het verband met "bevrucht" lotte ? Voor alle zekerheid, dit is geen selfie, ik ben helemaal geen vakkundig ezelsrugrijder.lotte schreef:is dat een selfie![]()
![]()
Bevrucht ?