Wordt arbeid schaars?

Hier is plaats voor discussie over politieke onderwerpen.
Bepaalde dwalingen verdwijnen pas als men ophoudt ze te weerleggen (Otto Weiss 1847)
dejules

20 mei 2017, 16:08

Opel Antwerpen gesloten, Ford Genk gesloten, deze maand verlaten de laatste vd 3.500 mensen van Cater Pilar de fabriek, Bombardier dat gaat sluiten, ... en de vele duizenden toeleveraars en indirekte jobs van deze grote bedrijven!
Er komt gewoon geen einde aan de uittocht vd maakindustrie!!!!
10.000den mensen die in de banken- en verzekeringssector werden/worden afgedankt.
Massale leegtes in de Belgische winkelstraten.
De cafés en andere horecazaken die op enkele jaren gehalveerd werden ...
De N-VA die met veel bombardie nieuwe bedrijven aankondigden met als toetje een groot ammoniak fabriek in Antwerpen. Geen enkel bedrijf is er gekomen.
De winkelketens als Macro, Carrefour, Delhaize, Kruitvat, Blokker, Leenbakker, H&M die op grote schaal winkels sluiten en hun personeel in andere vestigingen vervangen door studenten ...
Kerel, waar is al dat werk?
U als statutair kent de arbeidsmarkt heel goed, niet?
U heeft meerdere herstructureringen meegemaakt, een paar sluitingen, U heeft zich meermaals moeten "heroriënteren" en herscholen, toch?
U kent de jungle want u kwam in contact met digitalisering, automatisering, robotisering, globalisering, ...
Ambtenaar, zeg mij waar al dat werkvolk gezogd wordt?
Op Genk-Zuid werkten er 15 jaar geleden 27.000 mensen en vandaag nog 2.000. Genk-Noord staat na de sluiting van Hörmann leeg. Enkel Essers zit daar nog met zijn 1.500 Polen, Bulgaren, Roemenen.
Waar zoeken ze mensen, waar?
Cipiers, onderwijzers, belastingsambtenaren, politieagenten, verpleegsters, ...
Ook de NMBS en De Lijn zoeken nog "profielen".
Ook veel gevraagd dienstenchequers ...
Waar zijn die jobs waarmee je een lening krijgt bij de bank om een huis te bouwen en aan een gezin te beginnen?
Duurzame jobs die een goede levensstandaard opleveren en niet gesubsidieerd zijn maar ook nog opbrengen aan rsz, bv etc?
Waar zijn die jobs?
Liegt die leegloper vd Nationale Bank als hij zegt dat wij "maar" 1.5% economische groei hebben, de laagste vd ontwikkelde landen?

Wil.

20 mei 2017, 16:22

dejules schreef:
De winkelketens als Macro, Carrefour, Delhaize, Kruitvat, Blokker, Leenbakker, H&M die op grote schaal winkels sluiten en hun personeel in andere vestigingen vervangen door studenten ...
Kerel, waar is al dat werk?
Allemaal opgeslorpt door andere bedrijven. Ooit gehoord van creatieve vernietiging? Neen. Dat vraagt een beetje nadenken ipv je kretologie boven te halen.

Jouw gevraag weegt veel te licht. De feiten zijn daar. Ik kan nog een aantal bedrijven (privé) aangeven die op dit moment vragen om werknemers maar ze slechts moeilijk kunnen vinden. Dat is normaal in een regio als Vlaanderen waar de werkloosheid stilletjes aan op het niveau komt dat het ongemakkelijk wordt in de economie. Een 'overschot' van 3% is absoluut noodzakelijk. Wij zitten op 5%. De 'pijngrens' van te weinig kandidaten komt dichtbij.
AfbeeldingAfbeeldingpSorry, hoor, dat ik je beledigd heb; ik had moeten liegen.
dejules

20 mei 2017, 17:15

Wil. schreef:Beetje nadenken ipv je kretologie boven te halen.

Jouw gevraag weegt veel te licht. De feiten zijn daar. Ik kan nog een aantal bedrijven (privé) aangeven die op dit moment vragen om werknemers maar ze slechts moeilijk kunnen vinden. Dat is normaal in een regio als Vlaanderen waar de werkloosheid stilletjes aan op het niveau komt dat het ongemakkelijk wordt in de economie. Een 'overschot' van 3% is absoluut noodzakelijk. Wij zitten op 5%. De 'pijngrens' van te weinig kandidaten komt dichtbij.
Ambtenaar, als het economisch zo fantastisch gaat dan moeten er nogal inkomsten binnenvloeien in de staatskas.
Waarom moet de regering dan volgende maand op zoek naar 7 miljard Euro?

Wil.

20 mei 2017, 17:17

Welke regering? De Vlaamse of de Belgische?
Al mijn bijdragen gaan over Vlaanderen.
Gast

20 mei 2017, 18:20

Wil. schreef:...
Jouw gevraag weegt veel te licht. De feiten zijn daar. Ik kan nog een aantal bedrijven (privé) aangeven die op dit moment vragen om werknemers maar ze slechts moeilijk kunnen vinden. .....
Werknemers voor een laag loon , en voor een tijdelijke job , zijn inderdaad moeilijk te vinden als die met hun competenties elders een vast contract kunnen krijgen. Only monkeys work for peanuts ...
dejules

20 mei 2017, 18:58

Wil. schreef:Welke regering? De Vlaamse of de Belgische?
De Vlaamse begroting is ontspoord sedert de N-VA mee in de regering zit.
Nu plegen ze zelfs valsheid in geschriften door miljarden aan investeringskosten buiten de begroting te houden.
De Vlaamse schulden zijn de snelst stijgende van alle regio's in de wereld!
Alles wat N-VA in handen heeft is een ramp voor de hardwerkende Vlaming.
Kijk naar het bosdecreet! Na 800 teruggestuurde partijkaarten begon het te dagen bij Bourgeois!

Wil.

20 mei 2017, 20:23

dejules schreef:
Nu plegen ze zelfs valsheid in geschriften door miljarden aan investeringskosten buiten de begroting te houden.
[/quote]
Interessant. Je kunt me voorzeker ook de cijfers van de 'ontsporing' geven. Gewoonlijk drukt men die uit in percentage van het bbp. Laat maar eens horen. Europa verlangt van zijn lidstaten een max. van 60% opgestapeld tekort tov het bbp.
Weet je wat ik denk? Dat je dit ontspoord-verhaal ook weer uit je duim hebt gezogen, zoals tal van andere zaken.
Laatst gewijzigd door Wil. op 21 mei 2017, 11:34, 3 keer totaal gewijzigd.
Gast

21 mei 2017, 09:49

Dejules schreef:
U moet dat geloven want uiteindelijk is uw enige en rechtvaardige angst : "Wie gaat mij blijven onderhouden"?.
En dat zullen niet de "nieuwe" jobs van de N-VA zijn : de studentenjobs, de flexijobs, de deeltijdse jobkes, de precaire jobs in de uitzendind
Oei, wat lees ik nu in De Zondag, een interview met Beke en daar staat iets heel interessant in:

Sociale bescherming:

Volgens Beke is zijn partij de behoeder van de sociale bescherming. "Het beschikbaar inkomen stijgt, het aantal werklozen daalt met 100.000 op twee jaar tijd, het aantal mensen met armoederisico daalt met 57.000, de betaalbaarheid van de pensioenen is gegarandeerd, het budget van de gezondheidszorg groeit, ondanks besparingen. Men moet goed beseffen dat dit dankzij de christendemocraten is", aldus Beke.

Nu leest ge het eens van ander.
dejules

21 mei 2017, 09:56

Dicksy schreef: Volgens Beke is zijn partij de behoeder van de sociale bescherming. "Het beschikbaar inkomen stijgt, het aantal werklozen daalt met 100.000 op twee jaar tijd, het aantal mensen met armoederisico daalt met 57.000, de betaalbaarheid van de pensioenen is gegarandeerd, het budget van de gezondheidszorg groeit, ondanks besparingen. Men moet goed beseffen dat dit dankzij de christendemocraten is", aldus Beke.

Nu leest ge het eens van ander.

Ik lees dat de regering 144.000 jobs heeft gecreëerd, dan 33.000, dan 17.000, dan 100.000 dan 57.000 ...
Sedert het aantreden van deze regering groeide de bevolking met meer dan 100.000 inwoners en in dezelfde periode steeg het aantal mensen dat een ziekteuitkering, leefloon of pensioen kreeg explosief. Ook werden steeds meer werklozen geschorst, niet toegelaten tot een uitkering of kwamen in de pensioenleeftijd. Ik zie nergens nieuwe bedrijven opduiken enkel bestaande bedrijven sluiten. Ik zie winkelstraten waarvan de helft gesloten is.
Ik stel vast dat de regering volgende week op zoek moet naar 7 miljard Euro ... raar als de economie aantrekt want dan vloeien de inkomsten binnen.
Gelooft wat U wil, toch?
Gast

21 mei 2017, 10:06

dejules schreef:
De Vlaamse schulden zijn de snelst stijgende van alle regio's in de wereld!
Alles wat N-VA in handen heeft is een ramp voor de hardwerkende Vlaming.
Kijk naar het bosdecreet! Na 800 teruggestuurde partijkaarten begon het te dagen bij Bourgeois!

Wat een giller !!
Gast

21 mei 2017, 10:18

Gelooft wat U wil, toch?
Uwe frut begint dus duidelijk zuur te worden als een voorzitter van een partij, waarvan U trouwens militant was/nog :roll: van één van hun zuilen ( ACV ! ), zoiets komt te verklaren wat trouwens door heel Vlaanderen kan gelezen worden.
Wat nu Dejules :?:
dejules

21 mei 2017, 10:45

Dicksy schreef:
Gelooft wat U wil, toch?
Uwe frut begint dus duidelijk zuur te worden als een voorzitter van een partij, waarvan U trouwens militant was/nog :roll: van één van hun zuilen ( ACV ! ), zoiets komt te verklaren wat trouwens door heel Vlaanderen kan gelezen worden.
Die voorzitter heeft ook verklaard dat alle arcopar-spaarders al hun geld gingen terugkrijgen.
Nogmaals, U gelooft wat U wil!
Volgend jaar zijn er verkiezingen en onze politici zijn beroepspolitici.
U gaat nu elke dag goed nieuws krijgen vanuit de meerderheid en slecht nieuws vanuit de oppositie.

Fokke

21 mei 2017, 10:52

dejules schreef:
Dicksy schreef:
Gelooft wat U wil, toch?
Die voorzitter heeft ook verklaard dat alle arcopar-spaarders al hun geld gingen terugkrijgen.
Volgend jaar zijn er verkiezingen en onze politici zijn beroepspolitici.
U gaat nu elke dag goed nieuws krijgen vanuit de meerderheid en slecht nieuws vanuit de oppositie.
Met andere woorden: We zullen nog méér oren worden aangenaaid! :evil:
Weet dan dat uw stem door niemand wordt aanhoord zolang ge stamelend bidt en bedelt bij de poort!
Gast

21 mei 2017, 10:58

Dat telt ook voor U hoop ik dan toch want dit
Afbeelding
verdient eigenlijk niemand en zeker niet van een partijvoorzitter waarvoor men de zolen vanonder zijn schoenen gelopen heeft via de zuil ACV.
Eigenlijk fluit hij U terug.... :lol: :lol: :lol:
Soit, zonnige zondag nog.

Flashback

21 mei 2017, 11:07

Dicksy schreef:
Dat telt ook voor U hoop ik dan toch want dit
Afbeelding
verdient eigenlijk niemand en zeker niet van een partijvoorzitter waarvoor men de zolen vanonder zijn schoenen gelopen heeft via de zuil ACV.
Eigenlijk fluit hij U terug.... :lol: :lol: :lol:
De geplaatste afbeelding circuleert ook rond met de begeleidende tekst :
'hoe de politiek de kiezer behandelt', vooral NA de verkiezingen.
Jaja, U gelooft wat U wil!