Wordt arbeid schaars?
-
dejules
U bent simpel!Wil. schreef:Je blijft de kampioen van de misinformatie. Je cijfers kloppen ook vandaag weer eens niet.
Werkzaamheidsgraad op basis van de cijfers van de FOD economie
Tijdens deze legislatuur verloren 110.000 mensen hun job bij Bombardier, Ford, ING, Cater Pillar, de toeleveringsbedrijven ...
Dit zijn zeer goed betaalde jobs die wegvallen.
De jobs van de N-VA zijn deeltijdse jobs, studentenjobs, flexijobs, dagcontractjes, nog altijd 40% ambtenarenjobs!, eerste werknemer in dienst-jobs etc.
Die dragen nauwelijks en meestal niets bij aan sociale bijdragen IN EEN TIJD DAT DE BABYBOOMERS MASSAAL IN PENSIOENLEEFTIJD KOMEN.
En die ambtenarenkwieten staan op tafel te dansen zonder zich de vraag te stellen ; wie gaat ons onderhouden?
-
Wil. - Lid geworden op: 15 nov 2005, 19:41
Ik merk dat jij geen antwoord hebt op de tegenstelling tussen jouw verzonnen cijfers en de cijfers die de FOD economie ter beschikking stelt.
Vervolgens ga je weer met nieuwe getallen gooien ....
Wie gelooft die julio nog, denk je?
Vervolgens ga je weer met nieuwe getallen gooien ....

pSorry, hoor, dat ik je beledigd heb; ik had moeten liegen.-
dejules
De VOD-economie, dat zijn toch netto-ontvangers, Willy.Wil. schreef:Ik merk dat jij geen antwoord hebt op de tegenstelling tussen jouw verzonnen cijfers en de cijfers die de FOD economie ter beschikking stelt.
Vervolgens ga je weer met nieuwe getallen gooien ....Wie gelooft die julio nog, denk je?
Zoals je zelf zei Willy : "Wij ambtenaren moeten uitvoeren wat de politici ons opdragen".
Maar U ontwijkt de essentiële vraag in dit verhaal : "Wie gaat Willy en zijn ambtenarenzooi blijven voederen?".
-
Flashback - Lid geworden op: 08 mei 2014, 17:47
... hoe nauwkeurig mijn collega's dat klusje afwerken...Wil. schreef:Aan zichzelf kent men een ander en dus weet ik hoe nauwkeurig mijn collega's dat klusje afwerken.
een nauwkeurige ambtenaar is een voorhistorisch beestje hoor !
-
socrates - Lid geworden op: 05 nov 2005, 19:32
Als "ambtenaar" al ooit een eretitel is geweest, -trouwens van een hogere status dan "beambte"- dan merk ik dat bij de publieke opinie -binnen mijn invloedssfeer- die termen veelal worden begrepen als "profiteur" en "voor niks anders goed genoeg". Mijn invloedssfeer is uiteraard te beperkt om ter zake relevante informatie te produceren. 
"NO ONE CAN MAKE YOU UPSET.
YOU CHOOSE TO BE. " Epictetus
-
dejules
Willy, jij en uw ACOD-zooi hebben zich goed in de watten gelegd.Wil. schreef:Aan zichzelf kent men een ander.
Nutteloze jobs (veelal toch), zwaar betaalt, veel verlof en verletdagen, uitgevonden bijkomende feestdagen, uitgestelde lonen, perekwatie, opgespaarde ziektedagen, taalpremies, gratis openbaar vervoer, lange betaalde pauzes, etc etc.
Alles wat jullie zichzelf hebben gegund (oa benoeming voor het leven, mooie werktijden, ...) willen jullie niet voor een ander.
Weg met de vakbonden hé Willy, werkloosheid afschaffen, dagcontractjes aanvaarden, zieke mensen moeten aangepast gaan werken, ...
en dat allemaal met slechts 1 doel nl Willy en zijn zooi moeten gevoederd worden. Denkt U dat deze mensen jullie slaven zullen zijn? Dat die dat aanvaarden en zich erbij neerleggen? Denkt U dat echt Willy?
-
Gast
Ze aanvaarden dat zeker. Als tamme lammetjes naar de slachtbank want veel tegenprutellen heb ik ze nog niet zien doen buiten wat roepen in de straten van Brussel. Wat roepen en tieren onder de vleugels van de grootste graaiers Leemans, De Leeuw.Denkt U dat deze mensen jullie slaven zullen zijn? Dat die dat aanvaarden en zich erbij neerleggen? Denkt U dat echt Willy?
Niet bij neerleggen !
Bezet het parlement, leg Belgie plat voor weken of maanden
Laatst gewijzigd door Gast op 02 jun 2017, 19:03, 1 keer totaal gewijzigd.
-
socrates - Lid geworden op: 05 nov 2005, 19:32
Dit "gelul" is dan minstens toch bloemrijk en subtiel verwoord.Dicksy schreef:Ze aanvaarden dat zeker. Als tamme lammetjes naar de slachtbank want veel tegenprutellen heb ik ze nog niet zien doen buiten wat roepen in de straten van Brussel. Wat roepen en tieren onder de vleugels van de grootste graaiers Leemans, De Leeuw.Denkt U dat deze mensen jullie slaven zullen zijn? Dat die dat aanvaarden en zich erbij neerleggen? Denkt U dat echt Willy?
Niet bij neerleggen !![]()
![]()
Veel gebleit en weinig wol net als U hier op dit forum en nog enkele andere. Volgende verkiezingen, volgende verkiezingen.....iets anders komt er niet uit. Bende lullende windmakers en voor de rest nougabollen.
Bezet het parlement, leg Belgie plat voor weken of maanden![]()
![]()
maar dat kan dan blijkbaar ook weer niet voor de lammetjes en dus blijven we hier maar lullen en zagen over de ambtenaren terwijl die zooi toch maar elke maand hun uitgesteld loon ontvangen. Dus lult Uw frustraties rustig verder als U zich daar goed bij voelt of doe er iets aan lulleman.
"NO ONE CAN MAKE YOU UPSET.
-
Wil. - Lid geworden op: 15 nov 2005, 19:41
ACOD? Niet bij geweest, julio. En ja, de slaven leggen er zich nog altijd bij neer, althans tot dat besluit kwam ik gisteren al toen mijn uitgestelde wedde weer kwam binnengerinkeld.dejules schreef:Willy, jij en uw ACOD-zooi hebben zich goed in de watten gelegd.Wil. schreef:Aan zichzelf kent men een ander.
Nutteloze jobs (veelal toch), zwaar betaalt, veel verlof en verletdagen, uitgevonden bijkomende feestdagen, uitgestelde lonen, perekwatie, opgespaarde ziektedagen, taalpremies, gratis openbaar vervoer, lange betaalde pauzes, etc etc.
Alles wat jullie zichzelf hebben gegund (oa benoeming voor het leven, mooie werktijden, ...) willen jullie niet voor een ander.
Weg met de vakbonden hé Willy, werkloosheid afschaffen, dagcontractjes aanvaarden, zieke mensen moeten aangepast gaan werken, ...
en dat allemaal met slechts 1 doel nl Willy en zijn zooi moeten gevoederd worden. Denkt U dat deze mensen jullie slaven zullen zijn? Dat die dat aanvaarden en zich erbij neerleggen? Denkt U dat echt Willy?

pSorry, hoor, dat ik je beledigd heb; ik had moeten liegen.-
dejules
Dat geld voor uw uitgestelde nooit voor gewerkte wedde is GELEEND.Wil. schreef:En ja, de slaven leggen er zich nog altijd bij neer, althans tot dat besluit kwam ik gisteren al toen mijn uitgestelde wedde weer kwam binnengerinkeld.
Uw N-VA heeft de schulden niet afgebouwd zoals beloofd maar met 47 miljard Euro verhoogd!
-
dejules
Indien we niet meer mensen aan de slag krijgen, dan gaan we er nooit in slagen de begroting in evenwicht te krijgen. Dat heeft vicepremier Alexander De Croo (Open Vld) vandaag verklaard in het middagnieuws van VTM. Hij kijkt daarbij vooral naar de tewerkstellingsgraad bij jongeren in de grote steden en naar 55-plussers.
De federale regering besliste de zoektocht naar een begrotingsevenwicht met een jaar uit te stellen, naar 2019. Maar in de opmaak van het budget voor volgend jaar, zal de ploeg-Michel op zoek moeten naar miljarden euro's. Het meest geciteerde bedrag schommelt rond de 5 tot 6 miljard euro.
Dat is volgens vicepremier De Croo haalbaar "als we het doen op de juiste manier". Meteen benadrukt hij de "zwakke schakel" in de hele oefening, namelijk dat het aantal mensen dat in ons land werkt, te laag ligt. Indien dat niet verandert, "gaan we er nooit in slagen een begroting in evenwicht te krijgen", aldus De Croo. "Anders zullen we water naar de zee dragen".
Hij merkt op dat de digitalisering een impuls kan geven aan de jobcreatie, op voorwaarde dat daar "intelligenter mee wordt omgesprongen dan bijvoorbeeld in de bankensector". "Het is onaanvaardbaar dat men mensen van 55 jaar gaat betalen om thuis te blijven", aldus de vicepremier. "Dat is menselijk een foute keuze en economisch compleet dwaas". In sectoren waar tewerkstelling verdwijnt, vindt de Vlaamse liberaal het een beter idee bijvoorbeeld in een persoonlijk opleidingsbudget te voorzien om bijvoorbeeld digitale vaardigheden bij te brengen. "Dingen bijleren stopt niet op 20 jaar wanneer je de schoolbanken verlaat".
http://www.hln.be/hln/nl/33722/Vacature ... l?show=art
Allemaal aan de slag ... in de ambtenarij en gesubsidieerde jobs, de studentenjobs, de gratis stages en ibo's, de flexijobs, de gratis-eerste-werknemer-in-dienst-jobs, de sociale economie, de papierkes-op-de-grote-markt-oprapen-in-ruil-voor-leefloon-jobs, ...
En dan nog steeds vaststellen dat die jobs niets bijdragen aan de sociale zekerheid ... en er een gat in de begroting is.
De Croo, we hebben niet te veel werklozen maar veel te weinig. Stop met werklozen te verstoppen in de ambtenarij en de andere gesubsidieerde jobs. Nederland geeft jaarlijks 32 miljard Euro aan ambtenaren minder uit dan wij! De realiteit is dat er geen jobs zijn voor al die mensen en dat steeds meer jobs zullen verdwijnen.
De echte boodschap van de rechtse partijen is : "Gelieve 1 dag voor de aanvang van uw pensioen dood te vallen". Ondertussen zullen ze proberen de pensioenleeftijd nog eens te verhogen. Maar nogmaals, daar heeft de lompe vlaming voor gekozen. Werk ze!
De federale regering besliste de zoektocht naar een begrotingsevenwicht met een jaar uit te stellen, naar 2019. Maar in de opmaak van het budget voor volgend jaar, zal de ploeg-Michel op zoek moeten naar miljarden euro's. Het meest geciteerde bedrag schommelt rond de 5 tot 6 miljard euro.
Dat is volgens vicepremier De Croo haalbaar "als we het doen op de juiste manier". Meteen benadrukt hij de "zwakke schakel" in de hele oefening, namelijk dat het aantal mensen dat in ons land werkt, te laag ligt. Indien dat niet verandert, "gaan we er nooit in slagen een begroting in evenwicht te krijgen", aldus De Croo. "Anders zullen we water naar de zee dragen".
Hij merkt op dat de digitalisering een impuls kan geven aan de jobcreatie, op voorwaarde dat daar "intelligenter mee wordt omgesprongen dan bijvoorbeeld in de bankensector". "Het is onaanvaardbaar dat men mensen van 55 jaar gaat betalen om thuis te blijven", aldus de vicepremier. "Dat is menselijk een foute keuze en economisch compleet dwaas". In sectoren waar tewerkstelling verdwijnt, vindt de Vlaamse liberaal het een beter idee bijvoorbeeld in een persoonlijk opleidingsbudget te voorzien om bijvoorbeeld digitale vaardigheden bij te brengen. "Dingen bijleren stopt niet op 20 jaar wanneer je de schoolbanken verlaat".
http://www.hln.be/hln/nl/33722/Vacature ... l?show=art
Allemaal aan de slag ... in de ambtenarij en gesubsidieerde jobs, de studentenjobs, de gratis stages en ibo's, de flexijobs, de gratis-eerste-werknemer-in-dienst-jobs, de sociale economie, de papierkes-op-de-grote-markt-oprapen-in-ruil-voor-leefloon-jobs, ...
En dan nog steeds vaststellen dat die jobs niets bijdragen aan de sociale zekerheid ... en er een gat in de begroting is.
De Croo, we hebben niet te veel werklozen maar veel te weinig. Stop met werklozen te verstoppen in de ambtenarij en de andere gesubsidieerde jobs. Nederland geeft jaarlijks 32 miljard Euro aan ambtenaren minder uit dan wij! De realiteit is dat er geen jobs zijn voor al die mensen en dat steeds meer jobs zullen verdwijnen.
De echte boodschap van de rechtse partijen is : "Gelieve 1 dag voor de aanvang van uw pensioen dood te vallen". Ondertussen zullen ze proberen de pensioenleeftijd nog eens te verhogen. Maar nogmaals, daar heeft de lompe vlaming voor gekozen. Werk ze!
-
Ice
Leg de schuld voor het wanbeleid en schandelijke verspillingen van vétbetaalde regeringEN maar weer bij de bevolking, die reeds op TWEE jaar tijd 10 miljard euro inleverde!
Hoeveel jobs moeten bedrijven verplicht creëeren in ruil voor de 2,8 miljard euro belastinggeld, cadeau aan de bedrijven in 2017? NUL en dan hebben we het nog niet eens over de lastenverlaging, 3 miljárd euro en NOG minder vennootschapsbelasting (gemiddeld 11%! Ipv. 33,99%!) dat die dieven stelen van de bevolking - wij zullen wel gaan werken tot we doodvallen om af te geven en te verarmen.
WIE heeft een put van 6,6 MILJARD euro bijgemaakt door de tax shift?! tiens, nét het bedrag dat ze nu 'zoeken'?!
Blijf je best doen, decroo &co met volksverlakkerij en leugens, t pakt geen verf meer.
De begroting kan nooit in evenwicht geraken omdat het puur bedrog en nat-vingerwerk is. Ze maken ons blaaskes wijs, al járen, daarvoor dient de 'begroting'!
Er kunnen nog miljarden bijkomen maar t zal niet helpen zolang de politieke graaiers ermee blijven smijten en uitdelen aan wie er geen recht op heeft en wie er geen cént aan bijdraagt.
Met de kraan volop opendraaien en de stop (opzettelijk!) uit het bad trekken zal het bad niet volgeraken, hypocriete dieven!
Hoeveel jobs moeten bedrijven verplicht creëeren in ruil voor de 2,8 miljard euro belastinggeld, cadeau aan de bedrijven in 2017? NUL en dan hebben we het nog niet eens over de lastenverlaging, 3 miljárd euro en NOG minder vennootschapsbelasting (gemiddeld 11%! Ipv. 33,99%!) dat die dieven stelen van de bevolking - wij zullen wel gaan werken tot we doodvallen om af te geven en te verarmen.
WIE heeft een put van 6,6 MILJARD euro bijgemaakt door de tax shift?! tiens, nét het bedrag dat ze nu 'zoeken'?!
Blijf je best doen, decroo &co met volksverlakkerij en leugens, t pakt geen verf meer.
De begroting kan nooit in evenwicht geraken omdat het puur bedrog en nat-vingerwerk is. Ze maken ons blaaskes wijs, al járen, daarvoor dient de 'begroting'!
Er kunnen nog miljarden bijkomen maar t zal niet helpen zolang de politieke graaiers ermee blijven smijten en uitdelen aan wie er geen recht op heeft en wie er geen cént aan bijdraagt.
Met de kraan volop opendraaien en de stop (opzettelijk!) uit het bad trekken zal het bad niet volgeraken, hypocriete dieven!
-
MichelN - Lid geworden op: 16 nov 2008, 17:44
Ik stel voor bomma Groot Lawijt te benoemen tot de volgende minister van begroting.Ice schreef:Er kunnen nog miljarden bijkomen maar t zal niet helpen zolang de politieke graaiers ermee blijven smijten en uitdelen aan wie er geen recht op heeft en wie er geen cént aan bijdraagt.