CRYPTOGRAMMEN
-
socrates - Lid geworden op: 05 nov 2005, 19:32
Vèrder zoeken lotte, het kan nog wel een tijd duren.lotte schreef:Absentie ?socrates schreef:Geregeld moesten wij ons enige tijd ver van huis ophouden. (acht) ww.
afwezig zijn
woord wordt waarschijnlijk niet zoveel meer gebruikt
"NO ONE CAN MAKE YOU UPSET.
YOU CHOOSE TO BE. " Epictetus
-
Als ik ging kamperen zou ik niet het woord ophouden gebruiken.Reini schreef:KAMPEREN ?
In onze jeugd en ook nu nog, gaat men tijdens de vakantie kamperen met chiro of scouts, dus een tijd weg van huis .
Ik speel de oude socrates dus gebruik ik ook ouderwetse woorden.
-
Sorry voor de late reactie ik was een tijdje met andere zaken bezig. Noch "verpozen" noch "situeren" zou ik in mijn ouderwetse Nederlands hebben gebruikt.
De hint heeft toch wel vruchten afgeleverd, de oplossing is in het verschiet; Nu niet opgeven dames.
De hint heeft toch wel vruchten afgeleverd, de oplossing is in het verschiet; Nu niet opgeven dames.
-
Verkeerde is ook OVT in de opgave is sprake van een infinitief.Excuseer me Reini, ik was even verstrooid, had nog de inzending van lotte in mijn hoofd; Verkeren is de juiste "tijd" maar niet het gezochte woord. Het eerste deel is al correct.Reini schreef:VERKEREN ?
Hij verkeerde tussen een aantal pupillen....
Laatst gewijzigd door socrates op 08 jun 2017, 10:39, 1 keer totaal gewijzigd.
-
Ja dat is wel eigen aan oudere professoren Reini. Dank maar aan prof Zonnebloem. Maar nu zit jij wel in de roos, verwijlen wat het te vinden woord. Proficiat ook voor de volharding en nogmaals sorry voor mijn onoplettendheid;Reini schreef:VERWIJLEN ?
de verstrooide proffessor verwijlde tussen zijn leerlingen.