Droedels
-
socrates - Lid geworden op: 05 nov 2005, 19:32
Mooie poging en al in hoge mate dicht bij de oplossing.hollygan schreef:ik zie er enkel een "KEMEL" in
"hij is" heeft een bult
"zei is" dikke schrijffout is dus ook een kemel
"NO ONE CAN MAKE YOU UPSET.
YOU CHOOSE TO BE. " Epictetus
-
chérie - Lid geworden op: 16 apr 2008, 14:52
zijn vrouw was xantippe (en zo'n type haalt het bloed van onder je nagels)chérie schreef:SOCRATES? wijsgeer met baard, die de kennis in zijn leerlingen bovenhaalde, en zoals je zei: het is zichtbaar, en ja je naam is inderdaad zichtbaar)
Laatst gewijzigd door chérie op 05 jun 2017, 17:37, 1 keer totaal gewijzigd.
een vriend is als een ruwe diamant, alleen jij kan hem doen schitteren
-
Ziet U het verband met de Droedel ??chérie schreef:SOCRATES? wijsgeer met baard, die de kennis in zijn leerlingen bovenhaalde, en zoals je zei: het is zichtbaar, en ja je naam is inderdaad zichtbaar)
-
ja, ik denk zoals ik al zei in mijn eerste oplossing: die boog (apsis) in een gebouw waar recht gesproken wordt, en Socrates werd ook 'berecht'
hij werd beschuldigd van goddeloosheid en het bederven der jeugd en moesrt de gifbeker uiteindelijk drinken
hij werd beschuldigd van goddeloosheid en het bederven der jeugd en moesrt de gifbeker uiteindelijk drinken
-
Is allemaal waarschijnlijk wel zo gebeurd al zijn er ook theorieën dat hij het zo aan boord legde dat ze hem wel moesten doden.chérie schreef:ja, ik denk zoals ik al zei in mijn eerste oplossing: die boog (apsis) in een gebouw waar recht gesproken wordt, en Socrates werd ook 'berecht'
In elk geval is de oplossing niet in de architectuur te vinden, het is een cryptische droedel.
-
dan zie ik de link niet, maar ik gokte op SOCRATES omdat Xantippe zijn vrouw is, en hij toch veel vragen stelde aan zijn studenten
maar of het juist is????
maar of het juist is????
-
Dat Socrates, -althans volgens wat Plato schreef-, vooral vragen stelde om op die manier de kennis die zijn toehoorders al hadden, naar boven te halen, zou dus kloppen. Socrates was de vroedvrouw van de kennis hij zou ook geweten hebben dat hij niets wist. Maar Socrates is niet de oplossing van deze cryptische droedel. Gewoon "zien" wat er staat moet de oplossing geven. Nog even benadrukken dat er tussen Hij is en Zei is, geen verband moet worden gezocht, zij zijn aparte droedels die om het geheel wat "interessanter" te maken, naast elkaar werden neergezet.chérie schreef:dan zie ik de link niet, maar ik gokte op SOCRATES omdat Xantippe zijn vrouw is, en hij toch veel vragen stelde aan zijn studenten
maar of het juist is????
-
Scherp gezien Reini, jij bent op de goeie weg door enkel te zien wat er te zien is, nu dat nog overdrachtelijk maken, Hij is.....? Hij kan inderdaad "in" zijn, maar ook onder of over of voor of achter,Reini schreef:Hij is ...IN HET HALFROND ?
Mijn eerste idee was een halve cirkel . Nu een poging met een synoniem daarvan.
-
HEMISFEER? (syn. van hafrond, en kan verwijzen naar 'hij' (hem) is...wat de andere dan betreft begrijp ik niet, en evenmin die fotolink naar socrates en xantippe
-
Knap "gedroedeld "chérie die band tussen hij>hem en hem is sfeer. De link met socrates komt niet van mij en begrijp is dus ook nietchérie schreef:HEMISFEER? (syn. van hafrond, en kan verwijzen naar 'hij' (hem) is...wat de andere dan betreft begrijp ik niet, en evenmin die fotolink naar socrates en xantippe
Maar eigenlijk is de band tussen die halve cirkel en "hij" van een andere soort. Jullie vinden het vroeg of laat wel er moet immers wel een oplossing en verklaring bestaan.
-
Reini - Lid geworden op: 18 jul 2004, 10:46
Foto kwam van Sita die Soc een beetje wilde plagen Cherie, maar verder zeker geen link, wel wat verwarrend.chérie schreef:HEMISFEER? (syn. van hafrond, en kan verwijzen naar 'hij' (hem) is...wat de andere dan betreft begrijp ik niet, en evenmin die fotolink naar socrates en xantippe
[/quote][/quote]