CRYPTOGRAMMEN
-
socrates - Lid geworden op: 05 nov 2005, 19:32
Nu was jij zelf het renpaard, meteen de steeple chase al gewonnen. Ik kan je met mijn oudwe knol niet meer volgen.lotte schreef:Renpaard ?
viervoeter - paard
kippenhok - ren
"NO ONE CAN MAKE YOU UPSET.
YOU CHOOSE TO BE. " Epictetus
-
Nu jezelf ook niet voorbij hollen lotte, in de steeple chase zijn hindernissen aangebracht, daar kan je niet zomaar in volle snelheid doordraven.lotte schreef:Toverhoed ?
verlichte geest - tovenaar
hoofddeksel - hoed
-
Perplex is teen te groot woord, maar nu sta ik toch minstens verbaasd naar mijn scherm te kijken; Ik had nooit verwacht dat dit zonder verdere tips zo snel zou gevonden worden. Amaai Reini, met bovendien dan nog de uitleg die ik had willen geven namelijk carnaval; Proficiat Reini !!Reini schreef:LAMPENKAP ?
Verlicht = lamp.
Kap is hoofddeksel.
Zelden, klopt, mogelijk wel met carnaval...
Je moet er maar opkomen
-
Reini - Lid geworden op: 18 jul 2004, 10:46
Tja, die warmte gaf me plots een visioen tijdens mijn poetswerk.socrates schreef:Perplex is te een te groot woord, maar nu sta ik toch minstens verbaasd naar mijn scherm te kijken; Ik had nooit verwacht dat dit zonder verdere tips zo snel zou gevonden worden. Amaai Reini, met bovendien dan nog de uitleg die ik had willen geven namelijk carnaval; Proficiat Reini !!Reini schreef:LAMPENKAP ?
Verlicht = lamp.
Kap is hoofddeksel.
Zelden, klopt, mogelijk wel met carnaval...
Je moet er maar opkomen
Straf hé ! Vandaag dus een zoen van Socrates in plaats van de juf ?
-
Ook straffen toebak chérie, van de eerste poging meteen op je paard zitten. Je mag jezelf dus twee punten toekennen want het is volkomen correct. Deze keer wel geen kus van de juf, daar moet zuinig worden mee omgesprongen net als met de banken.chérie schreef:Sita 2 p
Lotte 2+2=4 p
Reini 2 p
ZEEPAARDJES? ('paardje' = equidae dat in zee leeft en dus niet voor de kar gespannen kan worden)