Droedels
-
hollygan - Lid geworden op: 26 apr 2003, 22:38
het zijn inderdaad walnoten ReiniReini schreef:De huid is niet glad, er staan streepjes op die op oneffenheid moeten duiden, ze zijn ook niet rond zolas een wereldbol er moet uitzien, tot nader order van holygan blijf ik bij walnoten, ook al zijn ze dan roodgeverfd , socrates, alles staat in een kader, dus kan je het bezien als kunstwerk of...droedel.
de afbeelding is geen foto, wel een met de hand getekende versie
-
nee Versaille, je moet enkel een grootheid zoeken, één enkel woordVersaille schreef:De 13 rood-witte strepen stellen de 13 vroegere Britse koloniën voor die in 1776 aansloten met de Verenigde Staten.
Door de brexit komt het Verenigd Koninkrijk ook aansluiten aan de Verenigde Staten. Is het die richting dat we moeten zoeken?
-
socrates - Lid geworden op: 05 nov 2005, 19:32
We weten nu tenminste dat die rode bolvormen noten voorstellen, dat dat symbool in die rode kader de VS- vlag uitbeeldt en dat we maar één woord van één lettergreep moeten vinden. Dat zijn toch al fikse passen vooruit naar een mogelijke oplossing. Ik "zie" het voorlopig nog wel niet.hollygan schreef:nee we dwalen af
"NO ONE CAN MAKE YOU UPSET.
YOU CHOOSE TO BE. " Epictetus
-
Had ik ook zo bedacht maar het moest enkelvoud zijn dus stelde ik NUT voor en dat was niet goed dus ???chérie schreef:GENERAAL MC AULIFFE? (amerikaan)
(ardennenoffensief, wou zich niet overgeven en zei 'nuts'(noten) een uitspraak die wereldberoemd is)
-
Reini - Lid geworden op: 18 jul 2004, 10:46
SHELL ?
De pijlen die naar de walnoot wijzen kunnen duiden op de schelp ( shell )
De rode kleur naar het logo van Shell waar veel rood in verwerkt zit.
In dit wereldwijd bedrijf wordt naar olie gezocht en geraffineerd .
(In noten zit zelfs olie
)
(In noten zit zelfs olie
-
Hoe kan men in hemelsnaam weten dat die pijlen enkel naar de notendop wijzen, alle afgebeelde noten zijn toch gelijk, ook degene waarnaar gewezen wordt ?De kleuren van Shell zijn volgens mij wel rood en geel ? En wat is dan de betekenis van die pijlen ? Ook is Shell geen Amerikaanse maar een Nederlands-Engelse multinational, wat komt die vlag daar dan bij doen ?Reini schreef:SHELL ?
(In noten zit zelfs olie)
Zijn eigennamen of bedrijfsmerken ook aanvaardbaar als opgave voor een droedel ?
Wel een leuke redenering dat er een verband is tussen shell en noten beiden gaan olie voortbrengen maar daar eindigt volgens mij het verband.
Zonder een beetje hulp van hollygan gaan wij dit nooit vinden vrees ik.
Soms brengt de nacht wel raad, zelfs in zijn diepste holte, in dit geval vrees ik dat ook "hij" zich vergist.
-
Reini - Lid geworden op: 18 jul 2004, 10:46
Die noot werd dus vakkundig afgekraakt 😀
Inderdaad was Shell eerst Nederlands -Brits , maar ondertussen wel zeer uitgebreid door de tijd.
De pijlen duiden op één noot, want het is enkelvoud schreef Holygan.
We wachten op zijn verdict socrates.
Inderdaad was Shell eerst Nederlands -Brits , maar ondertussen wel zeer uitgebreid door de tijd.
De pijlen duiden op één noot, want het is enkelvoud schreef Holygan.
We wachten op zijn verdict socrates.
-
allemaal mooi gezegd, dus mooi fout gezegd dames en heren
Reini mag , wel verder denken, die zit meest in de goede richting, die lijkt te beseffen dat de ene noot de andere niet is, de tweede is de belangrijke, dat wijzen de pijltjes ook aan, ik kan haar ook verzekeren dat dit exemplaar nulkommanul olie bevatReini schreef:......De pijlen duiden op één noot, want het is enkelvoud schreef Holygan.
.