SPAM van Telenet en Skynet

Gestart door kempenzoon op 07 sep 2017, 11:09 16 berichten 7.404 keer gelezen Reageer
kempenzoon Startte dit onderwerp 07 sep 2017, 11:09 Maasmechelen 86 berichten
Ik krijg elke dag meer dan 50 SPAM mails van Telenet en Skynet in mijn mailbox (Windows Live Mail 2012 en ook in Webmail van Telenet). Ze zijn gepost vanuit Indië of de Fillipijnen, zoals de meeste Spam mail. Als ik op "Unsubscribe" klik, krijg ik een website met "STOP" en informatie over Phishing, maar geen mogelijkheid om uit te schrijven. Is daar iets aan te doen?
    Citeer
    pcekspeer 07 sep 2017, 11:49 3530 houthalen limburg 4.214 berichten
    @zoon

--50 per dag verdeeld over 2 providers.
    Die 50 kan je allemaal tot onder scrollen en je krijgt dan telkens de mogelijkheid om te klikken op Uitschrijven?
    Ja?
    En die 50 krijgen allemaal dezelfde reactie: STOP en daarna info over Phising.
    Mogen we aannemen dat dit een verwittiging is van je antivirus?
    Je kan daar toch een schermafdruk van plaatsen in je bericht?

--Als je die 50 stuks allemaal kan uitschrijven dan is dat geen spam maar dan zijn dat allemaal Nieuwsbrieven.
    Probeer eens van zo 1 brief de naam in te geven in google.
    Wat vertelt die dan?
    :wink:
    PC Win7 Prem SP1/64bit/RAM4GB/HD1000GB/IE11//FFox
    63.0.3 64bit /Chrome64bit//MSE+Win firewall/WLMail/Gmail/thunderbird/OpenOffice4.1.5/BSA+Micr.SafetyScan+MSRT.-Web Of Trust (WOT)-Spywarebl 5.5--Superantispyw/MBAM/AdwCleaner/JRT/Win10/Ixquick/
      Citeer
      Gast 07 sep 2017, 14:15
      Heb dat hier al maanden gelden geschreven dat dat uitschrijven praat voor de vaak is. Ze hebben misschien wel een uitschrijfoptie maar dat is meestal een lege doos.
      Gewoon blokkeren, je krijgt ze niet meer binnen en de afzender weet niet dat hij geblokkeerd werd want het wordt hem niet medegedeeld.
      Hij zal dus blijven sturen maar jij zult niks meer ontvangen. En of het nu bol.com, mediamarkt, coolbleu ......... doet niet ter zaken, gewoon afzender blokkeren.
        Citeer
        Danny 33 08 sep 2017, 15:19 Zemst 1 berichten
        Hi, krijg eveneens ook tientallen mails van zogezegd telenet, skynet, e.a. met idiote verkeerd gespelde berichten. Wanneer ik deze blokkeer in MS Outlook als ongewenste e-mail, worden er een paar geblokeerd om nadien terug te verschijnen. Heb al eens het wachtwoord van TN veranderd, zonder resultaat. Volgens mij is mijn e-mailadres gehackt en zal ik een nieuw e-mailadres moeten aanmaken, anders weet ik het niet.
          Citeer
          Sony 08 sep 2017, 15:46 Boom 5.239 berichten
          Danny 33,

Het is niet omdat je e-mails krijgt dat je e-mail adres gehackt is.
          Je e-mail adres zou gehackt zijn als er door jou onbekende mail
          mee verstuurd wordt.
          Als je spam binnen krijgt en zeker van gekende bedrijven zoals
          Telenet en Proximus moet je die bedrijven verwittigen, eventueel
          de e-mails doorsturen naar die bedrijven.

Sony
            Citeer
            benq 08 sep 2017, 16:54 Antwerpen 2.249 berichten
            @Sony
            Denk je nu echt dat Telenet en Proximus zich daar mee gaan bezig houden,
            Meestal ligt het aan U zelf als men Spam binnen krijgt,

Er is hierover al veel geschreven maar blijkbaar word dit niet gelezen of houd men hier geen rekening mee of men volgt die raad niet op.

Er is een spreekwoord dat zegt, “eigen schuld …………………”

Lap ik ben weeral de slechte. :oops:

Laatst gewijzigd door benq op 08 sep 2017, 19:12, 1 keer totaal gewijzigd.

genoeg gewerkt nu genieten van mijn zeer groot ambtenaar pensioen :lol:
              Citeer
              Gast 08 sep 2017, 17:33
              Dit artikel van 05.09.2017 staat op de website van de VRT ivm mails in spam:

Verraden door de klik

In de rest van de wereld doen spammers eigenlijk waar ze zin in hebben: ze bieden een uitschrijfpagina aan maar die werkt eenvoudigweg niet. Of de klik om je uit te schrijven, verraadt dat het om een 'actief' mailadres gaat. En dan krijg je nog meer spam in je mailbox. Wat te doen? Nooit op een uitschrijflink klikken in een spam-mail. Nooit.
              https://www.vrt.be/vrtnws/nl/2017/09/05 ... -of-niet-/
                Citeer
                Sony 09 sep 2017, 10:06 Boom 5.239 berichten
                benq,
                Er is hierover al veel geschreven maar blijkbaar word dit niet gelezen of houd men hier geen rekening mee of men volgt die raad niet op.
                In antwoord op:
                Als je spam binnen krijgt en zeker van gekende bedrijven zoals
                Telenet en Proximus moet je die bedrijven verwittigen, eventueel
                de e-mails doorsturen naar die bedrijven.
                Lees eens goed wat er staat en vertaal dat dan naar "in naam van gekende bedrijven"

Sony
                  Citeer
                  frannie 09 sep 2017, 18:58 moorsele 25 berichten
                  benq schreef:@Sony
                  Meestal ligt het aan U zelf als men Spam binnen krijgt,

hallo

weet je wat ik als antwoord kreeg telenet heeft een goede filter aan õngeveer 5 euro per maand bij dus draait het weer om geld

vele groetjes
                  ik ben vijftig geweest
                  geboren in 1956
                    Citeer
                    verhaegen Support SeniorenNet 09 sep 2017, 20:12 kapellen 6.272 berichten
                    tv informatie loopt altijd achterop (hopenloos)
                    + dat ze der maar een slag naar slagen

uitschrijven helpt inderdaad wél , als het serieuse bedrijven zijn
                    3 suisses, en consoorten om maar een vb te noemen

echte spam doet men dat inderdaad beter niet , die moet men als "ongewenste mail" behandelen
                    indie en filipijnen dus

nieuwsbrieven is nog iets anders
                    daar kan men ook op uitschrijven bij betrouwbare ...
                      Citeer
                      Sony 10 sep 2017, 12:00 Boom 5.239 berichten
                      frannie,
                      weet je wat ik als antwoord kreeg telenet heeft een goede filter aan õngeveer 5 euro per maand bij dus draait het weer om geld
                      Het is de bedoeling dat zij (de bedrijven) verwittigd worden dat
                      er in hun naam e-mails verzonden worden en als die inderdaad
                      door hen worden verstuurd dat ze er dan mee stoppen en
                      anders uitzoeken wie deze verstuurd en er gerechtelijk iets aan
                      doen zodat er geen e-mail in hun naam meer worden verstuurd.
                      Dit gaat niet zomaar om spam maar om bedrog.

Sony
                        Citeer
                        hovel 13 sep 2017, 17:59 Spanje 1.354 berichten
                        New-York schreef:Zo ver was ik zelf ook al geraakt :roll: de beste oplossing zal bellen zijn, als ik eens een half uurtje tijd heb zal ik eens bellen want dat is OOK niet normaal "even" Telenet bellen. :wink:
                        Dan is het U ook opgevallen dat op de info pagina waarnaar Telenet verwijst het volgende staat:
                        Telenet kan alleen optreden tegen phishing via het Telenet-netwerk, afkomstig van een Telenet-klant.
                        Aangezien het volgens kempenzoon gaat om e-mails gepost vanuit Indië of de Fillipijnen zijn deze niet afkomstig van een Telenet-klant en kan Telenet hiertegen niet optreden. Dus bellen zal niet helpen.

Het is volgens mij best om de anti-spam instellingen van uw mailbox in te stellen op Verplaats spam-berichten naar 'Spam' folder (Webmail). De SPAM komt dan niet in uw inbox en na 30 dagen worden ze automatisch verwijderd uit de SPAM folder.

Als ik mij niet vergis zie je de SPAM folder alleen op webmail dus ergens ander heb je daar geen last van.
                          Citeer
                          pomponneke 15 sep 2017, 09:58 aartselaar 209 berichten
                          Krijg die rommel ook dagelijks binnen, 100 tot 120 ongewenste mails. Telenet van zowel Indie als New York. Antwoord van Telenet: Dat zijn oplichters die valse mails sturen in hun naam. Nooit opendoen, zelfs niet op link klikken om uit te schrijven, want dan zien ze dat uw e mail actief is en krijg je nog meer mails. Zelf kunnen ze er niets aan doen. Na een tijd stopt het wel. Inderdaad er zijn al een paar gestopt zoals ici Paris vroom enz. Maar nu is Ikea actief. :evil: :evil: :evil:
                          spreekbeurt persoonlijke veiligheid
                            Citeer

Schrijf gerust een antwoord

Om te antwoorden heb je een gratis account nodig. Heb je al een account, klik dan op "Aanmelden". Via "Gratis account maken" maak je er eenvoudig een in enkele minuten.