CRYPTOGRAMMEN
-
socrates - Lid geworden op: 05 nov 2005, 19:32
Zoals ik in een van de vorige "droedels" al eens stelde, ga ik ervan uit dat in dit soort spel de spelling van de oplossing niet noodzakelijk correct moet zijn, soms is die trouwens het makkelijkst te achterhalen als men de woorden fonetisch beschouwt. In de huidige opgave is zoals eerder bij llel in para en oorlel de spelling lichtjes aangepast.lotte schreef:ZITBOT ?
of zitbeentje, daar kun je beter niet op vallen.
je laten vallen, zitten.
"NO ONE CAN MAKE YOU UPSET.
YOU CHOOSE TO BE. " Epictetus
-
Ondanks zijn benaming, mag men dat lichaamsdeel daar niet laten in vallen. nw.(6)
Twee naamwoorden vormen samen een gebruiksvoorwerp met zes letters. De tip in "vallen" is wellicht te duister. Met deze tip moet het zeker te vinden zijn:het werkwoord vallen moet worden omgezet in een naamwoord van 3 letters, de spelling van de oplossing is niet helemaal correct;
Als het nu niet gevonden wordt zal ik er een tekening moeten bijmaken.
Twee naamwoorden vormen samen een gebruiksvoorwerp met zes letters. De tip in "vallen" is wellicht te duister. Met deze tip moet het zeker te vinden zijn:het werkwoord vallen moet worden omgezet in een naamwoord van 3 letters, de spelling van de oplossing is niet helemaal correct;
Als het nu niet gevonden wordt zal ik er een tekening moeten bijmaken.
-
Dat is dan ook het enige wat je moest bedenken lotte, proficiat je hebt de tip efficiënt weten te gebruiken.lotte schreef:VALIES ?
val lies
is zowat het enige dat ik kan bedenken
en de lies ligt in de buurt van wat chérie schreef.
-
In mijn streek wordt dat fenomeen meestal deemstering genoemd lotte, maar je zit hiermee heel dicht bij de oplossing.lotte schreef:DEEMSTER ?
de duisternis die valt zonder een ster op ons hoofd te krijgen.
-
Lotte je draait rondom de oplossing als een mot rond het licht.lotte schreef:Een momentopname![]()
Nachtpit ?
stilaan het licht uitdoen, het wordt nacht
een pit is de kern van een vrucht...hard op het hoofd.
-
Dat zou ik in uw plaats ook hebben gedaan want dat is wat ik zocht, ga maar langs de kassa reini😎Reini schreef:Wat kan er zoal op ons hoofd vallen ? Mijn hoofd doet zeer van het denken.
Maar de avond kan alvast geen pijn doen, maar valt wel, dus ga ik voor
VALAVOND ?